FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 30.08.2013, 23:02
JanFun's Avatar
JanFun JanFun is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2007
Location: Uddevalla, Ruotsi
Posts: 167
JanFun on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Tume
Morjensta pöytään!

Parisen viikkoa sitten talliin ilmestyi punainen -99 C5:nen frc ja nyt siis olen onnellinen Veten omistaja. Autolla on ajettu 87tkm ja täysin orkkiskuntoinen. Tai oikeastaan putkisto kyllä vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kuittien mukaan näyttäisi olevan Corsa merkiltään ja auton mukana tulleessa kansiossa, jossa koko auton historia niin löytyi esite Corsa touring ja Pace car vaimentimista eli oiskohan sitten tuo touring, kun äänet suhteellisen maltilliset, vaikka orkkisputkistoa enemmän muriseekin...

Suunnitelmia auton varalle kuitenkin jonkin verran on ja ensimmäisenä vanteet ja madallus. Nettiä selailtuani löysin silmääni miellyttävät, soitin suoraan tukkurille (Rautamo) ja tarkistin saatavuuden. Vanteita sattui olemaan hyllyssä tukkurilla, joten yhteys jälleenmyyjään, jolta tarjous. Hinta sovittiin ja rengasliike sanoi tietävänsä et:n, mutta kuitenkin niin, että mikäli ei ole oikea niin palautetaan vanteet ja tilataan oikealla et:llä.

Eilen ilmoittivat, että vanteet olisivat tulleet ja pyysivät tulemaan paikanpäälle sovittamaan autoon. Kävin vanteita kokeilemassa niin nehän tulikin noin 10mm kaaresta ulos. Takavanne 10"/20" (rengas 285/30/20) ja etuvanne 9,5"/19" (rengas 265/30/19). Takavanteen et 35 ja edessä et 33. Selkeästi siis pielessä ja lähettivät vanteet takaisin. Maanantaina tilaavat uudet, mutta suurin et kyseisestä vanteesta niin 19" kuin 20" on kuulemma et43 ja mietinkin riittääkö sekään vai meneekö silläkin yli kaaren?

Uskoisin, että moni muukin joutunut miettimään tuota et-asiaa niin täältä varmastikin löytyy faktatietoa aiheesta, eikä tarvi arvailla, kun turhaan tilaan nuo et43 olevat ja odottelen niitä mikäli nekään autoon sovi. Miellytti vaan kovasti omaa silmää ja siksi en mielelläni mallia ihan vielä vaihtaisi. En tiedä suostuisiko tehdas tekemään noita isommalla et:llä, mutta tuskin.

Koitin lueskella forumia ja ainakin jollain taisi olla takana 10"/20", jossa et 40 eli ilmeisesti tuo et43 pitäisi pelittää. Kiinnostaa myös miltä näyttää esteettisesti, ettei tule liian ulos.

Kaikkea muutakin kivaa olis mielessä, mutta aloitetaan tällä ja katsotaan mihin projekti etenee. Kuvia lisäilen, jos vaan osaan...

Ja jos jollain löytyy tallista takavalojen "grillejä" ceevitoseen niin sellaiset kiinnostaisi myös tai joku paikka mistä löytyisi mielellään suomesta.

Kiitos paljon jo etukäteen!

Ystävällisin terveisin,

Tume

Tervetuloa Tume kerhoon. Olen Ruotsin vahvistus ja itsellä on FRC -99 "hand made" versio.

Laatikoissa on paljon osia 99 frc:n mutta en ole varma voitko hyödyntää niitä.
Sinun FRC tulee olla muuttoauto jotta voit huoletta asentaa
minun tuomia extroja omaasi.
Jos näin on niin mulla olis vähän rojua sinulle... Jos ei niin sitten Suomen lainsäädäntö sanoo että hyi hyi ei ei jne... ei voi auttaa.
__________________
Corvette: "That's what your lead foot is for."
Reply With Quote
  #42  
Old 30.08.2013, 23:09
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JanFun
Tervetuloa Tume kerhoon. Olen Ruotsin vahvistus ja itsellä on FRC -99 "hand made" versio.

Laatikoissa on paljon osia 99 frc:n mutta en ole varma voitko hyödyntää niitä.
Sinun FRC tulee olla muuttoauto jotta voit huoletta asentaa
minun tuomia extroja omaasi.
Jos näin on niin mulla olis vähän rojua sinulle... Jos ei niin sitten Suomen lainsäädäntö sanoo että hyi hyi ei ei jne... ei voi auttaa.


Suomesta auton olen ostanut ja jenkeistä joitain vuosia sitten tuotu. Mitä sulla olis tarjolla niin katsotaan oisko jotain mitä voisin hyödyntää? Laita vaikka privaviestiä!
Reply With Quote
  #43  
Old 30.08.2013, 23:28
JanFun's Avatar
JanFun JanFun is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2007
Location: Uddevalla, Ruotsi
Posts: 167
JanFun on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Tume
Mulla oli kans alkuun hieman totuttelemista frc:hen, mutta nyt alkaa silmä tottuun ja mulla on aika selkeä visio miltä haluisin auton näyttävän, joten saas nähdä mitä sitä saa aikaiseksi...

Onko sinulla vakio imusarja... näytti vain tuossa kuvassa että voisi olla jopa 92mm musta jota aikoinaan markkinoivat USAssa. En ehtinyt lukea kaikkia posteja mutta onko sinulla dyno faktaa saatavilla? Voisi olla mukava tietää onko sinun FRC yksi niistä harvoista ei viritetyistä...
Terv JanFun 99 FRC ei vakio
__________________
Corvette: "That's what your lead foot is for."
Reply With Quote
  #44  
Old 01.09.2013, 09:41
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JanFun
Onko sinulla vakio imusarja... näytti vain tuossa kuvassa että voisi olla jopa 92mm musta jota aikoinaan markkinoivat USAssa. En ehtinyt lukea kaikkia posteja mutta onko sinulla dyno faktaa saatavilla? Voisi olla mukava tietää onko sinun FRC yksi niistä harvoista ei viritetyistä...
Terv JanFun 99 FRC ei vakio

En ole täysin varma, mutta auton ainakin pitäisi olla muuten täysin alkuperäisessä kunnossa lukuunottamatta Corsan putkistoa, joka vaihdettu jälkikäteen. Dynofaktaa ei ole vielä, mutta varmasti jossain vaiheessa myöhemmin, kun projekti etenee.
Reply With Quote
  #45  
Old 01.09.2013, 11:21
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
On itse asiassa todella makea ihan noin bone stock tyylinäkin! Mulla on joku perverssion noihin wagon wheelseihin, niitä näkee ehkä nykyään niin harvoin. Sopivalla pudotuksella ja pikkuisen leveemmällä gummilla toi wagon wheels:kin toimii ihan hyvin.
Reply With Quote
  #46  
Old 01.09.2013, 12:14
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
On itse asiassa todella makea ihan noin bone stock tyylinäkin! Mulla on joku perverssion noihin wagon wheelseihin, niitä näkee ehkä nykyään niin harvoin. Sopivalla pudotuksella ja pikkuisen leveemmällä gummilla toi wagon wheels:kin toimii ihan hyvin.

Tällä hetkellä auto onkin jo matalampi kuin noissa lähtötilanteen kuvissa ja ihan makea mielestäni, mutta niinhän se mopo vaan lähti taas täysin käsistä ja laitan uusia kuvia heti kun uudet lokarit ja puskurin saan maalarilta. Uudet vanteetkin pitäis saapua jenkkilästä viikon parin sisään. Kovasti odottelen, että näkee miltä auto noiden muutosten jälkeen näyttää, kun pitäis jonkin verran muuttua

Orkkis lokarit, etupuskuri ja vanteet on kuitenkin tarkoitus säilyttää, että jossain vaiheessa, kun autoa myy eteenpäin niin ostaja voi itse päättää haluaako täysin orkkiskuntoisen vai ilmeeltään hieman piristetyn version, kun kuitenkin helppo vaihtaa orkkisosat paikoilleen eli en ajatellut noita orkkisosia myydä eteenpäin. Tilanpuutetta vaan olis tällä hetkellä ennenkuin pääsen aloittamaan talliprojektin eli tässä tilanteessa saattaisin nuo jopa myydä, jos joku sopivan rahan tarjoaisi, mutta vain pakettina nuo kaikki yhdessä. Mieluummin ne kuitenkin säilytän, jos paikan löydän.
Reply With Quote
  #47  
Old 01.09.2013, 21:15
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,442
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Tume
En ole täysin varma, mutta auton ainakin pitäisi olla muuten täysin alkuperäisessä kunnossa lukuunottamatta Corsan putkistoa, joka vaihdettu jälkikäteen. Dynofaktaa ei ole vielä, mutta varmasti jossain vaiheessa myöhemmin, kun projekti etenee.

En nyt ole tuosta vuosimallista ihan varma, mutta ainakin -97;ssa on kaasuläpän etupuolella kurttuletku ja sulla näyttäis olevan musta silikoniletku.
Itsellekin vaihdoin samanlaisen, mutta punaisen.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #48  
Old 01.09.2013, 21:55
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
En nyt ole tuosta vuosimallista ihan varma, mutta ainakin -97;ssa on kaasuläpän etupuolella kurttuletku ja sulla näyttäis olevan musta silikoniletku.
Itsellekin vaihdoin samanlaisen, mutta punaisen.

Ok. Voi olla, että se on vaihdettu. Tarviikin käydä kuittikansio läpi, jos sieltä löytyy jotain mainintaa asiasta jenkkiajoilta.
Reply With Quote
  #49  
Old 02.09.2013, 13:20
Cosa's Avatar
Cosa Cosa is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Tuusula
Posts: 338
Cosa on oikealla tiellä
Tuosta inspiraatiota

__________________
C5 Coupe '02 (ex)
C4 Convertible '93 (ex)
Reply With Quote
  #50  
Old 02.09.2013, 13:29
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Siisti peli! Inspiraatiota on tullut haettua aikalailla tuolta internetin syövereistä ja aika tarkkaan onkin jo selvillä mitä haluan, et viimeistään talven aikana pitäis ainakin ulkonäön muuttua...

Quote:
Originally Posted by Cosa
Tuosta inspiraatiota

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:12.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.