|
|
||||
|
||||
|
Tuosta laturin rikkoontumisesta sanoivat JMT-autohuollossa, että uudella laturilla pitäisi olla akku täyteen ladattuna tai ensimmäisessä käynnistyksessä lähtee laturi lomille samantien.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Totta.
Sama pätee siihen jos auto on seissyt viikkotolkulla tai herraparatkoon koko talven - puhumattakaan siitä, jos akku alkaa olla jo vähän lepo! Eka täyteen lataus ja sitten vasta käyntiin. Muuten laturi saa sydärin kun yrittää epätoivoissaan ladata ja C4, jossa on elektroniikkaa pienen kylän verran, samaan aikaan imuroi virtaskat käyttöön. Nimimerkillä "Ostin muuten myös uuden akun kun laturi 4 tai 5 oli menossa sisään"
|
||||
|
||||
|
Täytynee sitten talvella käydä tallissa höräyttämässä pulkkaa tulille ainakin joka toinen viikko jo ilmastointilaitteen voitelunkin takia. Toinen hyvä syy lyödä pulkka tulille säännöllisesti. Näin sitä vähitellen kertyy tietotaitoa.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Mulla on ilmeisesti ollut tuuria, kun olen monesti iskeny kaapeleilla auton käyntiin akku kuivana. Laturi edelleen ehjänä, kopkop.
|
||||
|
||||
|
Kannattaa hankkia talvisäilytystä varte semmone CTEK akkulaturi jota voi pitää aina akussa kiinni, ei keitä akkua vaan pitää sen täyteen varattuna. En nyt muista minkänumeroinen malli mulla on mutta siinä on semmonen "talviasento".
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla on kans tollanen ja tyytyväinen oon ollu
|
||||
|
||||
|
Quote:
C4:ssa on mennyt ECM:ä romuksi kun käynnistää kaapeleilla eli senkin takia kannattaa siirtyä akkulatureihin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo, ei ole tarkoitus jatkuvasti kuivattaa akkua. Pitempää remonttia tehdessä talvella on muutaman kerran päässyt kuivamaan, kun on jääny joku valo viikoksi palamaan. Yleensä oon ladannu, mutta aina ei oo malttanu, kun on kiire testaamaan...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo just tuo on mullakin. Hyvä vehje.
|
||||
|
||||
|
Osaako kukaan sanoa miksi esim summitilla järeimmätkin laturit ovat tehty cs130 kuoriin jos se kerran on huonompi konstruktio?
http://store.summitracing.com/egnsea... ce%7C0#rstop
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|