FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 29.03.2016, 16:33
Jyristys's Avatar
Jyristys Jyristys is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 358
Jyristys on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by Puman
Itse en pidä Ceefemmaa yhtään C3:sta "turvallisempana hankintana".
C3:sta voi huoltaa perustyökaluilla...

Sanoo mies jonka C3 on levällään tallissa.

Uudet autot ovat luotettavampia kuin vanhat. Sanoo toinen mies jonka C3 on levällään tallissa.
Reply With Quote
  #22  
Old 29.03.2016, 16:33
Athean's Avatar
Athean Athean is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 235
Athean on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by Yly
Makuasioita, mutta mielestäni Le Mans Blue / Mulsanne Blue ei ole ainakaan tylsä

Katsoppa tuo minun avatar tuossa ylempänä !

Tämä on ainoa oikea minun mielipiteeni


No onhan se hieno! Ja joskus jopa mietin että josko se mun tuleva vetteni ois oikeen kimaltelevan sininen, se jotenkin sopii, mutta sitten taas kun sininen ei millään muotoa muuten oo sellanen oma väri (esim. vaatteissa) vaan vaikka liila tai vihreä ois just sitten se oma. Että se ei ois vaan tyylikkään värinen vaan myös oman värinen!
Sikäli ehkä meinasin että sininen ois tylsä, että se ois juuri mulle ehkä kuitenkin sellanen "kompromissiväri" ja kompromissit on tylsyyttä ;D
Reply With Quote
  #23  
Old 29.03.2016, 16:40
Jarmo79's Avatar
Jarmo79 Jarmo79 is offline
Aloittelija
 
Join Date: Aug 2006
Location: Orivesj
Posts: 2,663
Jarmo79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Athean
Ai siinä on tuommonen päivärajotin.. miten se sitten lasketaan, pitääkö käytettyinä päivinä ilmotella jonnekin että hei nyt mä ajoin vai omantunnon mukaan vai häh =P Toisaalta, kyllä mä aattelin jonkun verran kesällä sillä sitten ajellakin, eli ihan työmatkojakin jne. ja ihan käytännön syistä voi olla että jos ajan yhden päivän niin ajan toisen ja kolmannenkin, meillä kun pihaan menee autot vaan silleen perkkäin että lähtiessä on pakko ottaa se viimisenä tullut alle

Jos auto on likimain alkuperänen niin onko siinä sitten isommat riskit että niitä osia myös hajoaa? Ja sitten kun jotain hajoaa niin se pitää myös korjata tietyillä osilla tietynlaiseks eli voi tulla taas kalliiks metsästää sitä jotain tiettyä tai hankalaks ainakin..?
No siis alkuperäinen tai vastaavalla korvattu. Ei ne osat paljoa maksa. Tai kaikenlaiset merkkispesifiset "ei niin kuluvat osat" eli merkit/paneelit yms. maksavat kohtalaisen paljon ja siinä syykin, miksi kannattaa se mahdollisimman hyvä hankkia. Sellainen varsinainen kuluva osa eli tekniikka ei maksa käytännössä korollan osia enempää ja on siis paljon halvempaa kuin jossain eurooppalaisissa urheiluautoissa. Ei todellakaan kannata sen vuoksi alkuperäistä skipata. Kaikkia alkuperäisiä osia saa uutena.

Katsot, että etenkin maalipinta on sellainen, että oma silmä lepää ja sisusta muutenkin. Ja rungoltaan lahot on vihoviimeisiä, joihin kannattaa sekaantua (haku ja joku forumin asiantuntijoista osaa selventää).

Päiviä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen eikä jälkikäteen mihinkään. Tuskin raaskit nätillä C3:lla ajella kuin pakosta sateella, joten ne ajopäivät riittää kyllä mainiosti.
__________________
C6 LS2 -06 coupe, manuaali
Land Rover Discovery 2.5 -99, automaatti (ex)
Porsche 944 2.5 -82, museoauto (ex)
Audi A8 4.2 -95, automaatti (ex)
C3 454 -71 coupe automaatti, museoauto (ex)
C4 350 -87 coupe manuaali (ex)
C5 350 -98 coupe manuaali (ex)
C3 350 -76 coupe automaatti, museoauto (ex)
Reply With Quote
  #24  
Old 29.03.2016, 17:09
CORV3773's Avatar
CORV3773 CORV3773 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 189
CORV3773 on oikealla tiellä
Minuun iski vettekuume neljä vuotta sitten ja ostin C3:n tietämättä autosta mitään. Näin jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut hieman laittaa jäitä hattuun ja tutkailla useampia vaihtoehtoja. Ei sillä että olisi tullut tehtyä huono ostos, mutta tieto lisää tuskaa... Siksi on hyvä neuvo tässä(kin) tapauksessa ottaa "konkari" mukaan autokaupoille. C3 on yksinkertaista tekniikkaa ja pitkälle pääsee ottamalla asioista selvää, siihen ei tarvita autokorjaamoa mutta työkaluja ja viitseliäisyyttä. Osia saa melko huokeasti ja helposti. Toinen fakta on se, että rahanmeno ei lopu siihen kauppahintaan Ensihuuman laannuttua totesin että sisustaan on hankittava yhtä sun toista jonka jälkeen halusin Hookerin sivuputket. Nyt on haaveissa moottoriswappi tai -remppa tehojen puutteessa. Tämän ikäisissä autoissa aina joku paikka kaipaa huomiota tai pettää eli fiksattavaa riittää. Rahalla jonka olen laittanut autoon sen hankinnan jälkeen olisi saanut astetta "paremman" tai vanhemman, toki samat vaivat siinäkin. Kivahan se on harrastaa...
Reply With Quote
  #25  
Old 29.03.2016, 19:57
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Jyristys
Paljon kysymyksiä, otan pari.

C3 ei ole mitenkään high maintenance auto. Osat ovat järkevän hintaisia, tekniikan osat jopa halpoja. En silti suosittelisi ihan vaan käyttöautoksi. 40-vuotias auto kuitenkin vaatii enemmän hoivaa kuin nykyautot.

Jos haluat ajaa vanhalla autolla harrastamatta ruuvailua, tarvitset apua. Ainakin moisista tietävän korjaamon ja jonkun tsekkaamaan autoja kanssasi. Älä edes katsele hintahaitarin alapäätä, tulee halvimmaksi ostaa paras mahdollinen yksilö.

Sinuna miettisin vielä. Olisit luultavasti tyytyväisempi uudempaan autoon. C3:n hinnalla saa vaikkapa vähän ajetun C5:n.
On se vanha c5 vähän ajettunakin pirun vanha eli varman tulee sitä sun tätä ja yleensä joitain electronista jotka mulla tuppaa menee yli hilseen eli ei se c3 paha ole jos hyväkuntoisen ostaa.
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
  #26  
Old 29.03.2016, 19:59
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Athean
Hei kiitos pikaisista vastauksista =)

Kuulostaa hyvältä, että ei välttämättä tarvitse olla mikään vetteguru että autosta voisi nauttia. Vaikka ko auto onkin ollut unelma jo jonkun aikaa ja muutenkin autoista pidän, en silti ole mikään aivan hurahtanut auton näpertelijä enkä usko sellaiseksi ihan pian muuttuvanikaan, joten aika matalalla näpertämisellä olisi hyvä pärjätä (tai rahalla ja osaavimmilla käsillä). Ikävä kyllä en oikeastaan tunne edes ketään vetteihmistä eikä lähipiirissäni ole muutenkaan autoharrastajia, paitsi ehkä joku kaverin kaveri aina jossain.

Mikähän mahtaa olla sellainen hintahaarukka jolla saisi jo todennäköisemmin toimivan pelin? Nettiautoa läpi kuolatessani näytti olevan 15-20k paljon tarjolla, myös alle 10k mutta olivat selasti näperrysautoja, ja kallein meni jo 30 tonniin. Ihan niin paljoa en viitsisi autoon pistää mutta kannattaako alle 20k ostaa?

Jyristys: tuolla hinnalla saisi myös 40268 rullaa vessapaperia, mikä olisi toki aika hyödyllistä, mutta se ei vieläkään olisi Corvette C3 Tämä on siis enempi tällainen se-tietty-tai-ei-mitään-tilanne =)

Vetteä ajattelin kesän kakkosautoksi, sellaseksi cruisailupeliksi jolla voisi hurauttaa sukuloimaan pitkin suomea, lipua töhin tyylikkäästi tai nauttia kesäilloista miettimättä suuntaa. Tai käyttää silloin jos tulee tarve kahdelle autolle, toistaiseksi ollaan pärjätty yhdellä pienillä kompromisseilla. Pääasiallisesti olisi kuitenkin sellanen oman haaveen toteutus (tosin uskaltaako niitä haaveita toteuttaakaan.. )


Kaiken kaikkiaan teidän vastauksista tulee se kuva että corvette on ihan säyseä tapaus ja soveltuu aloittelijallekin, jei! Ainoa kompastus on tuo kun ei tiedä mitä tai miten katsoa siinä hankittaessa ettei käy köpelösti heti alkuunsa. Paitsi hintaa. Ja tietenkin väriä
Kyllä kahdellakympillä saa hvän yksilön kun jaksaa vaihtoehtoja kunnolla syynätä.

Ja pk seudulla meitä on sen verta että kun ajoissa varottelet niin joku kyllä ehtii kaupoille mukaan...
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray

Last edited by ZL1 : 29.03.2016 at 20:13.
Reply With Quote
  #27  
Old 29.03.2016, 20:17
jm2001's Avatar
jm2001 jm2001 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 122
jm2001 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by janiv
Siitähän se Corveten hankkiminen alkaa, kun käy potkimassa myytävien renkaita ja malttaa sen verran mieltään ettei heti ensimmäistä osta.
Miksi ei ostaisi ensimmäistä jos sattuu olemaan hyvä yksilö? Itse ostin ja ei ole tarvinnut katua. Ko yksilö oli myös ensimmäinen Corvette jolla ajoin tai olin edes kyydissä - ja koeajo kesärenkailla talvirengaskaudella...

Ostoa edelsi perehtyminen autoon finnsharkia lukemalla (tyyppiviat jne.) ja seuraamalla tarjontaa pidemmän aikaa. Tärkeä mielestäni selvittää itselleen vaatimukset, joiden täsmättävä - itselläni yksi tärkeimmistä oli hyvä alkuperäinen yleiskunto korin ja sisustuksen osalta.

C4 on mukava ajella pidempääkin matkaa sukulaisten luokse. Itse käytän C4:sta mm.kotimaan lomamatkoihin.

Corvettea voi verrata riippuvuutta aiheuttaviin tuotteisiin... Onneksi lumet kohta sulaneet...
__________________
Corvette C4 1990 Coupe
Reply With Quote
Old 29.03.2016, 20:17
jm2001
This message has been deleted by jm2001.
  #28  
Old 29.03.2016, 21:03
Hara's Avatar
Hara Hara is offline
Konkari
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,237
Hara on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Athean

Tällainen taas http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7264613 on jo hieman räväkämpi (ehkä jopa vähän jo liikaa?) mutta onko ihan väärin jos vanhassa corvetessa on ihan uusitut penkinverhoilut jne? Mitenkäs luotettavia tuommoset liikkeet ylipäätään, eli ovatko selvästi luotettavampia kun yksityinen vai onko niissäkin huijauksia..?

Mun mielestä yli hintanen -74


Quote:
Originally Posted by Athean
Tämäkin miellyttää, mutta alkaa olla jo turhan hintava.. http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7882895.

Tähän ympätty 5 litran kone tietojen mukaan, eli yli hintanen tämäkin yksilö.

Jos sulla varaa sijoittaa yli 20k¤ niin koitas tehdä tästä tarjous, tää on läpi käyty yksilö ja ihan hyvällä tekniikalla.

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7139260
Reply With Quote
  #29  
Old 29.03.2016, 21:09
Jamppa777's Avatar
Jamppa777 Jamppa777 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2014
Location: Rovaniemi
Posts: 316
Jamppa777 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Luotat vain omaan harkintakykyyn, niin eiköhän se Corvette löydy jostain! Hieno laite mielestäni. Omasta aktiivisuudesta sitten riippuu mille linjalle lähtee.
Reply With Quote
  #30  
Old 29.03.2016, 21:13
Haukkis's Avatar
Haukkis Haukkis is offline
4x4
 
Join Date: Aug 2008
Location: Mualiman napa
Posts: 807
Haukkis on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Yly
Makuasioita, mutta mielestäni Le Mans Blue / Mulsanne Blue ei ole ainakaan tylsä

Katsoppa tuo minun avatar tuossa ylempänä !

Tämä on ainoa oikea minun mielipiteeni

Ainut oikea on väriteema joka oli ensimmäisessä Corvetessa!
__________________
Corvette C3 Coupe 1980
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:59.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.