FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 21.03.2004, 15:28
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Kuitenkin kun fundeeraa niin mitä hyötyä saa kun laittaa sähkönostimet... kun alipaine toimii ja on paikallaan Hintaa kun muodostuu tuollekkin muutokselle ja kun on jo toimiva systeemi joka ei nyt niin paljoa painavamppikaan ole ja on toiminut jatkuvasti ihan hyvin Sitäpaitsi en pidä edes lamppuja ylhäällä kun ajan Tai no harvoin mut se on noin 10-5% mun ajoista

No jos alipainevermeet toimii niin pelkän painonsäästön takia ei ehkä kannatakaan vaihtaa mutta jos orkkissysteemissä on paljon korjattavaa niin sittenhän tuota kannattaa harkita, maksaa nimittäin ne palikat siihen vakiosysteemiinkin aika paljon.

Se alipainesysteemi voi vaikuttaa vähän monimutkaiselta mutta aika simppelihän se loppujen lopuksi on...
Reply With Quote
  #12  
Old 21.03.2004, 15:43
Hemmo's Avatar
Hemmo Hemmo is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2004
Location: Kirkkonummi
Posts: 77
Hemmo on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by T72
No jos alipainevermeet toimii niin pelkän painonsäästön takia ei ehkä kannatakaan vaihtaa mutta jos orkkissysteemissä on paljon korjattavaa niin sittenhän tuota kannattaa harkita, maksaa nimittäin ne palikat siihen vakiosysteemiinkin aika paljon.

Lisäksi vaihtamiseen saattaa vaikuttaa kone, joka isomman nokan takia ei tuota kunnon alipainetta alhasilla kierroksilla => lamput nousivat vähän miten sattui Nyt on ainakin yksi vekotin vähemmän joka toimii alipaineella.
Reply With Quote
  #13  
Old 23.03.2004, 13:52
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Hemmo
Quote:
Originally Posted by groovyjay
En mee sanoo mita Hemmo maksoi omistaan, koska on ns. evoluutio versio noista mun mekanismeista. Muistaakseni paketti oli jotain 600:n luokkaa, voi olla ett muistan vaarin.

Yks parhaista muutoksista mita autooni tein, ja niita muutoksia tuli tehtya "muutama"

Tuo 600€ on aika lähellä totuutta. Muistaakseni koko paketti postikuluineen oli $650 (kiinnittimet, moottorit, sähköt). Sitten valtio tietysti halusi omansa eli non 150€ siihen päälle. Näyttäisi että nykyään Chris ei enää myy koko pakettia vaan vain konversioon tarvittavia kiinnittimä.
http://www.mcspeed.homestead.com/Our_Products.html

Tässä video Groovyn valoista, omani kun eivät vielä ole paikallaan.
http://www.saunalahti.fi/~taniemin/KillerLights.mpeg

Samasta paikasta löytyy vielä video viime kesältä, jossa Groovyn isolohko tarjoilee hieman "korvahyvää"
http://www.saunalahti.fi/~taniemin/MOV00246.MPG

Kiitos hemmo linkeista!

Tossa lamppu videossa ei ole viela muuta kuin noi pelkat luukut paikoillaan, joten niista kuulu kiva kolahdus joka kerta kun ne avos, nyt kun ne on taydelliset paketit ja kaikki on kohdallaan, niin niista ei enaa kuulu mitaan ylimaaraisia kolahduksia.
Reply With Quote
  #14  
Old 23.03.2004, 13:58
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Kuitenkin kun fundeeraa niin mitä hyötyä saa kun laittaa sähkönostimet... kun alipaine toimii ja on paikallaan Hintaa kun muodostuu tuollekkin muutokselle ja kun on jo toimiva systeemi joka ei nyt niin paljoa painavamppikaan ole ja on toiminut jatkuvasti ihan hyvin Sitäpaitsi en pidä edes lamppuja ylhäällä kun ajan Tai no harvoin mut se on noin 10-5% mun ajoista

Itsella orkkis systeemi myos toimi suht moitteettomasti, jopa rtaju nokkaisella isolohkolla. Itse vain halusin eroon kaikesta alipaineella toimivista laitteista. Nyt mulla menee enaa pari piuhaa piilossa katkaisijalta lampuille. Lamput nousee ylos ja laskee alas samallalailla kuin uusissa C5:ssa, ei tarvii enaa venata, etta alipainetta keraantyy tarpeeks, etta se apukuskin puolikin nousis! Painon saastoa myos vahan, mutta kylla se isolohko jaksoi noi vanhatkin hilut kyydita ihan ripeesti
Reply With Quote
  #15  
Old 24.03.2004, 11:49
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Kuitenkin kun fundeeraa niin mitä hyötyä saa kun laittaa sähkönostimet... kun alipaine toimii ja on paikallaan Hintaa kun muodostuu tuollekkin muutokselle ja kun on jo toimiva systeemi joka ei nyt niin paljoa painavamppikaan ole ja on toiminut jatkuvasti ihan hyvin Sitäpaitsi en pidä edes lamppuja ylhäällä kun ajan Tai no harvoin mut se on noin 10-5% mun ajoista

Itsella orkkis systeemi myos toimi suht moitteettomasti, jopa rtaju nokkaisella isolohkolla. Itse vain halusin eroon kaikesta alipaineella toimivista laitteista. Nyt mulla menee enaa pari piuhaa piilossa katkaisijalta lampuille. Lamput nousee ylos ja laskee alas samallalailla kuin uusissa C5:ssa, ei tarvii enaa venata, etta alipainetta keraantyy tarpeeks, etta se apukuskin puolikin nousis! Painon saastoa myos vahan, mutta kylla se isolohko jaksoi noi vanhatkin hilut kyydita ihan ripeesti

En tiedä sitten mut kyl mulla ne loksahteli ylös ihan juuri silloin kuin käski
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #16  
Old 24.03.2004, 12:33
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Orkkis härpättimistä vielä, mulla tuli semmoinenkin ominaisuus noiden alipainehärveleiden remontin jälkeen että valoja pystyy nostamaan ja laskemaan pari kertaa koneen sammuttamisen jälkeenkin, tosin viidessä minuutissa multakin karkasi varastossa olleet alipaineet. NCRS:n foorumilla joku C3:en uudesta asti omistanut väitti että uutena ne olis toiminut vielä vaikka seuraavana aamuna...
Reply With Quote
  #17  
Old 24.03.2004, 13:15
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Ompa hyvät paineet - mulla ei tyhjäkäynnillä liiku mikään vaikka puoli tuntia odottaisi. Itsellä on siis laiskat kun mitkä mutta kyllä ne aina maantiellä ja kaupungissa moottorijarrutuksessa tarpeeksi painetta kerää. Koitin kaiken tutkia ja ainoa mitä en ole vaihtanyt on ne kaksi Actuator relay ta - ehkä voisi nekin vaihtaa. Joka tapauksessa mun nokka on niin vinkeän kireä, että se antaa omat rajoitteensa.
Reply With Quote
  #18  
Old 24.03.2004, 13:43
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Vesa
Ompa hyvät paineet - mulla ei tyhjäkäynnillä liiku mikään vaikka puoli tuntia odottaisi. Itsellä on siis laiskat kun mitkä mutta kyllä ne aina maantiellä ja kaupungissa moottorijarrutuksessa tarpeeksi painetta kerää. Koitin kaiken tutkia ja ainoa mitä en ole vaihtanyt on ne kaksi Actuator relay ta - ehkä voisi nekin vaihtaa. Joka tapauksessa mun nokka on niin vinkeän kireä, että se antaa omat rajoitteensa.

Mutta onneksi niitä valoja ei tarvita... tarkoitukseni on rakennela pyöreät ajovalot alas niitten sumareiden tilalle ja tehdä myös ritilät niinkuin omatekona Silloin ei tarvitse nostella lamppuja Paitsi kuin yöllä... mut se onkion jo asia toinen Eiks yöllä tehdä vain kolmea asiaa ja kaik alkaa N:llä nu***taan, Nukutaan ja nappaillan
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #19  
Old 24.03.2004, 14:02
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Vesa
Ompa hyvät paineet...

Ton voi tietysti myös ilmaista: vakiokone sucks!

Mulla oli just ne vanhat releet jotka vuosi eniten.
Reply With Quote
  #20  
Old 25.03.2004, 19:05
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Quote:
Originally Posted by Vesa
Ompa hyvät paineet...

Ton voi tietysti myös ilmaista: vakiokone sucks!

Mulla oli just ne vanhat releet jotka vuosi eniten.

BTW, jos jotain kiinnostaa niin valohässäkkää voi hämmästellä ACS:ssa.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:21.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.