FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Club Corvette of Finland > Corvette Meet
User Name
Password

Corvette Meet Keskustelua Corvette Meetistä, pitopaikoista, majoituksista etc.

Reply

Thread Tools
Old 19.06.2007, 12:03
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Hoidappa Mickey joku turun sulttaani yhteistyökelpoiseksi niin hyppään datsuuniin pensarahasäätöpossun kanssa ja tarkastetaan ne turun lähivedet pikakelauksella.

Ma luulen että yksi rakennuslaitevuokraamo Sompasta on mukana...
Reply With Quote
Old 20.06.2007, 23:20
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä

Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Mickey
Kumpikaan ei kevlar eikä hiilikuitu pysy kasassa ilman hartsia..se on se joka ratkaisee ja mikä hartsi lopputuloksen..myös jos haluua extrajäykistettä niin Balsaa vaahdon sijaan niin tulee vielä jäykempi painoon nähden kuin hiilarit ja kevlarit yhteen leivottuna...
Ja kumpikaan ei ime yhtään mitään jos on lammattu kunnolla joten pelko veden kanssa olemisesta on turhaa..onhan noita kevlarnaruja purjeveneissäkin fallista skuuttiin ja ne on märkiä jatkuvasti ja ne ei omaa yhtään laminaattia vaan raaka kevlaria.

Juu, tuossa mun tekstissä tuo matriisi = hartsi. Yksinkertaisuuden vuoksi jätin erikseen mainitsematta hartsin joka välissä. Tietenkään kuidut itsessään ei kestä muuta kuin vetoa.

Balsan sijaan on vieläkin parepia täyteaineita, keveyden ja taivutuksen suhteen, tosin samalla kasvaa myös hinta radikaalisti.

Ehjänä ei mitään ongelmaa veden kanssa olekaan kun kuidut ovat hartsin sisällä. Ongelma tulee vasta kun hartsi menee syystä tai toisesta rikki.

Sulla on hyvää käytännönkokemusta! Minä taas porskutan ikävä kyllä ainakin venejutuissa teoriatiedon varassa...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
Old 21.06.2007, 01:36
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Quote:
Originally Posted by Finnshark
Juu, tuossa mun tekstissä tuo matriisi = hartsi. Yksinkertaisuuden vuoksi jätin erikseen mainitsematta hartsin joka välissä. Tietenkään kuidut itsessään ei kestä muuta kuin vetoa.

Balsan sijaan on vieläkin parepia täyteaineita, keveyden ja taivutuksen suhteen, tosin samalla kasvaa myös hinta radikaalisti.

Ehjänä ei mitään ongelmaa veden kanssa olekaan kun kuidut ovat hartsin sisällä. Ongelma tulee vasta kun hartsi menee syystä tai toisesta rikki.

Sulla on hyvää käytännönkokemusta! Minä taas porskutan ikävä kyllä ainakin venejutuissa teoriatiedon varassa...

jäykkyyden suhteen ei ole balsan voittanutta ja esim offiveneissä se on ideaali täyteaine vieläkin vaikka sitä on kohta 40v käytetty Toki hinta on yksi tekijä miksi balsa on edelleen suosiossa ne paremmat kun ei niin paljon parempia ole.
Reply With Quote
Old 21.06.2007, 08:41
TomiT's Avatar
TomiT TomiT is offline
Konkari

TomiT on oikealla tiellä
Mitä tulee tuohon vesihurjasteluun, niin mä luulen että mulle riittää Pappatunturin SJÖPUPPE ihan mainiosti, siitä ei vesistöreissut hurjene...

FD3S

Reply With Quote
Old 22.06.2007, 11:42
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mulla taasen kun 7v asti on purjehtinut ja aina veneillyt niin toi kuttaperkkakin on vedessä tutummassa elementissä kun tien päällä.
Ehkä muutkin harrastukset korreloi mun perversiota lillua lämmössä ja vedessä..kilpauinti,uppopallo ja räpyläuinti...noitten kamppailulajien lisäksi.
Kyllä vedellä lento kivaa on...eilen kävin morjenstaas kaveria jolle haetaan ensi viikolla uusi kevlar/hiilari C-luokan offikatti ja muisteltiin viimekesän vurppaa ja katseltiin kun meriveden jumittama varvikello oli jähmettynyt 8600rpm kohdalle...
Saman jannun edesottamuksia voi katsella www.kohoracing.fi
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules