FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #31  
Old 23.01.2016, 09:12
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2005
Location: Pori
Posts: 823
red89 on oikealla tiellä
Osta vaan!!!😊
__________________
Corvette 89 Procharger Intercooler.
760Nm @ 4500 rpm
Reply With Quote
  #32  
Old 23.01.2016, 22:31
IsoDee's Avatar
IsoDee IsoDee is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2012
Posts: 523
IsoDee on oikealla tiellä
Kysäsin myyjältä niin sen mukaan reverse direction ei kävisi vaan pitäisi olla "standard"....mutta mitähän toi "standard" tarkoittaa. Myötäpäivään??

Tästä olisi kyse...

http://www.ebay.co.uk/itm/Procharger...X:eRTM:GB:1123
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist
Reply With Quote
  #33  
Old 23.01.2016, 23:03
H3nKaK's Avatar
H3nKaK H3nKaK is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 674
H3nKaK on oikealla tiellä
Jos siinä ei ole mitään kiinnitys sydeemejä edes, niin sen saa menemään mihin vaan kun rakentaa oikeanlaisen kiinnitystelineen. Osta pois ja ajan kans suunnittelet paikalleen. Omassani myös ältsäri koneeseen tarkoitettu p600b, vaan niin se vaa siellä viheltää tpi:n jatkona
Reply With Quote
  #34  
Old 23.01.2016, 23:36
IsoDee's Avatar
IsoDee IsoDee is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2012
Posts: 523
IsoDee on oikealla tiellä
Oorlait oorlait...mulla valitettavasti taidot kiinnikkeen rakentamiseen on aikas heikot mutta voisin kysyä Gregiltä Blowerworksilta josko löytyisi valmis kiinnike.

Sit voisi ostaakkin.
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist
Reply With Quote
  #35  
Old 24.01.2016, 21:44
red89's Avatar
red89 red89 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2005
Location: Pori
Posts: 823
red89 on oikealla tiellä
Toi linkin ahdin tarvii mun nähdäkseni asentaa pelkääjän puolelle?
__________________
Corvette 89 Procharger Intercooler.
760Nm @ 4500 rpm
Reply With Quote
  #36  
Old 24.01.2016, 22:20
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jos toi vehje on käytetty vain 1000 mailia niin minä osaan kävellä veden päällä. Toki, jos auto on maannut ~4 vuotta puun alla sateessa niin ulkokunto voisi tosiaan olla about tehtaan priima kiinni ja Stadi-Ruka-Stadi -keikan jäljiltä.

En kyllä koskis pitkällä tikullakaan. Telineen duunaaminen, jos ei ite tee, tulee maksamaan hitosti. Ja mitä kaikkea tohon tarviikaan...

Tosta reverse jne -hommasta en nyt hahmota mutta eikö sunkin autossa ole ilmastoinnin kompura pelkääjän puolella? Sen uudelleen sijoittelu voi olla aika paha rasti.

Kantsis ehkä odotella, että tulee kokonainen näihin autoihin tarkoitettu setti myyntiin (niitä on aina välillä). Mutta, jos ostat ton ja se osoittautuu ehjäksi mutta pahaksi sijoittaa niin voin lunastaa sen 300€:lla Metwurstiin....
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #37  
Old 24.01.2016, 22:24
IsoDee's Avatar
IsoDee IsoDee is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2012
Posts: 523
IsoDee on oikealla tiellä
Sitäkin vaihtoehtoa oon tässä miettinyt koska kuskinpuolella ei tilaa ole runsaasti mutta mulla kun ei ole enää ilmastointia niin apukuskinpuolella olisi hyvin tilaa.

Silloin imupuoli tulisi keulaan päin jolloin raittiin ilman saanti olisi paremmin toteutettavissa.
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist
Reply With Quote
  #38  
Old 24.01.2016, 22:29
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mä nyt vielä kerran tavaan: kato niitä kuvia. Se vehje on ollut ulkoilmassa, käytössä tai muuten alttiina elementeille vuosikaudet. Ei ne ton näköiseksi mene alle 20 tunnin käytön aikana. Arvaan, että se on saanut useamman vuoden kyytiä Cobran kaverina.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0

Last edited by ToniH : 24.01.2016 at 22:36.
Reply With Quote
  #39  
Old 24.01.2016, 22:39
IsoDee's Avatar
IsoDee IsoDee is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2012
Posts: 523
IsoDee on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Jos toi vehje on käytetty vain 1000 mailia niin minä osaan kävellä veden päällä. Toki, jos auto on maannut ~4 vuotta puun alla sateessa niin ulkokunto voisi tosiaan olla about tehtaan priima kiinni ja Stadi-Ruka-Stadi -keikan jäljiltä.

En kyllä koskis pitkällä tikullakaan. Telineen duunaaminen, jos ei ite tee, tulee maksamaan hitosti. Ja mitä kaikkea tohon tarviikaan...

Tosta reverse jne -hommasta en nyt hahmota mutta eikö sunkin autossa ole ilmastoinnin kompura pelkääjän puolella? Sen uudelleen sijoittelu voi olla aika paha rasti.

Kantsis ehkä odotella, että tulee kokonainen näihin autoihin tarkoitettu setti myyntiin (niitä on aina välillä). Mutta, jos ostat ton ja se osoittautuu ehjäksi mutta pahaksi sijoittaa niin voin lunastaa sen 300¤:lla Metwurstiin....


Ok. Kiitos vinkistä. Toi on hyvä pointti ja hieman oon itsekkin tässä miettinyt hintaa ja kuvien kuntoa ja tottahan se on, että tuskin todellakaan on mitään 1000 ajettu.

Täytyy harkita tota, ennemmin kyllä ostaisin oikeaan suuntaan pyörivän ahtimen ja ei tässä mikään kiire ole. Rauhassa oon noita katellut mutta aika harvassa noita ahtimia on tarjolla ja tommoiseen satuin törmäämään.

Ja edelliseen viestiin laitoinkin, että multa on AC lähtenyt hyllyn päälle huilaa eli siellä tilaa kyllä olisi...
__________________
Corvette C4 -86 TPI Procharger ZF6 Megasquirt III Aquamist
Reply With Quote
  #40  
Old 24.01.2016, 22:50
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by IsoDee
Sitäkin vaihtoehtoa oon tässä miettinyt koska kuskinpuolella ei tilaa ole runsaasti mutta mulla kun ei ole enää ilmastointia niin apukuskinpuolella olisi hyvin tilaa.

Silloin imupuoli tulisi keulaan päin jolloin raittiin ilman saanti olisi paremmin toteutettavissa.

TPI malleihin saatavat ahdinsetit normaalisti siirtävät laturin rullaamaan "väärinpäin" syylärin puolelle hihnalinjasta ja ahdin tulee noin luokkaa laturin paikalle. Tällöin ahtimen imupuoli on pakosarjojen päällä ja ahdin pyörii myötäpäivään.

LT1 koneissa tuo aapparin puoli on kokonaan tyhjä joten niissä on käytössä reverse rotation malli ja ahdin asuu aapparin puolella kannen päässä, ahtimen imupuoli eteenpäin. Mallista riippuen joko omalla hihnallaan tai yhdellä ja samalla.

Kiinnikkeiden lisäksi tarvitset siis jotain seuraavista, koska mikään C4:n moottoriohjainboxi ei ymmärrä sellaisenaan ylipainetta vaan vaatinee virittelyä.
- Luonnollisesti ahtoputket
- Bensan rikastuksen ylipaineelle, ihan pikkupaineilla joku ahto FMU periaatteessa riittää. (siis kertova paineensäädin, eli nostaa painetta enemmän mitä referenssipaine kasvaa ylipaineelle mentäessä) Teoriassa pitäisi toimia myös isommilla paineilla, mutta harvemmin toimii kovin hyvin.
- Todennäköisesti päivitystä bensapumppuun (vakio ei riitä mikäli painetta nostetaan ja tarvetta kasvatetaan).


Nuo siis sellaisella noin max 0,5 bar ahdoilla, kun mennään sen yli tulee käytännössä pakolliseksi, sitä ennenkin tietysti olisi ehkä hyvä olla:
- Ennakoiden pudotus paineen kasvaessa, joko erillinen boxi (crane, msd, jne, jne), huomattavaa virittelyä vakioboxin kanssa tai molemmat...
- BOV estämään ahtimen ja putkistojen liitosten turha kuormitus
- Ahtojäähdytin, joko cooleri tai vesi / metanoliruiskutus.
- Puristuksen tiputus jossain vaiheessa ja muut muutokset koneeseen.

Heti melko aikaisessa vaiheessa voimansiirto, varsinkin automaatin kanssa kaipaa päivitystä.

Kun nuo asiat ja detailit listaa riittävällä tarkkuudella ja listaa lukee riittävästi läpi, ymmärtää ettei itse tekemällä välttämättä "säästä" kovin paljoa...

Se pelkkä ahdin on kokonaisen setin hinnasta ehkä joku kolmannes, neljännes tai jopa viidennes.

Blowerworksin, prochargerin ja vortechin asennusohjeet on kaiketi kaikki saatavilla netistä. Niistä näke hieman mitä kaikkea pitää(pitäisi) tehdä.
Ainakaan vortech ei taida C4 settejä enää myydä, varaosatkin taitaa saada vain itse ahtimeen.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:37.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.