FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 05.09.2005, 10:00
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Ongelmana on kun on tollanen isoilla ahdoilla vasta toimiva että kun tälläät kaasun pohjaan jotta saat paineet ylös niin se on aika arpaonnea meneekö jalan ja kuusen synkronointi yksiin.
Sakulla meni pieleen niin lajittelussa kuin sunnuntaina testilähdössä ja kun kerran pärähti rajoittajalle niin tietenkin siinä dumppi aukeaa ja päästää voimat pois jolloin on otettava ahdot takaisin ja siinä palaa aikaa mutta onneksi voima kompensoi.

Alastaron mutka-ajasta niin sehän on lähes 1:1 mitä ajat on Ahvenistolla. Sekunnin sisällä ne on jokaisella.

Vai on ZR-1 sellä päästy 10sec huonommin kuin Saku...muistan jonkun tempaiseen muinoin 1.33 aikoja ja Lindroosin Marko ainakin 86 sella ajeli jo 80 luvulla 1.36,36 joku tuntematon ajeli 87lla noin .5 sekkaa hitaammin ollen ekaa kertaa radalla.
Mutta noihan oli silloin uusia autoja..omakin C4 on jo nykyään vanha rähjä.
Jos haluaa ratalelun niin mun valinta ei todellakaan ole [keula] painava ZR-1 vaan mielummin tuollainen aluSBC joka on 140kg köykäisempi...

ZR-1sen pitäisin vaan hienossa kunnossa ja nautiskelisin eli kermaperseilisin ..toisaalta avo sopinee siihen yhtä lailla.
Reply With Quote
Old 05.09.2005, 10:55
LT5's Avatar
LT5 LT5 is offline
Vakiokävijä

LT5 on oikealla tiellä
Meneeköhän tässä nyt vähän puurot ja vellit sekaisin?
Ymmärtääkseni Saku on ajanut Bemarillaan ton 1.26 Alastarolla
Ei kai tekemätön paikka rattimieheltä sopivalla autolla ja rengastuksella. Suomen kärki Super 2000 kilpureilla menee 1.23 pintaan. Itse olen Alastarolla ajanut ainoastaan 1.50 aikaan sateella ja Ahvenistolla 1.35 lukemiin Zetallani (jossa muuten on täysalukone ja normaalit katurenkaat). Jos joku on muinoin ajellut Apparalla vakiovetellä 1.33 aikoja niin sehän on hienoa. Minun nähden kukaan ei ole alittanut vetellä 1.35 aikaa viimeisten kahdeksan vuoden aikana. Olis varmaan aika teidän (nuorempien) jo tehdä jotain
P.S Yritän kyllä pitää ZR-1seni ihan kohtuukunnossa ja nautiskella siitä myös radoilla. Kermaperseillä voi sitten vaikka Kaivarissa.
Ystävällisesti Timo
Reply With Quote
Old 05.09.2005, 11:39
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

No kyllä mä tasan tarkaan tiedän mitä suomen kärki menee ratasarjoissa.
Porschet menee vakiokoneilla ja slickseillä 1.19 ja Lempinen veteli joskus Audilla reilusti alle...siis ihan 300hv kuntoisena ja 1200kg painoisena.
Ja eikös Mika Salo kerran käväissyt Corvette kerhon päivillä ja tempaisi Carreralla aika kivat 1.32?
Audi RS-2 on mennyt lujiten mitä korviini on kantautunut eikä sekään alle 1.30.

Ahvenisto ei ole se rata (tai oikeastaan mikään suomen ) jossa tehoilla jyllätään vaan alustalla ja jarruilla.
1.26 Alastarolla on ihan ******** kova aika ottaen huomion kuskin ajokokemukset rata-ajosta.
Hiukan perspektiiviä ajalla antaa se että katukunnossa mutta Ei vakiona uusi GSX-R1000 menee 1.24,7 aikoja...ja stripillä Saku pärjää kyseiselle prätkälle juuri ja juuri.

Timollahan on pullat hyvin uunisa kun LT-5 sella voi tyydyttää monenlaiset ajohalut..cruisailun ja muun kikkailun ilman sen suurempaa stressiä.
Sitten jos nälkä kasvaa tilanne muuttuu olennaisesti.

Jos joku vähättelee noita Sport ja Super autoja niin minä en..tiedän tasan tarkkaan mitä noi on sisäänsä syöneet vaikka tehoilla ei jyllääkkään.
Kalliita komponentteja ovat noissa...ja "näkymättömissä paikoissa".
Esim Korin jäykkyys on jo taidelaji joka tiputtaa aikoja....ja ammattimiehet maksaa.

Mutta takaisin aiheeseen eli Hellman on koviten täräyttänyt ihan puhtaasti liikenneluvallisella autolla.

Nopein katuato aika kaudelta on kuitenkin vielä Nyströmillä ellei tosiaan Hannu täräyttänyt seiskan.
Reply With Quote
Old 05.09.2005, 11:47
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Mickey
ja Lindroosin Marko ainakin 86 sella ajeli jo 80 luvulla 1.36,36 ...

Hei Mickey, kerros tosta Lindroosin Markon autosta kun olet turun tuntia. Aikoinaan ennen nettiä ja sähköpostia(nuoret huom! ) kun etsin tietoa oman 90C4sen virittämioseen olin puhelimitse jutuissa ko hahmon kanssa ja kertoi saaneensa paljonkin voimaa vetestään. Kerro millainen tekniikka siinä sitten oli?

Reply With Quote
Old 05.09.2005, 11:48
LT5's Avatar
LT5 LT5 is offline
Vakiokävijä

LT5 on oikealla tiellä
No nyt ei ihan pysy mukana, vaan se ei liene tarkoituskaan, Mr Mickey "tasan tarkkaan". Tuntuu Turun suunnalla taas kerran olevan vahvoja näkemyksiä.
Nyt out off the topic, ainakin mun puolesta
Reply With Quote
Old 05.09.2005, 11:57
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Marko on Tampereelta ja ajeli Stock Bikea joskus muinoin. Ralliakin kokeillut. Silloin kun olen nähnyt hänen ajavan ton kertomani ajan niin ei siihen ollut tehty kuin lastu itse ja omatekoiset peltisarjat jos oikein muistan...GTAhansa teki samat temput.
Jälkeenpäin juteltiin mitä kisoissa ehdittiin niin ihan vakiokone se taisi muuten olla mutta noilla säätöhommilla taisi muutamakymmen hepoa tulla lisää.

Niin voin kertoa että kun noita vahvoja näkemyksiä on niin on niissä hiukan katettakin.
Kukaan ei ole esim BMWllä ajanut lujempaa Sport2000 luokassa kuin niillä johon itse on ollut sormet pelissä.
Ja Hondahan nappasi paalun yksi toisensa jälkeen aikanaan...ja muutaman ylivoimaisen voitonkin mutta siitä kunniat kuskille joka on lahjakkaimpia eteen tulleita jotka maahan on jäänyt.
Reply With Quote
Old 05.09.2005, 12:05
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jep niin olikin Tampereelta. Teki tosiaan vaikutuksen kun poltti lastunsa itse. Kiitos tiedoista.

Luovutankin tässä vuoron Timolle jotta voitte jatkaa Sport 2000 bemareista

Reply With Quote
Old 05.09.2005, 12:13
Vet's Avatar
Vet Vet is offline
Hot Rod

Vet on oikealla tiellä
Täytyy sanoa, että olen itsekin tasan tarkkaan pihalla. No, ainahan voi oppia kun asioista perillä olevat puhuvat...
Old 05.09.2005, 12:20
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990

Masa on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mickey
takaisin aiheeseen eli Hellman on koviten täräyttänyt ihan puhtaasti liikenneluvallisella autolla.

Nopein katuato aika kaudelta on kuitenkin vielä Nyströmillä ellei tosiaan Hannu täräyttänyt seiskan.

Nooh , pojat pojat....sanan säilä on terävä
Öö...mitäs toi Nyströmmi on päästelly ja millä , ku ei muistu mieleen...
Old 05.09.2005, 13:50
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Molemmat ajoi aikansa 3.09.2005 Eli Kristian "Kitti" Nyström ajoi 8.011 ja Hannu 8.019.
Voi tosin olla että Kitti lujempaakin on päästellyt en aidosti tiedä.
Autona 64 Chevelle Team Vellamo&Alho.

Ja BMWt sekä Hondat ei jaksa enään kiinnostaa...kaudella kun SM hopeaa tiimille tuli sanoin jo etukäteen ennen finaaleja että En ole käytettävissä ensi vuonna ja kun kysyivät miksi totesin että ei kiinnosta nämä sen vertaa että jaksaisi toiselle ruuvvailla viikonloppuisin.

Aidot kilpa-autot kiinnostaa ja kun kysyttiin mikä tekee aidon kilpa-auton mielestäni niin totesin Hondan 200+ 1000hv bensalla.
Sydän sykkii kuitenkin 8 iskua per kierros minulla...

Toivottavasti kukaan ei vetele palkokasvia särmikkäästä kannastani
Ne on vaan minun kantojani ja aina kuuntelen vastaperusteluja, sehän tekee keskustelusta mielenkiintoisen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules