FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.02.2011, 20:23
erga's Avatar
erga erga is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nakkila
Posts: 133
erga on oikealla tiellä
Short shifter

Onko kukaan vaihtanut käsiaskilliseen C5:een short shifteriä? Millaisia kokemuksia moisista aparaateista löytyy?
__________________
Who needs a roof anyway?
Reply With Quote
  #2  
Old 19.02.2011, 21:33
pomppe's Avatar
pomppe pomppe is offline
Banana Split Racing Club
 
Join Date: Sep 2008
Location: Orivesi, Finland
Posts: 1,929
pomppe on oikealla tiellä
C6:een vaihdoin MGW:n short throw shifterin. Ehkä paras mode minkä olen tehnyt. Saa myös C5:een. http://www.mgwltd.com/corvette_short..._shifter.shtml
Reply With Quote
  #3  
Old 20.02.2011, 00:10
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Mun femmassa oli ostettaessa B&M (part number 45057) shifteri. Vaihdeväliut olivat kyllä lyhyet, mutta myös todella raskas vaihdella vaihteita. Testimielessä vaihdoin vakioshifterin takaisin ja se on autossa ollut siitä lähtien...

Tuo B/M:n shifteri lyhentää vaihdevälejä ainakin minun makuuni hieman liikaa. Ilmeisesti tuo MGW:n shifteri osuu vakion ja B&M:n väliin ja saattaa olla hyvä vaihtoehto!

Aika monessa short throw shifterissä ei myöskään ole samanlaista värinänvaimennusta kuin vakiossa shifterissä. Tekee kyllä vaihteensiirrosta tarkemman kun ei ole mitään "pehmikettä" välissä, mutta samalla vaihteiston äänet myös tulevat kepin kautta kajuuttaan. Pomppe, lisääntyikö äänet tuolla MGW:llä?
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #4  
Old 20.02.2011, 02:42
pomppe's Avatar
pomppe pomppe is offline
Banana Split Racing Club
 
Join Date: Sep 2008
Location: Orivesi, Finland
Posts: 1,929
pomppe on oikealla tiellä
Ei lisäänny. Noi jenkit näyttää suosivan tätä MGW:tä ylivoimaisesti eniten. Ei oo lisäääniä eikä värinöitä. Eikä enää lyö rystysiään ilmastoinnin nappeihin. Todella tarkka, eikä ikinä missaa kolmosta, senkun paiskaa menemään. Alussa tuntui hieman jäykältä, mutta parinsadan kilsan jälkeen parani. Ei ollu paha asentaa, ainakaan J.J:n mielestä. Nyt vaihteet menee sisään, niinkuin niiden kuuluu mennä. Suosittelen!

Ostin MGW:ltä vielä tommoisen, vähän pidemmän racing kepin, on kyllä hyvä käteen.


Last edited by pomppe : 20.02.2011 at 02:51.
Reply With Quote
  #5  
Old 20.02.2011, 09:03
Patse84's Avatar
Patse84 Patse84 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 451
Patse84 on oikealla tiellä
Tuli vaihdettua Hurstin Billet shifteri omaan ja tuntuis olevan kyllä mukava käyttää, pakkia laittaessa hiukan jäykkä mutta muuten parani vakioon verrattuna huomattavasti.
__________________
Ex: -81 C3. -97 C5. -06 C6

Nyt:
-97 C5. -67 Camaro SS.
Reply With Quote
  #6  
Old 20.02.2011, 11:27
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is online now
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,825
Juhatee on oikealla tiellä
Mulla oli edellisessä B&M ja nykyisessä Hurst. Olen harkinnut jo hieman vakiotakin.. Tuo T56 aski kun ei ole mekaniikaltaan niin nöyrä että lyhyestä kepistä olisi iloa. Synkrot eivät vaan tahdista tarpeeksi nopeasti että nopeasta kepin heilutuksesta olisi iloa. Lyhyellä kepillä pakin päällesaanti vaatii tukevan otteen penkin reunaa vasten, joka ei tunnu kovin toimivalta asialta päivittäisessä käytössä.

Itse asiassa edellisen C5:seni nykyinen omistaja vaihtoikin B&M:n vakioon..
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #7  
Old 20.02.2011, 19:43
myky's Avatar
myky myky is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,320
myky on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Mulla oli edellisessä B&M ja nykyisessä Hurst. Olen harkinnut jo hieman vakiotakin.. Tuo T56 aski kun ei ole mekaniikaltaan niin nöyrä että lyhyestä kepistä olisi iloa. Synkrot eivät vaan tahdista tarpeeksi nopeasti että nopeasta kepin heilutuksesta olisi iloa. Lyhyellä kepillä pakin päällesaanti vaatii tukevan otteen penkin reunaa vasten, joka ei tunnu kovin toimivalta asialta päivittäisessä käytössä.

Itse asiassa edellisen C5:seni nykyinen omistaja vaihtoikin B&M:n vakioon..

Just, itselle tilannut lyhentimen ja nyt saa lukea tällaista henkisesti masentavaa tekstiä, Lopettakaa!
Reply With Quote
  #8  
Old 20.02.2011, 20:09
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is online now
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,825
Juhatee on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by myky
Just, itselle tilannut lyhentimen ja nyt saa lukea tällaista henkisesti masentavaa tekstiä, Lopettakaa!

Älä vielä masennu Tuossa kepissä on se hyvä puoli että sen vaihto on helppoa ja nopeaa eli pääset testaamaan ihan ite kumpi sopii hanskalle paremmin.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #9  
Old 20.02.2011, 22:52
myky's Avatar
myky myky is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,320
myky on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Älä vielä masennu Tuossa kepissä on se hyvä puoli että sen vaihto on helppoa ja nopeaa eli pääset testaamaan ihan ite kumpi sopii hanskalle paremmin.

Kalliiksi tuli "ostotestit" jos ei tyydytäkkään...
Reply With Quote
  #10  
Old 27.02.2011, 00:41
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Mulla oli edellisessä B&M ja nykyisessä Hurst. Olen harkinnut jo hieman vakiotakin.. Tuo T56 aski kun ei ole mekaniikaltaan niin nöyrä että lyhyestä kepistä olisi iloa. Synkrot eivät vaan tahdista tarpeeksi nopeasti että nopeasta kepin heilutuksesta olisi iloa. Lyhyellä kepillä pakin päällesaanti vaatii tukevan otteen penkin reunaa vasten, joka ei tunnu kovin toimivalta asialta päivittäisessä käytössä.

Itse asiassa edellisen C5:seni nykyinen omistaja vaihtoikin B&M:n vakioon..

Hyvä kompromissi vakion ja varsinaisen "short shifterin" välillä on C6Z:n vakioshifteri. Mulla on sellainen paikallaan.
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
Old 27.02.2011, 10:48
Yasei
This message has been deleted by Yasei.
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:30.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.