|
|
||||
|
||||
|
Myös kannattaa ynnäillä miten paljon ajattelit sijoittaa ko. toimenpiteeseen rahaa -> sekin antaa vahän osviittaa toimenpiteistä. 500hp onnistuu varmasti molemmin päin, vaparina ja ahdettuna. Ahdettuna joudut ehkä jumppaamaan pikkasen katsastuksen kanssa mutta mikään ei ole mahdotonta, näin ainakin itse näen tämän asian. Toinen huomioon otettava seikka on tosiaan se mitä itsekkin kyselit, miten paljon itse kykenet tekemään asian eteen vai teetätkö sen osaavassa pajassa. Työ maksaa aina...
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Lukaiseppa Jaken neuvot.
C5 / Useful links ja tässä vielä suora linkki ettet eksy: http://www.jakelatham.com/c5/misc/faq.shtml#7-1
|
||||
|
||||
|
Turbo tai remmiahdin toisi helpoiten ne hevosvoimat, mutta se katsastus
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Onhan noita ahtimia ollut aikaisemminkin...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niin mitä katsastuksesta? Remmi menee leimaan jos viittii vähän selvitellä asioita.Ainakin minä ja cc-5 ollaan vortekin remmit leimattu suomessa,tietty PB kanssa,vaikkakin Pekka toi omansa muuttoautona jenkkilästä. |
|
|
||||
|
||||
|
Mitä muutoksia piti tehdä että sait leiman?
|
|
|
||||
|
||||
|
En viitti tässä niitä huudella mutta sen voin paljastaa että lappusavotalla siitä selviää,privalla enemmän jos asiaa olet tosissaan harkittemassa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Häh? Yleensähän tehdään toisinpäin! So? Tekisin silti ensiksi alakerran. Eli ensin vaihtaisin vakion 346 cid (5.7) alakerran joko 427 (7.0) tai 440:ksi (7.2), eli LS7:n lohkosta ja stroker-kampurasta tehtyyn kombinaatioon. Jokin hyvin mieto virinokka toki lohkoon. Ja vakio yläkerta. Peltisarjat vielä, jos kukkaro sen kestäisi. Vakiot polttoaineensuuttimet saattaisivat riittää, mutta sitä pitäisi ihmetellä sitten kun auton tietsikkaa säädettäisiin asiansa osaavan "tunerin" toimesta. Ehkä 500 kaakkia jäisi kuitenkin reilusti vajaaksi, mutta vääntöä olisi vaikka muille jakaa alakierroksilla. Ja "keskikierroksilla" myös. Seuraavana vuonna olisi sitten yläkerran päivityksen paikka. Maun ja kukkaron mukaan sitten kannet ja imusarja jne. Helposti se 500 kaakkia ylittyisi, LS7-tyylin virikansilla voisi 600 kaakkiakin olla saavutettavissa niin että saastepäästöt olisivat ookoo Suomessa. Ylimääräisiksi jääneistä osista voisi sitten kasata sen alkuperäisen LS1-moottorin ja myydä sen. Tai myydä osat sellaisenaan eteenpäin jollekin, joka haluaisi LS1-moottorin autoonsa, vaikka vanhempaan Vetteen tai GM:n tuotteeseen. Jos haluaa C5:een kunnon tehonlisäyksen, se maksaa paljon. Millään vapaavirtausilmansuodattimella ei 500 kaakkia saa. Joten näpertely kannattaa unohtaa samantien. Paitsi jos tykkää ruuvata autoaan osa osalta, alue alueelta. Ja onhan se rakentelu toki kivaa. Mutta pienillä muutoksilla ei kannata odottaa suuria tehonlisäyksiä. Siihen tarvitaan kunnon rahallinen panostus. Jos haluaa päästä halvemmalla, kannattaa ostaa Supra. PS: sitten kun *oikeasti* alkaa rakentamaan moottoria, kannattaa kysellä neuvoja ammattilaisilta, eikä luottaa tällaisiin netissä kirjoitettuihin mielipiteisiin. Nimittäin just tasan niin kauan kuin väitteen kirjoittajalla ei ole esittää dokumenttia väitteestään, ei tarinaa voi ottaa täysin todesta. En minäkään ole rakentanut vakiota LS1:stä ylläkuvaamallani tavalla, mutta jos mulla nyt olisi LS1, niin noin mä varmaan tekisin kuin yllä kerroin.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ahtaminen on "helppo" tapa saada lisää potkua. Helppous on toki suhteellista, eli kunhan ottaa etukäteen selvää kaikista nikseistä. Minäkin olin kyllä tietoinen tuosta yllämainitusta pulttien löystymisongelmasta, mutta en vaan muistanut pyytää ahtimen asentanutta pajaa korjaamaan ongelman. No, nyt ongelma on korjattu ihan meikäläisen omin käsin.
|
||||
|
||||
|
Itselle tuo rakentelu ei ole oikeen mahdollista, ei ole tilaa missä rapata, seli seli. Olen soitellu mutamiin pajoihin ja kyselly mielipiteitä, ja ahtaminen olis nyt se eka vaihtoehto. Pitää käydä katsastus-sediltä kyseleen miten sais sitte kilpiin.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|