FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02.03.2008, 21:13
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
No nysse myrkyn lykkäs

Meinaan pakoputkista. Moottorijarrutuksen jälkeen kaasuttaessa komea sininen James Bond- tyylinen savuverho jäi perään. Tutkimuksissa selvisi, että haisee glygolille, eikä öljylle. Nestettä alkoi häipyä syylarista.
Tulpat toimivat juorukelloina, ja näyttivät syl. no: 7 olevan se "huono".
No ei muuta kun purkamaan. Voi kerpele, mikä homma! Varsinainen harakanpesä toi C- 4 :sen yläkerta, on meinaan piuhaa ja putkee ja johtoo ihan kotitarpeiksi!
Pari kysymystä:
1: Oletteko vaihtaneet aina automaattisesti molemmat kansipahvit, vai vain vammautuneen? Minälaisilla seurauksilla?
2: Onko tietoa, mistä saa sitä pienempää mustaa alipaine "pilliä", joka ainakin mun kiesissä on kovettunut lasin kovaksi, ja räsähteli poikki konetta purkaessa?
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #2  
Old 02.03.2008, 22:02
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Osanotot. Tyyppivika, menee yleensä siitä kuskinpuolen takimmaisesta. Ja koska se on niin yleistä niin ei tullut mieleenkään pistää tehdaspahvia. Ostin Felpron yläkerran tiivistesarjan, kaikkea ei siinäkään ollut mutta melkein.

Oliko sulla se seiskan tulppa semmonen pestyn näköinen?

Kyllä, laitoin kummatkin pahvit ja samalla avauksella käytin kannet koneistamossa checkissä ja plaanattavana. Samalla myös tehtiin seetit, ohjurit ja koneistettiin venat. Seuraukset ovat olleet hyvät. Mitä nyt seuraavana kesänä jouduin uusimaan imusarjan tiivisteen kun en kirjannut sen pulttien pituuksia ylös. Niissä on jotain 1mm pituuseroja parin pultin välillä ja pitää sijoittaa omaan reikäänsä tai ketuiksi menee kuten mun tapauksessa. Pultti pohjasi eikä tiivistänyt näennäisestä oikeasta momentista huolimatta. Pulttien pituuserot huomattiin vasta uudelleenavauksen jälkeen....damn. Kirjassa ei mitään mainintaa.

Jos plaanautat kannen niin puristushan on eri toispuol konetta, ellet kikkaile tiivisteen paksuudella. Senkin takia kummatkin.

Bensaputkien o-renkaat ovat muuten erikokoisia. Jos en aivan väärin muista niin näitä + TB:n tiivisteitä ei tossa kitissä ollut vaan ne hain M.trosta.

Tommosen setin pistin:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	felpro.jpg
Views:	179
Size:	115.1 KB
ID:	6526  
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0

Last edited by ToniH : 02.03.2008 at 22:11.
Reply With Quote
  #3  
Old 02.03.2008, 22:17
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,211
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Osanotot. Tyyppivika, menee yleensä siitä kuskinpuolen takimmaisesta. Ja koska se on niin yleistä niin ei tullut mieleenkään pistää tehdaspahvia vaan vähän parempaa aftermarkettia. Ostin Felpron koko yläkerran tiivistesarjan, kaikkea ei siinäkään ollut mutta melkein.

FelProta meni meikäläisenkin edelliseen huussiin ja itse kone toimi hienosti sen jälkeen niin kauan, kun auto oli mulla.

Quote:
Originally Posted by ToniH
Oliko sulla se seiskan tulppa semmonen pestyn näköinen?

Mulla oli koko mäntä...



Quote:
Originally Posted by ToniH
Kyllä, laitoin kummatkin pahvit ja samalla avauksella käytin kannet koneistamossa checkissä ja plaanattavana. Samalla myös tehtiin seetit, ohjurit ja koneistettiin venat. Seuraukset ovat olleet hyvät.

Näin myös itselläni viime kesänä, kun meni kansipahvi. Pakoventtiileihin piti laittaa K-linet, olivat hieman väljentyneet. Minä vaihdoin lisäksi vielä venajousetkin, 20 vuotta tekee todennäköisesti tehtävänsä.

Mutta häntä pystyyn, sun taidoilla ja kokemuksellahan tuollaisen pikkurempan tekee viikonlopussa.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #4  
Old 02.03.2008, 22:29
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joo, mäntä oli tosipuhdas minullakin. Ja minäkin laitoin uudet venajouset, ei maksaneet pal mittää ja kun vaihdoin keinaritkin siinä niin tuntui hyvältä idikseltä.

Suuttimien kuntokin kantsii arvioida tossa samalla.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #5  
Old 02.03.2008, 22:32
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,211
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Joo, mäntä oli tosipuhdas minullakin. Ja minäkin laitoin uudet venajouset, ei maksaneet pal mittää ja kun vaihdoin keinaritkin siinä niin tuntui hyvältä idikseltä.

Mulla oli keinut menossa myöhemmin vaihtoon, mutta menikin niiden sijaan koko auto vaihtoon...jos nyt tähän huussiin saisi vaihdettua. Mutta siitä sitten omassa topicissa.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #6  
Old 02.03.2008, 22:51
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Suuttimet menee vaihtoon ilman muuta, ne olin päättänyt vaihtaa jo ennen tota ilmeisesti pahvin hajoamista. Felpro on mulle ainoa "oikea"kansipahvi.
En ole vielä nostanut kansia ylös, mutta kaikki muu on purettu pois tieltä.
Kumma juttu kuitenkin, kun ihan normaalissa käytössä pahvi luovutti. Onhan tossa pienet mahdollisuudet vielä halkeamaankin, mutta vaikea uskoa etenkin, kun ei mitään keittämisiä tai ylikuumenemisia ole ollut koskaan tossa mun käytössä. No ensi viikollahan tuon näkee sitten, kun saan purettua kokonaan.
Ei, en aijo tehdä mitään virityksiä, ei mitään. Ihan hyvänlaatuista stanu kamaa, ja takaisin läjään.
Mutta tietääkö kukaan, mistä sitä mustaa ohutta alipaine "pilliä" saisi?
P.S. Toi varoitus noista eripituisista imusarjan pulteista oli hyvä tieto! Tarviikin olla tarkkana noiden kanssa, ettei ala pohjaamaan. Kiitti!
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #7  
Old 02.03.2008, 23:17
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla meni tiiviste myös moottorijarrutuksessa. Tai tarkemmin sanoen kun nostin kiihdytyksen jälkeen kaasun, kuului poks kuin joku olis piekkarilla ampunut. Silloin ei vielä mitään mutta seuraavana päivänä syttyi low coolant valo.

Minkä vuotinen sulla on? Alu- vai rautakannet?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #8  
Old 03.03.2008, 06:43
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by V-P
2: Onko tietoa, mistä saa sitä pienempää mustaa alipaine "pilliä", joka ainakin mun kiesissä on kovettunut lasin kovaksi, ja räsähteli poikki konetta purkaessa?
Mulla oli sitä tyhjäkäynnin "soutelu" ongelmaa aiemmin, korvasin ne kovettuneet muoviputket kumisella polttoaineletkulla(3,2mm diesel paluuletku sopii suoraan siihen päälle).
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #9  
Old 03.03.2008, 07:22
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Mulla meni tiiviste myös moottorijarrutuksessa. Tai tarkemmin sanoen kun nostin kiihdytyksen jälkeen kaasun, kuului poks kuin joku olis piekkarilla ampunut.

Puuttuiko sulta sitten joku pala siitä pahvista?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #10  
Old 03.03.2008, 08:19
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Se oli muistaakseni mennyt poikki jostain kohtaa. Vedet ja öljyt oli sit sekaisin.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:50.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.