FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #31  
Old 24.11.2007, 18:01
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,499
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Jamboree
Kohtuullisen uutena palstalla kävijänä, (aikaisemman Vetten aikoina ei tainnut tämä palsta ainakaan tässä vahvuudessa ollut) voin omasta kokemuksesta sanoa että helppo tänne on ollut mukaan tulla. Ei minun kirjoitukset terävintä kärkeä ole, mutta gaussin käyrän toisella reunalla keikutaan...

Kaikenkaikkiaan hieno keskusteluforum tämä on, ja pidetään sellaisena. Yritän omalta osaltani myös.

Kiva kuulla,minuakun alkoi tosissaan huolestuttamaan jos ei "uudet"viitsi ottaa enää keskusteluihin osaa kun helposti lähtee sivuamaan avaruuden ikkunaa tai sitten jotain muuta tympeetä.

Kyllähän herjaa saa ja pitääkin heittää -mutta tyyli on hyvä tarkkaan miettiä.Liian henkilökohtaisuuksiin menemällä voi helposti jotain loukata itse sitä huomaamatta.

Ja hei-Pöllönummea ei sitten rienata! Tai tulen ja muilutan moiset kirjoittajat suoraan turkuun!
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #32  
Old 24.11.2007, 20:58
en-invest's Avatar
en-invest en-invest is offline
Kipinä matkoilla
 
Join Date: Jun 2007
Location: Just se, mistä herää
Posts: 1,203
en-invest on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Kiva kuulla,minuakun alkoi tosissaan huolestuttamaan jos ei "uudet"viitsi ottaa enää keskusteluihin osaa kun helposti lähtee sivuamaan avaruuden ikkunaa tai sitten jotain muuta tympeetä.

Kyllähän herjaa saa ja pitääkin heittää -mutta tyyli on hyvä tarkkaan miettiä.Liian henkilökohtaisuuksiin menemällä voi helposti jotain loukata itse sitä huomaamatta.

Ja hei-Pöllönummea ei sitten rienata! Tai tulen ja muilutan moiset kirjoittajat suoraan turkuun!
UGH Iso-Päällikkö on puhunut.
__________________
Käpälämäki 427 as 69
Kakkos os. 350 as 63


http://www.youtube.com/watch?v=CqDirDI0-uM

http://www05.turku.fi/ruissalo/laitu...aankarja.shtml


1a 6b 5a 2b 3a 4b 6a 1b 2a 5b 4a 3b
Reply With Quote
Old 30.11.2007, 22:48
Peku
This message has been deleted by Peku.
  #33  
Old 01.12.2007, 01:02
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Lisätään vielä tähän, että mun mielestä homma on nyt hoidossa ja keskustelutkin pysyy "asialinjalla," kuten ennen vanhoina aikoina!
__________________
-
Reply With Quote
  #34  
Old 01.12.2007, 02:11
Cocco's Avatar
Cocco Cocco is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 992
Cocco on oikealla tiellä
Näyttäisi meidän kaikkien itsekritiikki kirjoittelussa heti tämän asian esilleottamisen jälkeen korjaantuneen huomattavasti paremmalle tasolle. "offtopic"ointia vältetään tai ainakin sen osuus mainitaan juttujen yhteydessä.

Yleisesti-tyyppisesti esitetyissä kysymyksissä pitää olla elämöintiä joka suuntaan ja isot vapaudet, mutta esim. myyntitopicit; kuka jaksaa etsiä satojen juttujen seasta sitä asiaankuuluvaa infoa. Ja siellä onkin asiaankuuluvaa siivousta viimeaikoina tehty.

Projektijutuissa taas lukisi mieluiten juttuja siitä projektin vaiheista ja ohjeista sen eteenpäin viemiseen, kuin pelkkiä "upeeta", "mahtavaa" -kommentteja sivutolkulla. Toki projektin värkkääjälle ittelleen on kiva saada kannustusta omaan tekemiseen. Mutta varmaan rakentajaakin turhauttaa ettiä sivutolkulla sitä mahdollista sopivaa soveltuvaa vastausta juuri päällä olevaan ongelmaan.

Hiekkalaatikko on sitten asia erikseen ja varsinkin mainio "Offtopic"-palsta, missä sielläkin kaikki, paitsi henkilöitten tai nimimerkkien loukkaamiset tai lakien vastaiset ehdotukset, olisivat mahdollisia. Mutta mihin siellä hiekkalaatikossakaan tarvitaan palstoja, mihin linkitetään jo yleisesti netissä olevia kuvia tai videoita - varsinkin, jos ne ei liity mitenkään harrastuksen aiheeseen. Toki nämä ovat kaikki tänne rekistöryityneiden henkilöiden sinne laittamia - eli sikäli liittyvät aiheeseen, mutta...

"Sticky"nä olis hyvä pelkästään tämän topicin alustuksena ollut alkuperäinen juttu, ilman yhtään vastausviestiä - ja sekin vain tarvittaessa...
__________________
Chevrolet Corvette -97, 6-speed manual
Reply With Quote
  #35  
Old 01.12.2007, 12:12
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Minä en näkisi järkevänä Hiekkalaatikon keskusteluiden rajaamista oikein mitenkään. Jos ajatellaan forumia vähän laajemmin Vette-harrastajien kokoontumispaikkana eikä pelkästään Vette-teknisenä foorumina niin mitä väliä sillä on jos yhdessä vapaassa (vain jäsenille näkyvässä) osiossa porukka juttelee ihan mistä vain Vetteihin liittyvästä tai liittymättömästä - oli sitten kyseessä vaikka kukkien hoitaminen tai ilmakitaran soitto.

Ja mitä tulee rakenteluketjuihin niin uskon, että ketjut kuolevat ilman niitä kehuja ja kannustuksia. Jos kommentointi tiukasti rajataan vain asiakysymyksiin tai huomautuksiin niin niissä tulee olemaan yhtäpaljon eloa kuin kirkossa ja kirjoittajalle tulee aika nopeesti fiilis, että hitto ei taida ketään kiinnostaa nämä höpinät.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #36  
Old 02.12.2007, 00:17
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
ToniH lukee mun ajatuksia ihan tasan tarkkaan.. Mä jopa kannattaisin perustamista sellaiselle osastolle, jossa harrastaja kuntamme voi puhua vapaasti muun maailman ajokeista, eikä vaan Corvetteista. Esimerkiksi tälläkin palstalla on paljon V12-moottorisista laitteista kiinnostuneita. Varsin kiinnostavia keskusteluja ainakin tämän porukan kesken!

Okei, turha kommentti, ei ollut kysymys tms. (vitsi vitsi)
__________________
-
Reply With Quote
  #37  
Old 02.12.2007, 15:12
hakkis's Avatar
hakkis hakkis is offline
Konkari
 
Join Date: May 2005
Location: Tuusula
Posts: 1,320
hakkis on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Joo,joo,pälä,pälä,hössömän tössyn.Eiköhän tämä aihe ole jo läpi käyty.Lähinnä itse peesaan Toni H:ta. Sentään tuleva Presitentti.
__________________
Teiden ritari.
Reply With Quote
  #38  
Old 15.12.2007, 19:44
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,304
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
En halunnut sotkea ToniHn ketjua enemmällä offtopicilla, mutta mennee tämän otsikon alle.

Quote:
Originally Posted by ToniH
Kyse ei ole siitä, ettetkö saa olla eri mieltä. Tottakai saat ja se on suotavaakin. Mutta kannattaako se sanoa ääneen on eri asia. Miksi? No, mietitäämpä.

Niin, näiden rakentelu- ja varsinkin "kato tätä uutta osaa" -ketjujen tarkoitus on harvoin hakea negatiivisia kommentteja. Jos joku on ylpeä tekemisistään tai kamoistaan niin se hänelle suotakoon. Korrektit kommentit ovat joko positiivisia tai jollain tapaa asiaa edistäviä rakentavia ehdotuksia. Jos ei ole kuin negatiivista sanottavaa niin silloin olisi korrektia jättää se sanomatta.

Negatiivisilla kommenteilla ei ole järjellistä tarkoitusta. Mahdollisia syitä niiden antamiselle tulee mieleen esim. seuraavasti:

1. en vilpittömästi pidä tuosta tai olen eri mieltä mutta en tajua olla sanomatta sitä
2. haluan, että pahoitat mielesi
3. minua ottaa päähän kun menit käyttämään rahaa tuohon
4. minua ottaa päähän kun sinulla oli rahaa tuohon

Noista 1 on ajattelemattomuutta, 1 kuspäisyyttä ja 2 kateutta. Äkkiseltään muita ei tule mieleen mutta ehkä niitä on?

Mitään hyötyä kuitenkaan kenellekään negatiivisen kommentin antamisesta ei ole. Tai no, ehkä jotain henkistä hyvää fiilistä antajalleen (tää on sitä psykiatri-osastoa).

Ihan kurantti kommentti voi olla esim. rakentava: "hei, tuo nokka-akseli ei toimi tuon stroker-kitin kanssa!". Tämä ei ole positiivinen mutta tästä ei kukaan voi pahoittaa mieltään, melkein päinvastoin.

No, nämä ovat käytösjuttuja joita kantsii ehkä miettiä myös netissä. Minäkin näen usein jotain mistä en pidä tai jota en itse tekisi mutta en mene paukauttamaan sitä päin naamaa tekijälle.

Tämä sai ainakin minut hieman mietteliääksi. Totta Mooses on kiva lukea kannustusta ja jee-jee/hyvä/kiva/cool/upeeta/mahtavaa -kommentteja omassa rakenteluketjussa, mutta ei kai pelkkää naminamia tarvitse kommentit olla? Kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään asialinjalla, niin niistä vastakkaisistakin mielipiteistä voi jopa löytyä jotain uutta näkökulmaa?

En ole mihinkään eipäs-juupas -sotaan tässä kannustamassa, vaan siihen, että mielipiteitä voisi ilmaista vapaasti.

Ja noista syistä 1-4 olen itse sitä mieltä, että 1 herättää keskustelua ja 2-4 ovat sitten täysin turhia. Kun se 'tyhmän kysyjä' saattaa oikeasti kaivata jotain perustelua, että pystyisi ymmärtämään edes taustoja, vaikka ei varsinaista syytä ymmärtäisikään.

Ja joskus täytyy tyytyä vain siihen, että joku haluaa tehdä asian tietyllä tavalla ja that's it.

Luulen, että taustalla kummittelee tämän viestiketjun syntysyy ja nyt on menossa 'vähän liioiteltu' korjausliike, ollaan vähän yliherkkiä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #39  
Old 15.12.2007, 19:57
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,663
Dalton on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Joo ihan totta Riku kirjoittaa asiaa.Ja kyllä tässä saa itsekkin peiliin katsoa kun on tullut asiattomuuksia kirjoiteltua...

Ei saada ikinä uusia jäseniä jos keskustelu on nykymenon kaltaista "sisäpiiri" kuittailua lähes aiheesta kuin aiheesta. Teen parhaani että jätän sen omalta osaltani kokonaan pois. Nyt kun aihe on auki toivoisin ettei KUKAAN enää lähtisi mukaan jos "joku" tahallaan provoilee lähes aiheesta kuin aiheesta. Parempi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jotkut ei vaan opi millään. Myös moderointi voisi lähestyä mielestäni yyvellä tätä henkilöä kohtaan. Vaikuttanut mielestäni palstan ilmapiiriin aika paljon.

nomoresuomi24!

Ja vielä aiheesta, moni jättää osallistumasta topikkeihin jos "jostain" suunnasta tulee aina täystyrmäys aiheesta kun aiheesta. Sillä tiellä tänne ei montaa sharkkailiaa tulevaisuudessa jää!!!

Tästä olen aivan samaa mieltä, joka on itselläni laskenut kiinnostuksen FS:n puoleen!
Reply With Quote
  #40  
Old 15.12.2007, 20:26
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Tämä sai ainakin minut hieman mietteliääksi. Totta Mooses on kiva lukea kannustusta ja jee-jee/hyvä/kiva/cool/upeeta/mahtavaa -kommentteja omassa rakenteluketjussa, mutta ei kai pelkkää naminamia tarvitse kommentit olla? Kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään asialinjalla, niin niistä vastakkaisistakin mielipiteistä voi jopa löytyä jotain uutta näkökulmaa?

Aivan totta. Se mitä minä peräänkuulutan on itsekritiikki ja omien motiivien tarkastelu. Miksi kirjoitan tämän kommentin, onko siitä hyötyä jollekulle ja herättääkö se keskustelua hyvässä mielessä? Vai onko kyseessä vain se, että minä itse en pidä tuosta, jolloin kommentin voi jättää kirjoittamatta, koska vain egoistisesti voin kuvitella, että mielipiteeni on niin tärkeä, että se pitää välttämättä olla näkyvillä. Ja toisaalta osuuko kommentointini kohtien 2-4 kohtiin jolloin on viisaampaakin pitää lätty kiinni.

Yksi ehkä hyvä tapa olisi miettiä niin, että sanoisinko tämän päin naamaa keskustellessa?

Omaan ketjuuni nähden: kannattaako tulla Bling-ketjuun ja kyseenalaistaa Blingin järkevyys? Onko kirjoittajalla lähtöjäänkään samat prioriteetit kuin minulla? Mitä hyvää seuraa siitä, että kyseenalaistan koko homman? Nada.

No, mutta taas on opittu jotain uutta ja varmasti vaikuttaa jollain tapaa niin minun kuin muidenkin osallisten tulevaisuuden postailuihin.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:59.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.