FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 15.11.2004, 16:43
mrfrost's Avatar
mrfrost mrfrost is offline
Aktivisti

mrfrost on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Quote:
Originally Posted by pekka
Niin, mitään muuta ei tarvitse irroittaa kuin venakopat tarkastamista varten. Haarukka laitetaan keinuvivun päälle ja momenttiavaimesta käännetään ja luetaan momentti. Vehje kustansi 30e. Omani moottorin nosto on 0,0622".

Kuulostaa sen verran yksinkertaiselta ja halvalta että ei varmasti ole pahaksi pienempi nostoisellekaan koneelle tarkistella sillon tällöin... Edes kerran ajokaudessa kun talvella on venakopat kuitenkin auki...

Tai ei oo venakoppia ollenkaan!

Ihan oikeasti hyvä, pitää itseltäkin katsataa kaikki läpi

On hyvä että tuossa tilanteessa riittää vielä huumoria :clap:
Reply With Quote
Old 15.11.2004, 17:02
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest

Fangio13 on oikealla tiellä
Pintaremontin tarpeessa...?
Reply With Quote
Old 18.11.2004, 08:45
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari

ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Vesa
Quote:
Originally Posted by pekka
Nokkaakselisi noston toteamiseksi on myös näkynyt ainakin Summitin luettelossa mittaustyökalu. Siinä muistaakseni mitataan nostajan päältä nosto luettuna mittaustyökalun mitta-asteikolta. Voisiko saman asian toteuttaa heittokellolla??? Pystyisikö kokonaisnoston lukemaan työntötangon päästä mittaamalla ensin nokkaakselin lepuutusnoston ja sitten kokonaisnoston erotuksen.

Tätä just mietin että jos pokkana mittaisi työntötangon kokonaisliikkeen ylös-alas niin olisiko se oikea totuus. Luulisi puolen millin tarkkuuteen pääsevän jo kouluviivottimellakin.
Ja se mitä itse venttiili liikkuu pitänee vielä sitten kertoa keinuvivun esim. 1.7 suhteella, mutta kaipa se nokan virallinen nosto on just ilman keinuvioujen vaikutusta koska niitä on eri suhteilla
Reply With Quote
Old 02.02.2008, 22:31
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by ZL-1
Tää on arvokas tieto jatkohommia varten - suunnittelen kanssa jotain tollaista 0.063-0.065 nostoa.
Ja varmaan nytkin olisi mun syytä perehtyä asiaan...voiko venakopan irrotuksen jälkeen mitään muuta irrottamatta helposti mitata kotikonstein kuinka paljon about oma max nosto on? "Nimimerkillä ei mitään tietoa oman nokan specseistä"

kovin on mietoja nokkia pojilla...oiskohan pikku näppis tullut
Mä vaihdan venekoneisiin kaikki joiden seetipaine menee alle 120lbs. siis nyt BBCt kyseessä (toki mun pikkulohkoissa tuo 120 on myös kusiraja, riippuu tietenkin mitä nokkakortti kertoo minimi seetipaineeksi)
Moroson mittari on.
Reply With Quote
Old 02.02.2008, 23:09
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari

V-P on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mickey
kovin on mietoja nokkia pojilla...oiskohan pikku näppis tullut
Mä vaihdan venekoneisiin kaikki joiden seetipaine menee alle 120lbs. siis nyt BBCt kyseessä (toki mun pikkulohkoissa tuo 120 on myös kusiraja, riippuu tietenkin mitä nokkakortti kertoo minimi seetipaineeksi)
Moroson mittari on.

Asennuskorkeudessa 2 in. 230 lbs. ja auki 700lbs. Siis sb
Mulla pätki noita jousia ( sisä ), kunnes sitten ostin H1 kamasta ( työkaluteräs ) tehtyjä, ja huolet häipyivät. ( kop kop ) Comp camssillä on noita hyviä, mutta diameetteri on sitten melko iso (1,625 ), eikä kaikkia kansia voi avartaa istukoistaan noin paljoa. En ole varma, josko pienempiäkin halkaisijaltaan olisi saatavissa.
Selvä hyppäys laadussa=kestävyydessä=hinnassa noilla kumminkin on.
Perusajatuksena noita jousia valitessa pitää muistaa, että ne on tarkoitettu sopivaksi tietyn noston nokille tietyllä vipusuhteella.
Katalogit kertovat hyvin mihin jouset pystyvät.
Pahimmat mokat voi tulla esimerkiksi vaihtamalla pelkät vipat joihinkin vipusuhteeltaan suurempaan, jolloin nettonosto kasvaa niin suureksi, että jousen varat loppuvat, ja venttiilin ollessa täysin auki jousi on putkella= ei yhtään välyksiä kierteiden välissä.( coil bind )
Noi jousipaineiden mittaaminen aina silloin tällöin ei ole ollenkaan huono ajatus viritetyssä moottorissa, mutta vakiokone on tehty ajamista varten, ei 400 metrin välein niitä tarvitse mittailla, toisin, kun noilla varttimailereilla on noissa hirviömoottoreissaan. Vai mitä Antti?

Last edited by V-P : 03.02.2008 at 00:00.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules