FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28.07.2013, 18:27
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Cosa
Mä en lähtisi tuommoista autoa ylimaalaamaan. Arvo laskee jollain aikavälillä satavarmasti.

Teippaus tai dippaus. Ne saa kuitenkin pois ja ovat kohtuuhintaisia.

Tutulla maalarilla hinta ei kyllä olis kovin paha maalaukselle, mutta enemmän houkuttelisi kyllä tuo teippaus juuri sen takia, että maalipinta nyt hyvä ja jos jossain vaiheessa päättää päivittää autoa pykälää uudempaan sukupolveen niin ostajalla olisi vaihtoehtoina säilyttää teippaus tai sitten repäistä pois ja alla siisti maalipinta. Olisiko suositella edullista teippifirmaa, joka kuitenkin tekee hyvää jälkeä?

Kysäsin parista ihan tuntemattomasta paikkaa tarjousta ja heittivät karkean arvion 2.000¤ tai vähän alle. Tässä tapauksessa tuo maalaus tulisi itselle edullisemmaksi, mutta teippausta pitäisin kiinnostavampana vaihtoehtona.

Pitää katsoa, kun saa uudet pallot alle, että antaako vaan värin olla punainen. Luultavasti keskityn nyt ajelemaan tämän ajokauden loppuun näin ja loput mahdolliset muutokset sitten talvikaudella.

Vähitellen tuo punainen alkaa kuitenkin näyttämään omaan silmään paremmalta ja voi olla, ettei värin suhteen tule muutoksia...tai mistäs sitä tietää
Reply With Quote
  #22  
Old 28.07.2013, 18:53
Cosa's Avatar
Cosa Cosa is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Tuusula
Posts: 338
Cosa on oikealla tiellä
www.automatrix.fi

Arvoivat aiemmin, että C5:sen teippaus laadukkailla 3M-tuotteilla olisi n. 1500 eur.

Kannatan tätä juurikin noista mainitsemistasi syistä.
__________________
C5 Coupe '02 (ex)
C4 Convertible '93 (ex)
Reply With Quote
  #23  
Old 28.07.2013, 18:58
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,931
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
Kannattaa kysästä myös nimimerkki El RayNo:lta, teippasi minun autoni ja en voi muuta kuin suositella.
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #24  
Old 28.07.2013, 19:27
systeemi's Avatar
systeemi systeemi is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2010
Location: Kemi
Posts: 539
systeemi on oikealla tiellä
Niin tuo väri kysymys on sellaine ikuisuus kysymys. Henry Fordi lainatakseni: auto voi olla minkä värinen tahansa kunhan se on musta!

No itsellä on myös punainen tai siis se metallinen hohto. Ja tykkään myös mustasta ja semmoinen haluttaisi tehdä.
Reply With Quote
  #25  
Old 28.07.2013, 20:07
Hara's Avatar
Hara Hara is offline
Konkari
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,323
Hara on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Tume
Renkaan kulutuspinnan pitäisi jäädä kaaren sisäpuolella myös noilla 265 ja 285 pyörillä, mutta en tiedä vielä tuleeko vanteenkehä kuitenkin lokarin ulkopuolelle tuolla 43 et:llä... Kokeilemallahan se selviää ellei jollain ole tähän hätään faktatietoa olemassa.

Toi etu rengas saattaa sopiakin tolla 43et mut taka rengas ei jää tolla et:llä ja 285 takarenkaalla kaaren sisäpuolelle.

Tässä mun vanhasta c5:ta kuva jossa etu rengas 245/35 20 ja vanteen et 36mm ja takana vanne 10" levee et 40mm ja rengas 275/35 20 vanteen takarenkaan kuvio oli just lokasuojan reunalla eli siinä ja siinä että menis katsastuksesta läpi linkki tossa alla
http://finnshark.com/forum/showpost....21&postcount=1

tässä sit kuvassa toiset vanteet mitkä vaihdoin tohon c5:een
etuvanne 8,5" et 40mm ja takavanne 10" et 45mm ja renkaat oli noi aikasemmin mainitut ja linkki tossa alla

http://finnshark.com/forum/showpost....5&postcount=77

näillä vanteilla renkaat oli niin kun pitää
Reply With Quote
  #26  
Old 28.07.2013, 20:41
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Hara
Toi etu rengas saattaa sopiakin tolla 43et mut taka rengas ei jää tolla et:llä ja 285 takarenkaalla kaaren sisäpuolelle.

Tässä mun vanhasta c5:ta kuva jossa etu rengas 245/35 20 ja vanteen et 36mm ja takana vanne 10" levee et 40mm ja rengas 275/35 20 vanteen takarenkaan kuvio oli just lokasuojan reunalla eli siinä ja siinä että menis katsastuksesta läpi linkki tossa alla
http://finnshark.com/forum/showpost....21&postcount=1

tässä sit kuvassa toiset vanteet mitkä vaihdoin tohon c5:een
etuvanne 8,5" et 40mm ja takavanne 10" et 45mm ja renkaat oli noi aikasemmin mainitut ja linkki tossa alla

http://finnshark.com/forum/showpost....5&postcount=77

näillä vanteilla renkaat oli niin kun pitää

Kiitos tästä! Tämä selvensi asiaa huomattavasti. Tuota et:tä kun ei tuosta vanteesta suuremmaksi saa (paitsi ehkä ottamalla slaissi pois vanteen sisäpinnalta kiinnityskohdasta...) niin jos vaihtaisi takarenkaan kokoon 275/30/20 niin saattaisi olla ilmeisesti mahdollista, että sopisi. Pitäisiköhän melkeen sit vaihtaa eturengaskin kokoon 255/30/19 niin suuremmalla todennäköisyydellä sopisi. Tai sit tosiaan kokoon 8,5" ja sama et kuin sulla. En ole niin tarkkaan katsonut lokarin kaaria, että mahtuukohan tuo 9,5" leveä vanne edessä rengaskoolla joko 255/30/19 tai sit 265/30/19 pyörimään kunnolla, jos rattia kääntää täydet jompaan kumpaan suuntaan? Ettei siitä rupea katsastusmies nariseen...
Reply With Quote
  #27  
Old 28.07.2013, 20:50
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Cosa
www.automatrix.fi

Arvoivat aiemmin, että C5:sen teippaus laadukkailla 3M-tuotteilla olisi n. 1500 eur.

Kannatan tätä juurikin noista mainitsemistasi syistä.

Kiitos vinkistä! Tarvii funtsia asiaa...
Reply With Quote
  #28  
Old 28.07.2013, 20:59
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by systeemi
Niin tuo väri kysymys on sellaine ikuisuus kysymys. Henry Fordi lainatakseni: auto voi olla minkä värinen tahansa kunhan se on musta!

No itsellä on myös punainen tai siis se metallinen hohto. Ja tykkään myös mustasta ja semmoinen haluttaisi tehdä.

Toistaiseksi olen värin suhteen aiemmissa autoissa ollut lähes ehdoton, että musta oltava, mutta nyt tarvii vielä hetki makustella asiaa, ettei tule tehtyä mitään hätiköityä...Maalauksen jätän kuitenkin väliin ja jos jotain niin teippaamalla.
Reply With Quote
  #29  
Old 28.07.2013, 21:06
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,442
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Tume
Renkaan kulutuspinnan pitäisi jäädä kaaren sisäpuolella myös noilla 265 ja 285 pyörillä, mutta en tiedä vielä tuleeko vanteenkehä kuitenkin lokarin ulkopuolelle tuolla 43 et:llä... Kokeilemallahan se selviää ellei jollain ole tähän hätään faktatietoa olemassa.

Tuolla on kuvat mun autosta vakiolokasuojilla
Status Wheels, Knight 5, 20x8,5" ET38 edessä ja 20x10,5" ET45 takana.Renkaat Nangkang NS II 245/30-R20" edessä ja Dunlop 275/30-R20 takana.

Luulisin siis, että 10" ET43 mahtuis kaaren sisään
Jos nyt taas oikein lasken, niin erona mun vanteisiin leveyttä 0,5" = 13mm vähemmän, joka tekee n.6 mm vähemmän ulkoreunaan vs. mun vanteet.
ET43 vs. mun ET45 taas jättää 2mm ulommas.
Summasummarum = 4mm sisempänä kuin mulla.
Eli 275 renkaat menee hyvin mutta leveämmät tulee jo ulos.

http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=106
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #30  
Old 28.07.2013, 22:41
Tume's Avatar
Tume Tume is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 237
Tume on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
Tuolla on kuvat mun autosta vakiolokasuojilla
Status Wheels, Knight 5, 20x8,5" ET38 edessä ja 20x10,5" ET45 takana.Renkaat Nangkang NS II 245/30-R20" edessä ja Dunlop 275/30-R20 takana.

Luulisin siis, että 10" ET43 mahtuis kaaren sisään
Jos nyt taas oikein lasken, niin erona mun vanteisiin leveyttä 0,5" = 13mm vähemmän, joka tekee n.6 mm vähemmän ulkoreunaan vs. mun vanteet.
ET43 vs. mun ET45 taas jättää 2mm ulommas.
Summasummarum = 4mm sisempänä kuin mulla.
Eli 275 renkaat menee hyvin mutta leveämmät tulee jo ulos.

http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=106

Taidan tehdä niin, että jos renkaat voi vielä vaihtaa niin muutan ainakin takaa kokoon 275/30/20 ja kokeilen tuolla 43 et:llä. Näyttäisi siltä, että saattaisi olla ihan sopiva. Kiitokset tästä! Infoilen ensi/seuraavalla viikolla kuvien kera, kunhan vanteet ja renkaat tulleet.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:41.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.