FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30.09.2018, 10:28
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt

ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kokeiles joskus RockAutoa, rahdit ovat ihan jotain muuta kuin noilla Vettepajoilla yleensä. Olen tilannut vuoden sisään 3 kertaa jotain 100-200¤ settejä ja rahdit ovat olleet 16-23¤ välissä. RockAutolle voi nykyän myös maksaa tullauskustannukset etukäteen, säästyy tullauksen vaiva eikä mulle yksityishenkilönä toisaalta ole millekään tullikuiteille mitään tekoa.

Toinen firma, jolla on ollut hyvät rahtihinnat on JEGS.
Old 30.09.2018, 10:57
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules

LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Kokeiles joskus RockAutoa, rahdit ovat ihan jotain muuta kuin noilla Vettepajoilla yleensä. Olen tilannut vuoden sisään 3 kertaa jotain 100-200¤ settejä ja rahdit ovat olleet 16-23¤ välissä. RockAutolle voi nykyän myös maksaa tullauskustannukset etukäteen, säästyy tullauksen vaiva eikä mulle yksityishenkilönä toisaalta ole millekään tullikuiteille mitään tekoa.

Toinen firma, jolla on ollut hyvät rahtihinnat on JEGS.

Olen ostanut Rockautosta jo vuosia, mutta tällä kertaa tilanne oli se että just nyt siellä ei ollut kyseistä osaa, ja minähän en odottele minuuttia kauempaa silloin kun olen läppärin kimpussa, vaan siirryn seuraavaan myyjään. Olen tilannut myös Jeg'siltä yli kymmenen vuotta ja siitä on vain hyvää sanottavaa.

Tuon tehostimen hinta Zipillä oli 240 taalaa, siitä voitte laskea mitä ostaja pulittaa rahteihin ja veroihin.

Jenkeissä oman maan pojat ovat nauttineet melko kauan sellaista kuin "Free Shipping". Miltä kuulostaa Suomalaisen näkövinkkelistä. Isän ja äidin syy kun synnyin tänne Länsi-Neuvostoliittoon.

Last edited by LT-1 : 30.09.2018 at 11:03.
Reply With Quote
Old 23.07.2019, 15:29
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules

LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Vuosien mittaan olen nähnyt lukuisia foorumikirjoituksia siitä, että C4-muovitehostimen kuori on haljennut. Osa jengistä on sitten siitä suivaantuneena hommanneet metallikuorisen aftermarket-tehostimen tilalle.
Minun on tosi vaikea uskoa vielä tuota kuoren halkeamista. Vuosi sitten ostamani muovinen "huollettu" Zip Corvetten myymä muovipönttö kesti 500 km kunnes alkoi pihisemään kajuutan puolella kuten alkuperäinenkin. Pöntöstä ei löytynyt halkeamia tälläkään kertaa joten vuoto on tiivisteissä jotka ovat takapuolella. Kovasti epäilen myös noita Mexicon Bubban huoltohommia, taitaa poika vaan pestä pölyt pois ja suhauttaa rasvaa pikkusen liikkuviin osiin ja eiku kalliilla hinnalla myyntiin. Epäilenpä että tuota muovista pönttöä ei pysty edes avaamaan siten kuin peltisen pöntön pystyy huoltoa varten.
Siinä Bubban Genuine Part.

Ja nyt sitten seuraava potilas eli -84 pellistä rutistettu versio, myyjä sama, hinta eri, kesto arvoitus.

Ulkomitat peltipöntössä on hieman pienemmät joka helpottaa äheltämistä. Pientä säätöä vaati tämäkin ja tulipahan luettua manuaalista sekin että jarrupolkimelle on ilmoitettu max painuma 310 Nm voimalla.

Kävi mielessä sekin että ongelman ydin voi olla letkun ja pöntön välinen takaisku. Ahdetussa koneessa jos venttiili ei pidä, pääseekö ylipaine silloin pöntön sisälle kriittisiin tiivisteisiin ja aiheuttaa näin vuodon. Harvemmin tulee testattua tuota takaiskun toimintaa, sama juttu kuin boilerin varoventtiilin säännöllinen testi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1875.JPG
Views:	294
Size:	1.70 MB
ID:	14291  Click image for larger version

Name:	IMG_1872.JPG
Views:	294
Size:	1.51 MB
ID:	14292  Click image for larger version

Name:	IMG_1876.JPG
Views:	290
Size:	1.63 MB
ID:	14293  

Last edited by LT-1 : 23.07.2019 at 15:45.
Reply With Quote
Old 24.07.2019, 14:11
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Back in Black

Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by LT-1
Minun on tosi vaikea uskoa vielä tuota kuoren halkeamista.

Usko pois

Mulla halkesi edellisestä '87:sta yksi kuori ja tästä nykyisestä on ainakin yhden kerran haljennut muovikuori, ellei kahdesti. Tehostimia on muutenkin mennyt jo useita, myös pari metallikuorista... juuri eilen kävin hakemassa FinnVetteltä taas uuden metallikuorisen.

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
Old 24.07.2019, 15:54
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire

Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Metallikuorisen voi varmaan päällystää jollain lämpöä heijastavalla jos se sen takia hajoaa. Mutta juu noi muoviset hajoaa usein alta aikayksikön.
Old 24.07.2019, 17:57
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari

MPÄ on oikealla tiellä
Mulla on 87:ssa alkuperäinen ja hyvin toimii. Mutta se on muutenkin vakio, joten saattaa hyvinkin joku muu muutos konehuoneessa aiheuttaa noita ongelmia. Eli siis lämpö tai vaikka epänormaalit painevaihtelut.

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6, daily driver
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black restoration
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti for sale!
1967 Shelby projekti
1971 Honda Monkey Z50A suomi projekti
Reply With Quote
Old 24.07.2019, 18:51
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules

LT-1 on oikealla tiellä
Aina kun jokin hajoaa, mulla on tapana suolistaa osa ja tutkia mitä on tapahtunut. Kun tässä nyt on hieman perehtynyt boosterin sielunelämään, on selvinnyt että se on paljon monimutkaisempi laite kuin päällepäin näyttää. Liikkuvia osia on useita ja tiivisteillä ja varmasti myös silikonirasvalla on merkittävä osuus toiminnan kannalta. Tuo lämpö on asia jota ei ole tullut ajatelleeksi. Kesähelteellä konehuoneessa voi olla kuuma kuin saunassa ja talvella kylmäkäynnistyshetkellä 35 ast. pakkasta, joten koville joutuu osat ja rasvat. Jostain syystä mulla oireet on olleet tiivistepuolella ja liikkuvissa osissa.
Tulevaisuudessa aion tarkistaa useammin check valven koska arvelen sen olevan aika tärkeä osa, ja sehän on ainakin helpossa paikassa. Aika halpa tuo peltinen boosteri rokautossa nytten, alle sata taalaa, mutta eipä ollut taaskaan tarjolla silloin kun oli tarve. Runkkarit pitävät varastossa sen yhden kappaleen silloin tällöin.
Old 24.07.2019, 21:36
1969TurboFire's Avatar
1969TurboFire 1969TurboFire is online now
Konkari

1969TurboFire on oikealla tiellä
Voisko tuohon kokkailla jonkun muun osan, uskaltaako autoilla edes ajaa jos yhteenä tuollaisia jarruongelmia mallissa on?

1992 w124 MB 500 000km+
http://www.minunauto.com/auto/22674
Reply With Quote
Old 24.07.2019, 22:36
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules

LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by 1969TurboFire
Voisko tuohon kokkailla jonkun muun osan, uskaltaako autoilla edes ajaa jos yhteenä tuollaisia jarruongelmia mallissa on?
Uskaltaa, ei se vaadi muuta kuin voimaa jalasta kun tehostin ei toimi. 1,5 kuukautta tuli tuossa ajeltua ja alkoi jo tottumaan niin että kun hyppäsi toiseen autoon välillä niin ihmetteli että onpa oudot jarrut. 23 vuotta meni kun eka sippas joten mielestäni toteamus "yhtenään" on väärä. Juurihan minäkin kokkailin muun osan eli -84 mallisen -95 autoon. Ei se ollut bolt on asennus eikä eka kerralla valmis.

Jos alkaa kaikkia osia oikein tosissaan miettimään niin ei varmasti uskalla ajaa. Esim. alapallonivel, sen varassa on koko keulan paino ja silti sitä vaan on puikotettu 275 kmh lasissa ilman huolen häivää.
Old 25.07.2019, 11:34
vette-91's Avatar
vette-91 vette-91 is offline
Irwinismi

vette-91 on oikealla tiellä
Aikoinaan kun tuli laitettua peltisarjat niin samana kesänä halkesi tehostaja.
Pari kesää kesti taas ajella ja taas sama juttu. Noissa peltisarjoissa yksi primääri tulee aika lähellä sitä tehostajaa niin viimeksi vaihtaessa liimasin tuollaista siihen tehostajaan.

https://www.uspartsperformance.fi/th...-tarralla-30cm

Nyt on kestänyt olisikohan 6 kesää.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules