FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07.09.2007, 09:01
/Make's Avatar
/Make /Make is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 78
/Make on oikealla tiellä
Q: Vaihteisto ja peräöljyjen vaihtoväli?

Moi,

Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hommasin tosiaan harrasteautoksi c4 corveten (-85) ja kysyisin tuosta vaihteisto ja peräöljyjen vaihtovälistä, millaista mailimäärää olette itse pitäneet noiden vaihtamisessa?

Huoltovihkoja tutkailin ja näyttäisi että edellisen kerran omaan autoon nuo vaihdot ovat tehty kesällä 2002 ja sen jälkeen on ajeltu ainakin n. 15t mailia... ( tämä tosin tuollainen suurinpiirtein laskettu, siis katsastus ja muista kuiteista, tuossa vaihteistoöljyn vaihtokuitissa ei ollut maililukemaa mainittu.. )

Entä miten paljon tuota vaihteistoöljyä menee ja mitäs olette siinä käyttäneet? Onko tässä corveten laatikossa muuten proppu pohjassa vai vaatiiko imulaitteet tuo vaihto? Entäs peräöjyn määrä? vaatiiko jotain "lisäainetta"?

Kiitokset kaikille ketä viitsii vastailla
Reply With Quote
  #2  
Old 07.09.2007, 09:15
KapaTheMan's Avatar
KapaTheMan KapaTheMan is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Nov 2005
Location: Tampere_Finland
Posts: 234
KapaTheMan on oikealla tiellä
Onnea hyvästä välinnasta ja terve tuloa foorumille.

Noihin Öljy hommiin saa vastailla muut/C4 harrastajat
__________________
-84 Cross-fire injection
Reply With Quote
  #3  
Old 07.09.2007, 10:38
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Tervetuloa foorumille.
Onko autosi manuaaliaskilla vai invalootalla?

Itse vaihdan peräöljyt joka talvi (toisten mielestä liiankin usein) ja käytän Red Linen öljyä johon ei tarvitse lisäainetta. Purkissa lukee kyllä jos siinä on jo lisäaineet mukana, mutta yleensä lisätään tarvittavat lisäaineet itse.

Laatikkoöljyt vaihdan myös joka talvi (mulla on ZF 6 lovinen loota) vaikka tehdasmanuaali sanoo ettei öljyjä tarvitse vaihtaa, vain lisätä kun sitä mahdollisesti kuluu. (Tehdasmanuaaleihin ei kannata aina uskoa, eikä aina myöskään foorumilla annettuihin neuvoihin)

Moottoriin vaihdan keskikesällä ja talvella.
Kilometrejä mulle tulee yleensä vain noin 5000-10000 kesässä.

Järkevää on vaihtaa öljyt silloin kun ne ovat olleet monta vuotta autossa vaikka olisi ajettu vain vähän (esim yli 2 vuotta on jo mielestäni paljon)
Ja nyt siten otat neuvoja vastaan miten usein "normaali" ihmiset vaihtavat pulkkiinsa öljyjä (minä en kuulu normaaleihin) Mähän vaihdan jäähdytysnesteetkin joka vuosi ja käytän vain tislattua vettä/Water Wetteriä.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #4  
Old 07.09.2007, 10:45
/Make's Avatar
/Make /Make is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 78
/Make on oikealla tiellä
Niin joo, unohdin sanoa että tuo minun auto on automaattilaatikolla.
Reply With Quote
  #5  
Old 07.09.2007, 11:26
Hara's Avatar
Hara Hara is offline
Konkari
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,237
Hara on oikealla tiellä
Tervetuloa foorumille

Automaattilaatikkoon käy GM Dextron II luokan öljy ja noita nyt sit löytyy eri valmistajilta Gulf,Mobil ym.
Automaattilaatikosta otetaan öljypohja irti kun vaihdetaan öljyt.

Perään öljyä missä on merkintä LS = Limited Slip tai sit peräöljyt ja sit laittaa erikseen tuo Limited Slip lisäaine.

Öljyn vaihto väli on itsestä kiinni,haluaako vaihtaa öljyt joka vuosi vai joka toinen.
Kuten Rokka tuossa mainitsi että jokainen vaihtaa öljyt omaan tahtiin.
Reply With Quote
  #6  
Old 07.09.2007, 13:17
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is online now
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,211
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Minä vaihdatan kaikki öljyt, kunhan auto lähtee talviteloille, että on tuoreet öljyt talviseisonnan ajalla. Sitten näkee, onko esim. peräöljyjen vaihdolle tarvetta.

Keväällä vaihdatin kaikki ja kansirempan jälkeen vielä koneen öljyt uudestaan. Ja oli koneen öljyt jo ihan vaihtokunnossa, vaikka ei tullut kuin 4 300 mailia (n. 6 900 km) tuohon mennessä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #7  
Old 07.09.2007, 14:09
/Make's Avatar
/Make /Make is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 78
/Make on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Minä vaihdatan kaikki öljyt, kunhan auto lähtee talviteloille, että on tuoreet öljyt talviseisonnan ajalla. Sitten näkee, onko esim. peräöljyjen vaihdolle tarvetta

Tiedätkö minkä hintaisesta operaatiosta suurinpiirtein on kyse, jos siis antaa koko hoidon jollekin korjaajalle: Moottori, vaihteisto ja peräöljyt vaihtoon samalla kertaa.

Jotain hintahaarukka? ei siis välttämättä mitään tarkkaa euromäärää...
Reply With Quote
  #8  
Old 07.09.2007, 14:26
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,866
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ei muutakun tämmönen tai vastaava oma viritelmä laatikon öljypohjaan ni saa öljyt pois kaatamatta niitä hihaan Muistakaa silti vaihtaa se SUODATIN vaikka ette irrottaskaan öljypohja.


Miulla tais maksaa C3:ssa kaikkien öljyjen vaihto muistaakseni jotain 150 ¤ - 200 ¤ ja oli ensimmäinen ja viiminen kerta, kun vien harrasteauton öljynvaihtoon. Eihän ne osannu sinne laatikkoon vaihtaa öljysuodatinta, kun siellä ei muka semmosta ollu. No nyt tiiän syynkin. Ennen -67 TH400:ssa on erilainen suodatin kuin -67 jälkeen ja eihän ne ollu niin vanhaa TH400:sta ennen nähny.

Joo ja täältä foorumilta lukemieni kokemusten ja ohjeitten mukaan sanoin, että laittaavat peräöljyyn lukoperän lisäaineen riippumatta siitä onko se öljyssä valmiina vai ei.
Reply With Quote
  #9  
Old 07.09.2007, 15:54
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Nyt on ainakin hyvä aika vaihtaa, jos edellisestä on jo kulunut tuon verran aikaa. Muutenkin jos hankkii auton, jonka kaikista huolloista ei välttämättä ole tarkkaa tietoa, kannattanee vaihtaa kaikki ´nesteet´ ja suodattimet.
Reply With Quote
  #10  
Old 07.09.2007, 17:04
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla on tapana vaihtaa kaikki nesteet ja suodattimet heti kun ostan uuden käytetyn auton. Koskaan ei tiedä mikä urpo sillä on ajellut ennen sinua - vaikka olis tuttukin

Ekoina vuosina kun vetelin 30 tonnia vuodessa niin vaihdoin lootaöljyt joka vuosi ja perämömmöt about 50K välein.

Sen jälkeen lootaöljyt vaihtuu parin vuoden välein ja peräöljyt harvemmin mutta eipä enää tuu paljon kilsojakaan. Ehkä semmonen 5 tonnia vuodessa, paitsi tänäkesänä olen vähän säästellyt ja vasta alle 200km taulussa.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:54.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.