FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 24.04.2015, 12:13
Yly's Avatar
Yly Yly is offline
Vitolla päähän
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,821
Yly tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Siellä on ihme pykäliä !

Ostamme silloin tällöin alumiini levyä jenkeistä pienoisautojen runkoihin.

Alumiini on samaa mitä käytetään / käytettiin lentokoneissa ja avaruussukkuloissa.

Jouduimme allekirjoittamaan paperin, missä vakuutamme, että emme tee alumiinista aseita yms
__________________
Dark Blue Metallic Corvette Coupe -88
Rosso Corsa Ferrari 360 Modena F1 -01
Light Pewter Metallic Corvette Coupe -02
Mulsanne Blue Corvette Convertible LT-1 -71
Reply With Quote
  #12  
Old 24.04.2015, 13:13
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mikä laatu tarkalleen on kyseessä?
Reply With Quote
  #13  
Old 24.04.2015, 19:35
Yly's Avatar
Yly Yly is offline
Vitolla päähän
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,821
Yly tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Macho
Mikä laatu tarkalleen on kyseessä?

Laitoin YV:n ettei kilpailijat saa tietää
__________________
Dark Blue Metallic Corvette Coupe -88
Rosso Corsa Ferrari 360 Modena F1 -01
Light Pewter Metallic Corvette Coupe -02
Mulsanne Blue Corvette Convertible LT-1 -71
Reply With Quote
  #14  
Old 24.04.2015, 22:27
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yly
Laitoin YV:n ettei kilpailijat saa tietää
Asia kunnossa
Reply With Quote
  #15  
Old 24.04.2015, 22:48
percy's Avatar
percy percy is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2014
Location: Helsinki
Posts: 1,505
percy voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Vientilupa pitää olla!

Ei se ole postiin viemisestä kiinni, vaan jos yritys Jenkeissä haluaa/aikoo myydä ihan mitä tahansa ulkomaille (jopa Kanada ja Meksiko riittää) pitää yrityksen hakea nk. vientilupa.

Eli ei se vaan ole Suomessa kun se byrokratia jyllää.

Kävin Jouluna tosi hauskan kirjeenvaihdon arvostetun ja mulle kavereiden suositteleman McMaster-Carr-nimisen putiikin kanssa.

Tilasin itselleni yhden satsin vähän parempilaatuisia (mutei silti mitään ammattilaistyökaluja) GearWrench UNF/ANSI räikkälenkkejä ja pikkunippeleitä, joista tärkeimpinä 25 kpl paketin neliöprofiilisia tiivisteitä mun "vanhukseen" (tuolla Muut harrasteajoneuvot-alueella) eli Jaguarin vuonna 1950 valmistuneeseen BSF/BSW eli Whitworth-mitoitettuun työntötankokuutoseen, kun se oli vähän noloa kun ei edes Kumiavun tekemät, saatika mistään varaosaliikkeestä ostetut tiivisteet pitäneet öljyjä sisällä kuin korkeintaan noin 15 min.

Olin hyvin tyytyväinen saamaani palveluun ja ko. osiin, kunnes sain ilmoituksen ko. firmalta, että koska he ovat tajunneet, että aion viedä ostamani tuotteet ulos maasta (eli Yhdysvalloista) päättivät he olla myymättä minulle enää yhtään mitään ja poistavat asiakastunnukseni heidän verkkokaupastaan.

Yritin kyllä selittää, että käsitykseni mukaan saan ostaa Yhdysvalloissa oleskellessani mitä tahansa laillista tavaraa (kun ei mitään plutoniumia ja aseita tai nk. kiellettyä kamaa, kuten norsunluuta tai sarvikuonon sarvia kuitenkaan ollut kyseessä) ja viedä sitä tietyn summan verran, omaan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettuna ihan laillisesti sitten mukanani Eurooppaan ja jopa Suomeen.

Mutta ei auta!

Eli ostin omissa nimissäni, omalla luottokortillani, appiukon (jolla on green card, Floridalainen osoite ja Floridalainen ajokortti) osoitteeseen, missä asuimme kolmisen viikkoa vuodenvaihteessa.

Kysyin vielä, että jos pistän appiukkoni tilaamaan ne itselleen sinne Miamiin, niin onko se sitten ok. Kertoivat, ettei ole, jos ostan ne sitä varten, että aion viedä ne mukanani maasta.

Koko ostoskorini oli ovelle tomitettuna $202.19 USD ja onneksi se tuli perille, ennekuin hokasivat katalat aikeeni!

Mielestäni en syyllistynyt mihinkään laittomaan, tai edes kyseenalaiseen, mutta heidän mielestään olen kai melko arvelluttava salakuljettaja.

Noh, mulla riittää nyt tiivisteitä toivon mukaan ainakin 25 vuodeksi, mutta kyllä tuntuu tosi urpolta toiminnalta, mutta minkäs teet.

Jos joku ei usko, voin kopioida viestit, mitkä sain Jouluna.

http://www.mcmaster.com/#
__________________
1A, 6B, 5A, 2B, 3A, 4B, 6A, 1B, 2A, 5B, 4A, 3B
Reply With Quote
  #16  
Old 25.04.2015, 13:57
Yly's Avatar
Yly Yly is offline
Vitolla päähän
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,821
Yly tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by percy
Ei se ole postiin viemisestä kiinni, vaan jos yritys Jenkeissä haluaa/aikoo myydä ihan mitä tahansa ulkomaille (jopa Kanada ja Meksiko riittää) pitää yrityksen hakea nk. vientilupa.

Eli ei se vaan ole Suomessa kun se byrokratia jyllää.

Kävin Jouluna tosi hauskan kirjeenvaihdon arvostetun ja mulle kavereiden suositteleman McMaster-Carr-nimisen putiikin kanssa.

Tilasin itselleni yhden satsin vähän parempilaatuisia (mutei silti mitään ammattilaistyökaluja) GearWrench UNF/ANSI räikkälenkkejä ja pikkunippeleitä, joista tärkeimpinä 25 kpl paketin neliöprofiilisia tiivisteitä mun "vanhukseen" (tuolla Muut harrasteajoneuvot-alueella) eli Jaguarin vuonna 1950 valmistuneeseen BSF/BSW eli Whitworth-mitoitettuun työntötankokuutoseen, kun se oli vähän noloa kun ei edes Kumiavun tekemät, saatika mistään varaosaliikkeestä ostetut tiivisteet pitäneet öljyjä sisällä kuin korkeintaan noin 15 min.

Olin hyvin tyytyväinen saamaani palveluun ja ko. osiin, kunnes sain ilmoituksen ko. firmalta, että koska he ovat tajunneet, että aion viedä ostamani tuotteet ulos maasta (eli Yhdysvalloista) päättivät he olla myymättä minulle enää yhtään mitään ja poistavat asiakastunnukseni heidän verkkokaupastaan.

Yritin kyllä selittää, että käsitykseni mukaan saan ostaa Yhdysvalloissa oleskellessani mitä tahansa laillista tavaraa (kun ei mitään plutoniumia ja aseita tai nk. kiellettyä kamaa, kuten norsunluuta tai sarvikuonon sarvia kuitenkaan ollut kyseessä) ja viedä sitä tietyn summan verran, omaan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettuna ihan laillisesti sitten mukanani Eurooppaan ja jopa Suomeen.

Mutta ei auta!

Eli ostin omissa nimissäni, omalla luottokortillani, appiukon (jolla on green card, Floridalainen osoite ja Floridalainen ajokortti) osoitteeseen, missä asuimme kolmisen viikkoa vuodenvaihteessa.

Kysyin vielä, että jos pistän appiukkoni tilaamaan ne itselleen sinne Miamiin, niin onko se sitten ok. Kertoivat, ettei ole, jos ostan ne sitä varten, että aion viedä ne mukanani maasta.

Koko ostoskorini oli ovelle tomitettuna $202.19 USD ja onneksi se tuli perille, ennekuin hokasivat katalat aikeeni!

Mielestäni en syyllistynyt mihinkään laittomaan, tai edes kyseenalaiseen, mutta heidän mielestään olen kai melko arvelluttava salakuljettaja.

Noh, mulla riittää nyt tiivisteitä toivon mukaan ainakin 25 vuodeksi, mutta kyllä tuntuu tosi urpolta toiminnalta, mutta minkäs teet.

Jos joku ei usko, voin kopioida viestit, mitkä sain Jouluna.

http://www.mcmaster.com/#


Siellä ne tullimiehet odottaa sinua kumihanskat kädessä, kun menet sinne seuraavan kerran

Viimeksi jenkkeihin mennessäni olin pukeutunut Rainbow t-paitaan.

Tullimies oli kova Ronnie James Dio fani, eli tarkastus meni aika leppoisasti, varsinkin, kun mainitsin tavanneeni mestarin henkilökohtaisesti
__________________
Dark Blue Metallic Corvette Coupe -88
Rosso Corsa Ferrari 360 Modena F1 -01
Light Pewter Metallic Corvette Coupe -02
Mulsanne Blue Corvette Convertible LT-1 -71
Reply With Quote
  #17  
Old 25.04.2015, 14:18
percy's Avatar
percy percy is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2014
Location: Helsinki
Posts: 1,505
percy voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Niin, ja Suomen tai USA:n tullithan ei tiedä tästä mitään.

Kyseessä on siis vain yrityksen oma toiminta, jolla haluavat varmistaa, etteivät riko lakia myymällä tuotteita, joihin heillä ei ole vientilupaa, Yhdysvaltojen ulkopuolelle.

Vähän kuin Motonet kieltäytyisi myymästä jollekin kuluttajalle jarrupaloja perusteella: "meillä on syytä epäillä, että sä viet nää jarrupalat kuitenkin Venäjälle!"

Who cares!
__________________
1A, 6B, 5A, 2B, 3A, 4B, 6A, 1B, 2A, 5B, 4A, 3B
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:59.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.