FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #4151  
Old 27.04.2016, 13:34
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Ostin -68:iin uudet johtosarjat Finnveten kautta ja uusiminen vaikuttaa aika simppeliltä hommalta, kun niitä käyttää. Muuten en uskalla edes kuvitellakaan.
Vanhatkin oli ihan toimivat, mutta se ikä vaan tulee vastaan....
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #4152  
Old 27.04.2016, 14:37
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location: Loviisa
Posts: 1,217
progress on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MPÄ
Ostin -68:iin uudet johtosarjat Finnveten kautta ja uusiminen vaikuttaa aika simppeliltä hommalta, kun niitä käyttää. Muuten en uskalla edes kuvitellakaan.
Vanhatkin oli ihan toimivat, mutta se ikä vaan tulee vastaan....
Johtimien eristeet ja liittimet on ns rapsakoita lopuksi, voi aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia ja pahimmillaan auton palamisen.
Katselin tuossa, että on erikoisfirmoja suomessakin joista saa ostettua mm oranssia kaapelia 1,5 ja 2,5 mm^2 koossa. Eli ei se nyt ihan mahdotonta ole itse lakaa uusimaan, liittimiä ainakin rockautosta tuntui saavan ihan kiitettävästi.
__________________
C3 1982 CE, C3 1973 Stingray
ex: C3 1974 Stingray
Reply With Quote
  #4153  
Old 27.04.2016, 14:40
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location: Loviisa
Posts: 1,217
progress on oikealla tiellä
Minulla oli tuossa lainassa GM:n tuotteisiin yleisesti sopiva sisäpuolinen jousenpuristin, mutta eihän se mahdu tuosta c3 vetten iskarin kolosta sisään.. Pitäisi olla ilmeisesti sellainen puristin, jossa taittuu käpälien lisäksi runko muutenkin pystyyn. Mistä moisen voisi löytää?
__________________
C3 1982 CE, C3 1973 Stingray
ex: C3 1974 Stingray
Reply With Quote
  #4154  
Old 27.04.2016, 15:40
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla oli aikoinaan jotku nimettömät ihan perusperus autotarvikeliike -puristimet ja ne mahtui reiästä (ei taittunut mitenkään pystyyn). Muistaakseni jouduin kuitenkin lyhentämään kierreosuutta, koska se otti alatukivarteen kiinni, kun jousta painoi ruttuun. Joten en valitettavasti osaa suositella sopivia. Mittaa tukivarren reikä ja mene Motonettiin, Fixukseen, Bilhelveteen, IKHoon ja mittaa onko tarjonta tarpeeksi kapeeta.

Esim. jos nämä ovat niin 2-ulotteiset miltä kuvassa näyttävät niin luulis mahtuvan.

Mutta, olen sittemmin vaihtanut etujouset useammasta autosta, viimeksi Mustangista, ihan vain siten, että nostan auton mahdollisimman ylös ja pukit alle. Sitten laitan tunkin A-tukivarren alle ja sidon jousen alaosastaan ketjulla ja sakkelilla A-tukivarteen kiinni ja sitten lasken tunkin ja tukivarren varovasti alas. Se, että irrottaako A-tukivarren pallonivelen/strutin vain auton päästä riippuu siitä kumpi on helmpompi irrottaa.

Jotkuhan "lyhentää" jousen 1-2 ketjulla ja sakkelilla auton ollessa painonsa varassa ja sitten nostaa auton ylös mutta tätä en ole itse kokeillut, joten ei tietoa miten hyvin se toimii.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0

Last edited by ToniH : 27.04.2016 at 15:50.
Reply With Quote
  #4155  
Old 27.04.2016, 18:40
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by progress
Minulla oli tuossa lainassa GM:n tuotteisiin yleisesti sopiva sisäpuolinen jousenpuristin, mutta eihän se mahdu tuosta c3 vetten iskarin kolosta sisään.. Pitäisi olla ilmeisesti sellainen puristin, jossa taittuu käpälien lisäksi runko muutenkin pystyyn. Mistä moisen voisi löytää?
Irroita se toinen pää ensin ja sitten pujotat, mulla ainakinkävi ihan normaali sisäpuolinen, olisko ollut Motonetistä?
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #4156  
Old 27.04.2016, 20:21
Haukkis's Avatar
Haukkis Haukkis is offline
4x4
 
Join Date: Aug 2008
Location: Mualiman napa
Posts: 807
Haukkis on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Oliko Painlessin sulakeboksissa tai piuhoissa jotain oikeasti vikaa vai eikö se vain sopinut ko. autoon?.

Se pääsulakeboxi on ihan ***** iso. Ei mahdu kojelaudan alle. Konehuoneen puolelle olisi mahtunut. Mutta loppupeleissä se jenkkien logiikka miten sähköt vedetään on niin ***** nurinkurinen. Eli esim ajovaloille kaikki virta menee katkaisimen läpi.

Eli valmiista sulakeboxista olisi käytännössä jäänyt käytettäväksi vain vilkkurele. Sen vuoksi oli helpompi tehdä itse bulkkiosista pääsulaketaulu ja tarvittavat releohjaukset eri toimilaitteille.
__________________
Corvette C3 Coupe 1980
Reply With Quote
  #4157  
Old 27.04.2016, 20:24
Haukkis's Avatar
Haukkis Haukkis is offline
4x4
 
Join Date: Aug 2008
Location: Mualiman napa
Posts: 807
Haukkis on oikealla tiellä
Niin ja tarvittavat irroitettavat liitokset korvattiin nykystandardin mukaisilla pikaliittimillä.

Nyt kun tarkemmin mietin Juken tapausta, niin vain alkuperäisen sulakeboxin säilyttäisin. Liitokset tekisin nykyliittimillä. Poislukien ne apulaitteet joihin tarvitsee orkkisliittimen jos nykyinen osa hajoaa ja se pitää korvata vastaavalla.
__________________
Corvette C3 Coupe 1980
Reply With Quote
  #4158  
Old 27.04.2016, 21:16
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Haukkis
Se pääsulakeboxi on ihan ***** iso. Ei mahdu kojelaudan alle. Konehuoneen puolelle olisi mahtunut. Mutta loppupeleissä se jenkkien logiikka miten sähköt vedetään on niin ***** nurinkurinen. Eli esim ajovaloille kaikki virta menee katkaisimen läpi..
Ok. Tämä minun 7 sulakkeen rasia taas ei ole iso, mutta sen ei ole tarkoituskaan korvata orkkista kokonaisuudessaan vaan se on lisälaitteille. Noita autojen kokosettejä en ole luonnossa nähnytkään.

Valojen sähköistä: orkkiksenkin kanssa menee katkaisimen läpi ainakin C1-C4:ssa, uudemmista en tiedä. Ja useimmissa euroautoissakin vielä pitkälle 90-luvulla. Mutta, tämä ei ole vaikuttanut mitenkään releytykseen - valovirrathan otetaan yleensä suoraan akulta releiden kanssa pelatessa ja niiden sulake tulee siihen akun päähän piuhaa.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #4159  
Old 27.04.2016, 22:13
JKK's Avatar
JKK JKK is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2005
Location: Pirkkala - Tampere
Posts: 138
JKK on oikealla tiellä
Jos päätyy itse tekeen piuhasarjat, niin numeroidut johtimet värikoodien sijaan on yksi vaihtoehto. Hommaa vaan riittävän moninapaista kaapelia sopivat pätkät josta sitten ottaa johtimet.
Alkuperäisille värikoodeille kannattaa ottaa numerovastineet jonkun standardin mukaan, niin silloin hommassa on joku tolkku mukana.
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_47100
__________________
C3 -75 350 Holley MPFI Th400
Reply With Quote
  #4160  
Old 27.04.2016, 22:33
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,400
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla on nuo Dr.Rebuildin sähkökuvat olemassa, joten olen kyllä päätymässä omavalmistejohtosarjaan, niin voi sitten jättää tarpeettomat piuhat pois ja lisätä tarvittavat extrat.

Muutama kysymys vielä;

A) Biltemasta saa nylonpunos-sukkaa, johon voi johtonipun pujotella, onko kokemuksia, miten se toimii? Pysyykö lika ja kosteus ulkopuolella ?

B) Kilpurien johtosarjat olen tähän saakka punonut sellaisella 40mm levyisellä liimattomalla muovinauhalla. Pitää kosteuden poissa, voi purkaa tarvittaessa väliltä, eikä johdot ole tahmeita purkaessa. Mistä löytyisi tuollaista mustana rullatavarana?
( nyt hyllyssä beigeä )

C) mikä firma se on, josta noita värikoodattuja piuhoja saa tilattua ?
Lähinnä tarpeen erikoisemmat yksiväriset, kuten pinkki, lila ja kaksiväriset.
( perusvärejä mulla löytyykin 1,5 mm2 , punainen, musta, keltainen, harmaa, vihreä, tummansininen, valkoinen )

D) mielipiteitä, olisiko järkevintä käyttää kaikkiin johtoihin 1,5 mm2 piuhaa?
Alkuperäisissä varmaankin osa pienempää. Isoille virroille tietenkin reilusti jytkympää johtoa.

E) Tuleeko mieleen sopivaa tarvike-sulakerasiaa?
Oma kuitenkin sen verran maailmaa nähneen näköinen, että voisi uusia.
Bonusta olisi hiukan useampi sulakepaikka ja paikat muutamille releille, että saisi mahdollisuuksien mukaan kaikki samaan paikkaan.

.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:19.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.