|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No, mulla on 180F termostaatti, ja flektiä ohjaa volvon anturi. Lämmöt matka-ajossa 80-83 ja kaupungissa 96 max.
|
||||
|
||||
|
Quote:
tollaiko ne alko jäähtymään ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kuvasti lähinnä kuinka huolestunut olin tilanteesta ja miten toimin asian hyväksi. Soitin muuten sukkahousuheviä kahekskyt luvulta.
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
sukkahousu hevi jeesaa vaivaan kuin vaivaan |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Just...
|
||||
|
||||
|
Mikä muuten on moottoriöljyn optimilämpö?
Jäähdytysnesteellä viilentäminenhän tarjoaisi noin 90 asteiset moottoriöljyt, joka tuntuisi hyvältä lukemalta. Olen huomannut että tyhjäkäynnin öljynpaineet laskevat merkittävästi 110 asteen yläpuolella, joten se olisikin jo liikaa. Jäähdytysneste lämpenee öljyjä nopeammin, joten kylmässä startissa se toimisi käänteisesti myös öljyn lämmittimenä, vähentäen moottorin kulumista? |
|
|
||||
|
||||
|
Pientä kysymystä öljyn lämpöihin liittyen.
Juuri kun sai auton kuntoon, niin taaaaaaas sai seurata SES-valon palamista.... Autossa nousee nyt tuntuvasti korkeammalle juurikin öljyn lämpötila, koneen lämmöt OK. Minkälaisia lukuja miehillä on tullut vastaan? Itsellä öljyn lämmöt nousee nyt jo 125-130C vähän viileämmälläkin kelillä tuolla 120km/h nurkilla jatkuvasti. Vähän pelottaa. Tuntuu juurikin että SES-valo syttyy nyt aina kun lämmöt saavuttavat 120C, voiko pitää paikkaansa? Ei kait kansipahvit ole menossa? Jäähdytysnesteessä ei ainakaan vielä näy mitään kermaan viittaavaa. Mitäs konsteja on lämpöjen laskemiseksi öljyn puolella? Kaupunkiajossa öljyt noin 100C, mikä tuntuu ihan siedettävältä. EDIT: kirjoitusvirheitä...
C4 Corvette, love her till my death. C4 1986 4+3man. http://www.cardomain.com/ride/3332770 Last edited by LegendaryCorvette : 07.06.2012 at 08:39. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|