FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #31  
Old 26.10.2006, 20:41
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Harri -76
En mä kertonutkaan itse maksaneeni noin paljoa... enhän olisi silloin tuota tehnyt!!! Mutta niinkuin sanottua ajat ovat muuttuneet!

Häh?! En tainnut sanoa sinun maksamisestasi sanonut sanaakaan? Kommentoin hinta-arviotasi kalliiksi. Oikeastaan aika sikakalliiksi. 1000mk menisi vielä jakeluun muttei 1000e. Kuka helv.ti veisi rungon sinkattavaksi jos hinta olisi 6000mk? Ei se mitään rakettitiedettä sentään ole vaan perusjumppaa mitä tehdään kymmeniä kertoja päivässä pitkin suomea. Taitaa olla halvempaa kuin pulverimaalaus enkä ole niistäkään hommista koskaan maksanut yli satasta vaikka osia oli kunnon kasa.

Mutta, kuten sanoit: tonnilla lähtee varmasti! Ja minä lisään: ihan varmasti

Ja kuten kirjoitin: EU:n alueella voi ostaa _kaupasta_ uutena kuvanmukaisia runkoja reilulla tonnilla (eri auto mutta kertoo kustannuksista jotain).

Reply With Quote
  #32  
Old 27.10.2006, 00:06
energy's Avatar
energy energy is online now
Ploginconffaaja
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,994
energy on oikealla tiellä
Eiköhän tuo pian rupea kasassa pysymään..



__________________
C3 -76 Coupe (rojessi)
C5 Z06 -02 (rojessi)
Reply With Quote
  #33  
Old 27.10.2006, 07:45
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
no kyllä toi ainakin vähä paremmin pysyy nipussa kuin orkkis saumoilla
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #34  
Old 27.10.2006, 07:46
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by MrT
no kyllä toi ainakin vähä paremmin pysyy nipussa kuin orkkis saumoilla
No jos tuo ei pysy kasassa, niin orkkis rungolla sitä ei sitte saakaan pysyyn
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #35  
Old 27.10.2006, 07:49
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by MikkoM
No jos tuo ei pysy kasassa, niin orkkis rungolla sitä ei sitte saakaan pysyyn
orkkis runkohan on vaan runko, Bondolla nää on nipussa
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #36  
Old 27.10.2006, 16:15
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuussula
Posts: 5,699
poppamies on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Upposinkitys antaa tuota jäykkyyttä tekemällä hyvän pintajännityksen! Sinkin hinta on nyt kohollaan jotan uskoisin tuollaisen rungon ja läjän oheisromua maksavan tuossa 1000 euron paikkeilla... pitäis olla hieman alle, mut tuolla lähtee varmasti!
EI voi maksaa noin paljoa

Quote:
Originally Posted by ToniH
Aika kallista. Vertaan nyt siihen, että englannista saa noin tonnilla kokonaisen uuden LR rungon sinkittynä. Eli siis tekevät uuden rungon alusta lähtien ja vielä uittavat sen. Siinä ei voi katteen jälkeen sinkille paljon hintaa jäädä.

No, kaikkihan suomessa maksaa.
hyvä veratus, mutta ei suomessa noin kallista tosiaan toi sinkkau ole

Quote:
Originally Posted by coupe74
Mä maksoin muutama vuos sitten pelkän rungon kuumasinkkauksesta ja happokylvystä alle 180¤. Mitäh, onko hinta noussut noin vi*¤ti
Olet maksanut varsin normaali taksan, tossa päivällä soitin kaverille varmistaakseni asian, sanoi taksan olevan kaavalla ¤/kilo mitä altaasta nousee, ja tämä juntiksi jos runko painaa altaasta noston jälkeen 180kg niin silloin sinkkaus maksaa 180¤, mikä ei todellakaan ole ainakaan mun mielestä enää varsinaisesti ryöstöksi luokiteltavaa velottamasti
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun
Reply With Quote
  #37  
Old 27.10.2006, 21:30
mussette's Avatar
mussette mussette is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2006
Location: Pohjoispohjanmaa
Posts: 545
mussette on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Macho
Se on sit viimeisen päälle tehty! Et sää viittis näyttää kans kuvia?

Onnistuuko näissä myös sähkösinkitys? Senhän pitäisi olla kevyempi.

Ei taida hevin onnistua ainakaan kunnolla. Rungon sisälle pitäisi saada anodi vai oliko se katodi, muuten sinkki ei osaa kulkea sisälle, ainakaan tarpeeksi vahvana kerroksena. Kuumasinkityksessä ruoste lähtee muistaakseni typpi kylvyssä jonka päälle tulee kuumasinkitys. Kuumasinkki velli menee joka paikkaan. Sitten tulee yksi käytännön seikka, mikä sähkösinkkaamo ottaa sinkattavaksi ruosteisen autonrungon. Umpinaiset runkoputket on täynnä ruoste moskaa jotka sotkii kalliit pintakäsittely kylvyt. No joku sinkkaamo voi ehkä tehdä työn ennen kylpyjen vaihtoa. Auton rungolle pitää myös olla aika isot altaat. Kuumasinkkilaitoksilla normaalisti on isot altaat, sähkösinkityslaitoksissa joissa olen käynyt altaiden pituus rajoittuu 2,5m (jossain päin Suomea voi olla isompiakin).
Korroosio suojan kannalta kuumasinkki on ainakin kymmen kertaa parempi. Korjatkaa jos olen jossain kohdassa väärässä.
Reply With Quote
  #38  
Old 27.10.2006, 21:48
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Eikös peruskoulun fyssan/kemian tunnilla tehty sähkösinkitys kotiavaimeen ihan kokeellisesti? Avain muutti väriä hienosti mutta pinta kului parissa päivässä pois. Ei vakuuttanut

Netistä muuten löytyy ohjeita ko. prosessiin vaikka kuinka jos sähkösinkittää pienempiä osia kotona.

Ollaan muuten paljon käytetty sinkittämistä, sinkkausta ja vaikka mitä termejä mutta pisimmälle taitaa päästä jos puhuu galvanoimisesta (galvanizing in englantish)
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #39  
Old 27.10.2006, 22:25
mussette's Avatar
mussette mussette is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2006
Location: Pohjoispohjanmaa
Posts: 545
mussette on oikealla tiellä
Nyt kun on astunut voimaan tämä ROHS directiivi heinäkuun alussa, niin sitä perinteistä keltaista sähkösinkkiä ei edes saa se kun sisältää 6 arvoista kromia jonka EU on kieltänyt. Kirkasta/sinistä saa mutta se on korroosio suojaltaa 3 kertaa huonompaa. Olikohan se vihersinkki mitä nyt myös saa ja se antaa paremman suojan kuin tuo sininen/kirkas. Korjata saa jos olen väärässä.
Reply With Quote
  #40  
Old 28.10.2006, 18:01
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
itse sinkkaus ei ole kallista, mut te nyt unohdatte sinkkausta tärkeämmän vaiheen ja se on suolahapon kanssa pelaamisen... sin tulee niin hemmetisti lisää työtä ja vie aikaa rahaa jne. Perus sinkkaus ei ole kallista, mutta jos ei pohjat hyvät ei ole lopputulos hyvä. Olen sen tehnyt ja nähnyt joten on ainakin koemusta ja iso piste! Aika turhaa spekulointia muutenkin tuo... aina on kiva kysyä mut jos menee turhaksi suun soitoksi, niin soittakaa ja selvittäkää itse! Kaikkia kunnioittavasti, parempi tääl toimia muut huomioiden! Sekin tulee myös huomioida, että mulla kävi siel altaassa lähestulkoon kaikki metallit ja sisällytän ne myös omaan arviooni!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:25.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.