|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kavin tossa pienta keskustelua noista 6-lovisista lodjuista yhden kaverin kaa ja se vanno nimen omaan ton ZF6:n nimeen, se kehu vaihtoja ja valityksia. 79:n ei too tommosta, mut seuraavaan projektiin on pakko laittaa 6-vaihteinen. Taa ois aika optimaalinen tapa laittaa 5K haisee pelkkaan vaihteistoon: http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-56.asp Ostin ton nykyisen lodjun tuolta samasta mestasta, joten se on jo todettu hyvaks. Hemmetin painavia ovat noi automaatti laatikot, manuaali voi olla 50% kevyempi, se on paljon se! |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Richmondit edutaa niin sanottua Old School, eli vivustot on lodjun kyljessa ja niiden saataminen kohdalleen aika v***maista, itse tilasin ton Long shifterin ja chromymoly vivustoin, heim jointeille, se on kylla tosi tarkka laatikko nyt vaihtaa, mutta jos vertaa esim C5:n T56, niin kylla se T56 vaihtaa niin natisti Mulla oli myos sellanen kuva tosta ZF6:sta, ettei tosiaan oo mikaan maailman paras lodju ja ett siin on ollu paljo vikoja, mut kaveri rupes inttaa ett se on NIIN hyva. Laatikko ei tosiaan ois mikaan Bolt-on homma vanhempiin vetteihin (C1-2-3), joten sita joutuis aika lailla takomaan viela rautaa, ennen kuin sen sais omaan autoon istutettua. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo, ma kattelin tota samaa lodjua pari paivaa sitten, Joe (flareside) oli sita ostamassa, mutta koitan saada sen paan kaantymaan tohon G Forcen T56:n kannalle. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eks ZF tee sequetaleeita, ilmeisesti uuteen TVR:n tulee semmoinen. |
|
|
||||
|
||||
|
Noista välityksistä olen vähän eri mieltä. 6-vaihteen voi pukata jo 80 vauhdissa ja kone kiertää silloin hieman yli 1000 rpm. Vääntö riittää silti aivan hyvin ylämäessäkin ja kulutus maantiellä on alle 9 litraa. Kutonen onkin vain säästövaihde ja silloin kun haetaan huippuja ajetaan vitosella. Ja ainahan voi vaihtaa tiheämmän perävälityksen jos tuntuu kutonen liian pitkältä. Callawayssakin on ZF ja vääntöä 562 lb.ft joten kyllä se kestää näköjään enemmän kuin kirja väittää. Se on myös hyvä että siirtovivut on laatikon sisällä. Esim. Getrakeissa on vivut ulkona ja BMW ja Audi ovat käyttäneet näitä. Mulla on ollut myös molempia ja paljon ajettuina niissä keppi on kuin soppakauha. kaikki puslat väljiä kun kylpevät ravassa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Laskin joutessani nopeuksia eri vaihteilla. Oletetaan että renkaat ovat 275/40-17. Nopeudet koneen kierroksilla 5500 rpm. Auto 1. TH700 + 3.07 perä:1= 73 km/h , 2= 137 , 3= 222 , 4= 318 . Auto 2. TH700+2.59 perä ( esim. vm. -88 Vetteistä vain viidesosa on 3.07 välityksellä) 1= 86 , 2= 162 , 3= 263 , 4= 377 . Auto 3. ZF-6 + 3.45 perä: 1= 72 , 2= 108 , 3= 152 , 4= 198 , 5= 262 . Käytännössä automaatilla vain kolme vaihdetta on käyttökelpoisia silloin kun mennään isoa kovaa. Kun perä on 2.59 niin silloin kolmonenkin tuntuu jo pitkältä. ZF:ssä viisi vaihdetta on käyttökelpoisia. 2.59:llä kun mennään stripille niin kakkosta isompaa ei tarvi hakea. Siis varttimaililla yksi vaihteen vaihto! Ei tällaiset välitykset kyllä kuulu urheiluautoon mun mielestä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Auto 1. TH700 + 3.07 perä Auto 2. TH700 + 2.59 perä Auto 3. ZF-6 + 3.45 perä |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Todella hyva pointti, kiitos laskelmoinneista. Noista valityksista olen sun kanssa taysin samaa mielta. Ei sovi urheilu autoon tollanen! |
|
|
||||
|
||||
|
Uskomaton hinta kunnostetulla ZF:llä. 4800 ja risat dollaria ZIPillä. Mikä ihme siinä maksaa? Eipä sillä, Audi A4 Quattroon maksaa noin 11000 euroa laatikko!
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onpahan molemmat arvokkaita! n.6000 taalaa maksaa se GForcen T56! |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |