FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 05.12.2006, 12:49
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari
 
Join Date: Jun 2005
Location: Uusimaa
Posts: 1,034
mhj on oikealla tiellä
Pro-tason dokumentointia Pappatunturilta! Oma homma odottelee nyt osia ja käytännössä kasaamaan pääsee ensi vuoden puolella. Mulla ei ollut purkuvaiheessa oikeastaan mitään ongelmia, osat ovat käyneet jossain vaiheessa erillään ja eikun vaan irrottelin osat toisistaan. Itse tein niin, että tarkistin aurauksen ennen purkamista, onpahan ainakin hieman käsitystä, että oltiinko edes ns. tontilla niillä shimmeillä. Oltiin
Toinen, tiukempi t-arm purkautui ihan isolla ulosvetäjällä takaapäin asiaa lähestyen, prässiä ei tarvinnut näyttää.
Pitää palailla asiaan itsekin kuvien kera, kunhan kokoamisvaihe koittaa.

Tuon säätötyökalun ajattelin itse tehdä vanhasta spindlestä, pitää vaan hioa se toinenkin laakerin kohta sopivalle kireydelle.

Shimmauksesta sain valtameren takaa suosituksen käyttää vanhaa spaceria, joka kannattaa ensin koneistamossa hiotuttaa suoraksi (parallel grind), Garyltä (esim) saa sitten suoran paksun shimmin, josta voi koneistamossa teetättää juuri sopivan paksuisen rinkulan, kunhan paksuus on selvillä.
Monta tietä Roomaan.
Taitaa suurin merkitys olla tuon välyksen hieromisella takajarrujen toimintaan, ei niinkään itse laakerien kestävyyteen. Välys vaikuttaa tietysti jarrulevyn heittoon lisäävästi ja ilmausongelmia voi tulla. Aiheestahan olikin linkitetty ansiokas artikkeli tuonne omaan "spindeli"-threadiin.

Itselläni oli jossain vaiheessa laitettu muuten uniball-tyyppinen pallonivel tuonne t-armin etupäähän. Palaan kuitenkin puslaratkaisuun, tästäkin voi varmaan olla montaa mieltä.
Reply With Quote
  #12  
Old 05.12.2006, 14:02
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by mhj
Pro-tason dokumentointia Pappatunturilta!

Tossa olis yks luku valmiina FinnShark kirjaan
__________________
-
Reply With Quote
  #13  
Old 06.12.2006, 20:42
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2004
Location: Vantaa
Posts: 1,417
Teemu on oikealla tiellä
Yllättävän helposti lähti tukivarret irti, kun sopivan ohutta ja pitkää pulttia käytti tuurnana ja naputteli kiinnityspultin puslan läpi pois. Olin jo henkisesti varautunut tiukempaan painiin...

Huomenna purkamaan loppupakettia
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Image.jpg
Views:	298
Size:	85.4 KB
ID:	2540  
__________________
Vantaanlaakson Racing ja Remonttikerho
* '75 L-82 *
Reply With Quote
  #14  
Old 06.12.2006, 23:12
energy's Avatar
energy energy is offline
Ploginconffaaja
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,994
energy on oikealla tiellä
Damn.. mä en jaksanu kuvaa ottaa mut paukautin tänään just noi auki.. Kyllä autto ulosvetäjä aika paljon. Ei millään ois lyömällä saanu noita auki. Kyl ne niin tiukas kumminkin on.
__________________
C3 -76 Coupe (rojessi)
C5 Z06 -02 (rojessi)
Reply With Quote
  #15  
Old 07.12.2006, 00:21
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Kiitos 2T-R, tämä tullaan tallentamaan jälkipolville. Mites tollaisen kirjan teko oikeasti olis mahdollista toteuttaa? Laittais ison nipun näitä tech tipsejä suomeksi yksiin kansiin... C1-C4?
Reply With Quote
  #16  
Old 07.12.2006, 08:53
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Kiitos 2T-R, tämä tullaan tallentamaan jälkipolville. Mites tollaisen kirjan teko oikeasti olis mahdollista toteuttaa? Laittais ison nipun näitä tech tipsejä suomeksi yksiin kansiin... C1-C4?

Tosta on ollut ennenkin puhe. Mä oon aloittanut jo dokumentoinnin energyn ja Mad Dogin ja Pappatunturin rakentelu puuhista Kaikki on koneelle talletettuna ja kuvitettuna.. Idea on loistava!
__________________
-
Reply With Quote
  #17  
Old 07.12.2006, 09:09
Teme_76's Avatar
Teme_76 Teme_76 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2005
Location: Lahti
Posts: 915
Teme_76 on oikealla tiellä
Tai ainakin keräis ne tänne foorumille. Corvettefoorumiltahan niitä lontooks löytyy aika kasa.
Reply With Quote
  #18  
Old 07.12.2006, 15:24
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Teme_76
Tai ainakin keräis ne tänne foorumille. Corvettefoorumiltahan niitä lontooks löytyy aika kasa.

Mutta eikös idea ole siinä, että kaikki on Suomeksi. Oklahaman kielellä painettuina löytyy tuhansittain autokirjoja samoista aiheista...
__________________
-
Reply With Quote
  #19  
Old 07.12.2006, 18:34
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,499
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Talking

Quote:
Originally Posted by groovyjay
Kiitos 2T-R, tämä tullaan tallentamaan jälkipolville. Mites tollaisen kirjan teko oikeasti olis mahdollista toteuttaa? Laittais ison nipun näitä tech tipsejä suomeksi yksiin kansiin... C1-C4?


GJ : 2T-R !!! Ihan huippu! Mun on pakko ottaa toi kayttoon. Kun taalta genevesta kotiudutaan jatkan dokumentointia ja tietenkin naa kaikkien kokemukset ja kommentit olis hyva tallentaa vaikka sinne finnsharkin tech tips osioon....
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #20  
Old 07.12.2006, 18:37
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,310
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Kiitos 2T-R, tämä tullaan tallentamaan jälkipolville. Mites tollaisen kirjan teko oikeasti olis mahdollista toteuttaa? Laittais ison nipun näitä tech tipsejä suomeksi yksiin kansiin... C1-C4?

Otetaan C5 vielä mukaan, eli C1-C5!!
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:24.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.