FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.01.2005, 12:14
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Tarvike lämppärin asennus 75 Corvetteen.

Muutamat tälläkin palstalla muistavat parin vuoden takaisen syys cruisingin Tampereella. Itse olin paikalla tolla mun 75:lla jossa siihen aikaan ei ollut oikeastaan kuin hajut jäljellä tiivisteistä, ikkunat eivät nousseet ylös asti ja lämppäri ei toiminut. Yöllä pois ajellessa, pakkasta oli riihimäen kohdalla -3, joten alkoi kabiinissa olemaan sopivan arktista!

No nyt on kaikki tiivisteet vaihdettu uusiin, ikkunat saatu toimimaan moitteettomasti ja lämppärikin piti olla taas iskussa. Kunnes huomasin snadin vuodon kennossa. Enää en halunnut edes yrittää lähteä kennoa korjaamaan, joten katselin erilaisia tarvike lämppäri paketteja.

Koska mulla jäi toi toimimaton ilmastointi joka tapauksessa pois, niin paljon turhaa rumua jää taas talliin keräämään pölyä.

Sopiva lämppäri paketti löytyi jo edellisessä projektissa hyväksi todetusta Vintage Air nimisestä lafkasta. Paketti on todella siron kokoinen, ja nopean koe sovittamisen jälkeen totesin sen käyvän paikoilleen melkein miten päin vain.

Nyt on edessä sopivien kiinnityksien tekeminen ja sen jälkeen ilmakanvien veto alkuperäisiin kohtiin. Systeemin mukana tuli uudet katkaisijat, joten upotan ne uuteen biittiin minkä asennan alkuperäisen tilalle, joten asennuksesta pitäisi saada ihan siisti.

Muutama kuva taas vaihteeks:







Paketti oli muuten sopivasti tarjouksessa joulun alla, ja hintaa systeemille oli 159 dollari, eli noin 120 euroa, kun alkuperäisille uusille hiluille olisi tullut ylituplasti lisää hintaa.

No nyt takaisin taas talliin miettimään kiinnityksiä, palataan asiaan!
Reply With Quote
  #2  
Old 12.01.2005, 06:42
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Ei pöllömpi ratkaisu! Näyttää hyvältä! Kertoilehan lisää kun asennus etenee! Onko tuo uusi osa paljon kevyempi kuin vanha?
Reply With Quote
  #3  
Old 12.01.2005, 19:43
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Ei pöllömpi ratkaisu! Näyttää hyvältä! Kertoilehan lisää kun asennus etenee! Onko tuo uusi osa paljon kevyempi kuin vanha?

Eilen tuli nikkaroitua laite kiinni, todella simppeli homma. Yks tuki rauta tuli tehtyä, ja pultattua tulipeltiin sisäpuolelle. Tänään sovittelin uutta panelia katkaisijoille, viikonloppuna pitäis paketti olla valmis testausta varten, vielä kun tiet pysyis sulina, niin kuka tietää vaikka kävis pienen lenkin heittämässä!
Reply With Quote
  #4  
Old 12.01.2005, 19:52
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Ja kuvia tulee lisää huomenna, kun saan oman kameran takas
Reply With Quote
  #5  
Old 12.01.2005, 21:47
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
vielä kun tiet pysyis sulina, niin kuka tietää vaikka kävis pienen lenkin heittämässä!

Ajokauden avajaisten varaslähtö Tokihan tuo täytyy käydä testaamassa, että pysyykö tuulilasi huuruvapaana moottoritiellä Tammikuussa
Reply With Quote
  #6  
Old 13.01.2005, 07:08
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Ihmeen edullinen laite


Tuosta ajokauden jatkamisesta tuli mieleen että ajattelin tuossa pari iltaa sitten ottaa auton ulos tallista ja vähän jaloitella sitä pihalla.

Mä olin aiemmin ottanut äänenvaimentajat irti että yletyn korjaamaan takapaneelin halkeamia.

Täytyy sanoa että aivan järjetön meteli kun löin pannun käyntiin.
En sitten viitsinytkään kiusata naapureita sillä kertaa.
Reply With Quote
  #7  
Old 13.01.2005, 16:28
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by C372
Quote:
Originally Posted by groovyjay
vielä kun tiet pysyis sulina, niin kuka tietää vaikka kävis pienen lenkin heittämässä!

Ajokauden avajaisten varaslähtö Tokihan tuo täytyy käydä testaamassa, että pysyykö tuulilasi huuruvapaana moottoritiellä Tammikuussa

Viikonlopuks luvattiin selkeetä, mutta vähän jo pakkastakin, katotaan miten miehen käy!
Reply With Quote
  #8  
Old 13.01.2005, 16:30
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by WBBC
Ihmeen edullinen laite


Tuosta ajokauden jatkamisesta tuli mieleen että ajattelin tuossa pari iltaa sitten ottaa auton ulos tallista ja vähän jaloitella sitä pihalla.

Mä olin aiemmin ottanut äänenvaimentajat irti että yletyn korjaamaan takapaneelin halkeamia.

Täytyy sanoa että aivan järjetön meteli kun löin pannun käyntiin.
En sitten viitsinytkään kiusata naapureita sillä kertaa.

Ei tosiaan ollut hirveän pahan hintainen, kerrankin! Suorat rännit isolohkon perässä pitää naapuri suhteet mielenkiintoisina!
Reply With Quote
  #9  
Old 13.01.2005, 16:53
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
No, nyt on kuvia saatu otettua tosta itse asennuksesta:



Tässä konehuoneen puolelta katsottuna näkyy selvästi noi kaks lovea jotka jouduin tulipeltiin tekemään, sekä toi tukirauta kiinnitykselle.





Laite paikoilla kabiinissa, tilaa laitteen ympärillä on ruhtinaalisesti, joten ilmakanavien veto ei pitäisi olla mikään paha rasti.



Uusi säätö paneeli koeistutettuna, nyt vielä katkaisimille rei'ät ja maalaus mustaksi, ennen kuin menee paikoilleen.
Reply With Quote
  #10  
Old 14.01.2005, 07:40
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Asiallisen näkönen paketti
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:24.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.