FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #151  
Old 17.02.2024, 21:03
SS-55's Avatar
SS-55 SS-55 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2012
Location: Tuusula
Posts: 1,310
SS-55 on oikealla tiellä
Vähän kerrallaan vetteen lisää tavaraa niinkuin kuin ihminenkin ostaa vuosittain vaatteita että jaksaa katella itseään, sama se on auton kohdalla muuten siihen kyllästyy ja laittaa sen myyntiin. Eli jotakin tarvii siilloin tällöin tehdä että jaksaa näitä harrastella.
__________________
Voihan Vette!
Nykyisin teipillä kasassa.
Reply With Quote
  #152  
Old 17.02.2024, 21:16
C4vettester's Avatar
C4vettester C4vettester is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2022
Location: Kuopio
Posts: 223
C4vettester on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by SS-55
Vähän kerrallaan vetteen lisää tavaraa niinkuin kuin ihminenkin ostaa vuosittain vaatteita että jaksaa katella itseään, sama se on auton kohdalla muuten siihen kyllästyy ja laittaa sen myyntiin. Eli jotakin tarvii siilloin tällöin tehdä että jaksaa näitä harrastella.
Eli vähän niinkuin joulukuusen kanssa, koristellaan niin näyttää kivemmalle?

Voi olla, että olen hieman vanhakantainen kaikenlaisille dingen dangeleille. Mutta jos minä olisin ostamassa C5:sta niin selvää on, että sen täytyisi olla hyväkuntoinen, räpeltämätön, tehdasvakio. Ja tottakai sen hintaluokka pitäisi olla kohtuullinen eli max. n. 20 t¤ kantturoissa (ks. Ruotsin C5 hintataso niin näet mikä tulee olemaan suuntaus myös Suomessa). Vetteissä kyse on kuitenkin (minulle) lopulta "vain" harrastekulkineesta johon "investointeja" en tule saamaan koskaan rahassa mitattuna itselleni enää takaisin. Ja tämä on minulle täysin OK ja olen hyväksynyt rahassa mitattavan tappion tekemisen alusta lähtien omassa vetteharrastuksessa.

C5 on ylipäänsä vette-generaatioissa eräänlainen väliinputoaja C4:n ja C6:n välille. C4:t ovat erittäin edukkaita ja hintalaatu-suhteeltaan ylivoimaisia muihin vette-sukupolviin nähden ja sitä kautta ne ovat houkuttelevia ostaa ja omistaa kun taas C6 on joka osa-alueella niin paljon parempi kuin C5, että kynnys ostaa "jotain siltä väliltä" (eli C5) asettuu oletusarvoisesti melko korkealle. IMO.

Mutta itse tiedät mitä C5:llesi teet. Ja tämä on vain minun näkemys ja mielipide asiaan. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että sille kannattaa antaa sen enempää painoarvoa kuin mitä yksi mielipide vetteharrastuksesta ja eri vette-generaatioista edustaa.
__________________
C4vettester

@ Youtube @ Instagram



Last edited by C4vettester : 17.02.2024 at 21:34.
Reply With Quote
  #153  
Old 17.02.2024, 21:28
SS-55's Avatar
SS-55 SS-55 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2012
Location: Tuusula
Posts: 1,310
SS-55 on oikealla tiellä
Ei mua niin kiinnosta saanko autosta voittoa jos sen myyn joskus, tuskin kukaan saa tavallisista autoista voittoa.
En ostanut autoa sen vuoksi että teen sillä tulevaisuudessa rahaa.
Jos nyt laitan tän myyntiin niin saan sen 25 donaa siitä ja se on mulle silkkaa mania.
Mulle tää on pelkkä kesäharrastus ja ilo ei muuta.
Jos nyt palattaisiin siihen nokka kysymykseen eikä tähän lätinään kiitos
__________________
Voihan Vette!
Nykyisin teipillä kasassa.
Reply With Quote
  #154  
Old 17.02.2024, 21:36
C4vettester's Avatar
C4vettester C4vettester is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2022
Location: Kuopio
Posts: 223
C4vettester on oikealla tiellä
Talking

Quote:
Originally Posted by SS-55
Ei mua niin kiinnosta saanko autosta voittoa jos sen myyn joskus, tuskin kukaan saa tavallisista autoista voittoa.
En ostanut autoa sen vuoksi että teen sillä tulevaisuudessa rahaa.
Jos nyt laitan tän myyntiin niin saan sen 25 donaa siitä ja se on mulle silkkaa mania.
Mulle tää on pelkkä kesäharrastus ja ilo ei muuta.
Jos nyt palattaisiin siihen nokka kysymykseen eikä tähän lätinään kiitos
No palataan "lätinästä" takaisin itse asiaan .

Nokka-akselin päivitys on leimiä ja "so last season". Jos tehoboostia haluat niin ahda C5. Maksaa tottakai enemmän, mutta hei niin se menee, että "speed costs money, how fast do you wanna go?"
__________________
C4vettester

@ Youtube @ Instagram


Reply With Quote
  #155  
Old 18.02.2024, 09:35
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Sullahan oli siinä aikanaan ahdin, pistät vaan ahtimen kylkeen, niin ei tarvii murehtia päästöistä...

Pelkästään nokalla, joka menee päästöistä ongelmitta läpi ja pitää käyttöominaisuudet pienillä kierroksilla vakion kaltaisina, ei saa kuin 20-30 heppaa lisää ja se ei tunnu missään.

Pekka Berkeles on oikea nimimerkki foorumilla säätöhommiin

Jo tekee kansiin venakulmat ja saman istukoille, niin tuon lukeman voi saada tuplattua. Toki silloin kyseessä on paljon isompi remontti.

On toki mahdollista päästä päästöistä läpi vähän rankemmallakin nokalla, mutta vakioturbiini rajaa nokkavalikoimaa tehokkaasti.
Toki virinokka haluaa usein kaveriksi peltisarjat, joten siitäkin tulee lisäkuluja tai hyöty jää pienemmäksi.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #156  
Old 23.02.2024, 16:21
SS-55's Avatar
SS-55 SS-55 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2012
Location: Tuusula
Posts: 1,310
SS-55 on oikealla tiellä
Taidanpa pistää jäihin nokan osalta. Kun autooni tuli 2017 LS3 niin silloin kyselin mikä nokka siihen sopisi että menis päästöistä läpi ja ei tullut silloinkaan "oikeita" vastauksia joten unohdan tuon nokka projektin.
__________________
Voihan Vette!
Nykyisin teipillä kasassa.
Reply With Quote
  #157  
Old 23.02.2024, 16:58
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,782
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by SS-55
Taidanpa pistää jäihin nokan osalta. Kun autooni tuli 2017 LS3 niin silloin kyselin mikä nokka siihen sopisi että menis päästöistä läpi ja ei tullut silloinkaan "oikeita" vastauksia joten unohdan tuon nokka projektin.
En ole asiantuntija enkä expertti mutta ajattelen tästä asiasta näin. LS3 on vakiona varsin hyvin voimaa tuottava moottori. Hyvät kannet ja vaikka nokka ei raju olekaan, hyvät tehotkin antaa. Jos esim. vanhempi Vetten LT1 antaisi saman litratehon, hevosia olisi 402 hv. Kuitenkin LT1 on vakiona 304 hv.

LS3 on ajettavuudeltaan maailman helpoin koska vetoja löytyy kaikilla kierroksilla, ja näinhän se on yleensäkin vakiomoottoreissa. Eli nokka on katuajoon sopiva, ei päästöongelmaa ja kuluttaa todella vähän. Siksi minunkin mielestä paras kompromissi on mekaaninen ahdin. Tehoja helposti 550-600 tavallisellakin bensalla ja erityisesti vääntö ja kaasuun vastaaminen vetää ahdetussa suupielet ylös väkisinkin.
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex
Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex
Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex
Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060
Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600
Kawasaki Ninja 2000, ZX12R
Reply With Quote
  #158  
Old 23.02.2024, 18:35
SS-55's Avatar
SS-55 SS-55 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2012
Location: Tuusula
Posts: 1,310
SS-55 on oikealla tiellä
Kiitos LT1 vastauksestasi.
Aiemmin autossa oli LS1 ja Vortech ahdin ja CompCams nokka XR269HR-14 ja
sen nokan äänimaailmaa olen tässä kaipaillut en niinkään ahtimen voimaa.
Jos auto olis manuaali niin ahdin olisi ihan hyvä asia mutta kun tässä on vanhankansan automaatti 4L60E joka vaihtaa aina pienimmälle mitä löytyy kun polkasee niin se oli aika vaarallinen ajetttava. Motarilla 130 vauhtia ja polkasi niin perä lähti alta kun haki kakkosen sisään ja heti kolmoselle jne eli ei ollut kiva / turvallinen ajettava. TOMAS on kuitenkin säätänyt tän lootan joten pitäs olla ok.
__________________
Voihan Vette!
Nykyisin teipillä kasassa.

Last edited by SS-55 : 23.02.2024 at 19:55.
Reply With Quote
  #159  
Old 23.02.2024, 20:14
C4vettester's Avatar
C4vettester C4vettester is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2022
Location: Kuopio
Posts: 223
C4vettester on oikealla tiellä
Question

Quote:
Originally Posted by SS-55
Motarilla 130 vauhtia ja polkasi niin perä lähti alta kun haki kakkosen sisään ja heti kolmoselle jne eli ei ollut kiva / turvallinen ajettava. TOMAS on kuitenkin säätänyt tän lootan joten pitäs olla ok.
Arjen pito-ongelmat ovat useimmiten ratkaistut sillä kun pyrkii noudattamaan kulloinkin voimassaolevaa tieliikennelakia .

Mikä sulla on oikein tavoitteena tässä C5 tuuningissa? Ympyrä-ympyrä ajot, suoraan ajo, slalom-muovikeilapujottelu vai joku muu?
__________________
C4vettester

@ Youtube @ Instagram


Reply With Quote
  #160  
Old 23.02.2024, 20:24
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,782
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by SS-55
Kiitos LT1 vastauksestasi.
Aiemmin autossa oli LS1 ja Vortech ahdin ja CompCams nokka XR269HR-14 ja
sen nokan äänimaailmaa olen tässä kaipaillut en niinkään ahtimen voimaa.
Jos auto olis manuaali niin ahdin olisi ihan hyvä asia mutta kun tässä on vanhankansan automaatti 4L60E joka vaihtaa aina pienimmälle mitä löytyy kun polkasee niin se oli aika vaarallinen ajetttava. Motarilla 130 vauhtia ja polkasi niin perä lähti alta kun haki kakkosen sisään ja heti kolmoselle jne eli ei ollut kiva / turvallinen ajettava. TOMAS on kuitenkin säätänyt tän lootan joten pitäs olla ok.
Olen 100% samaa mieltä kanssasi molemmissa asioissa. Minäkin vaihdoin Vetteen nokan kaksikin kertaa mm. juuri siksi että halusin käyntiääneen enemmän "räyhämeininkiä". Edellinen autoni ennen Vetteä oli automaattiaskilla ja en pitänyt siitä samasta syystä kuten kerroit eli laatikko tekee omia temppujaan tietyissä tilanteissa jotka ärsyttää ja joihin kuski ei voi vaikuttaa. Lisäksi neliportaisessa tomaatissa on liian pitkät vaihteiden välit ja harva perä, se tappaa auton urheilullisuuden ja kuskin fiiliksen. Tuon takia kaikki myöhemmät autoni ovat olleet manuaaleja.
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex
Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex
Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex
Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060
Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600
Kawasaki Ninja 2000, ZX12R
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:02.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.