FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20.04.2016, 07:03
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by 1969TurboFire
On nuo penkit varmasti hyvät mutta ei tuo ulkonäkö omaa silmää hivele erikoisesti.

Juuri sopivan erikoiset ja rohkeat Corvetten ohjaamoon. Uudempien Corvettejen penkit voisivat ihan hyvin olla jostain vanista tai Tahoesta.
Reply With Quote
  #22  
Old 20.04.2016, 07:07
lepe's Avatar
lepe lepe is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 574
lepe on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by WBBC
Juuri sopivan erikoiset ja rohkeat Corvetten ohjaamoon. Uudempien Corvettejen penkit voisivat ihan hyvin olla jostain vanista tai Tahoesta.

Kauneus on katsojan silmässä .
__________________
sorry

Last edited by lepe : 20.04.2016 at 07:46.
Reply With Quote
  #23  
Old 20.04.2016, 07:17
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,776
LT-1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Tässä hyvä esimerkki yleensäkin lehtiartikkeleissa ja autoalan yleiskirjoissa olevista lukemattamista virheistä.

Ja tässä termi "lukematon" ei ole mikään fingerpori vaan tarkoittaa monikossa valtavaa määrää virheitä (faktatiedoissa).
Vuosikausia olen seurannut juuri tätä kun Suomen "toimittajat" ei perehdy, eivät ota asioista selvää ennen kirjoittamista. Hyvä esimerkki: Englantilainen auto-ohjelma tai lehti tekee jutun vaikka Porschesta. Tekniset tiedot on prikulleen oikein, muuttavat aina mm. hevosvoimat SAE luvuiksi. Kun Suomalainen toimittaja tekee jutun Amerikanautosta, hän ei osaa muuttaa SAE hevosvoimia Euroopan metrijärjestelmään, ja vielä näkee sitäkin että vääntölukema jalkapaunaa muutetaan, mutta jakamalla kun pitäisi kertoa, ja kas kummaa pahaa aavistamaton lukija toteaa että 1997 Vettessä on vääntöä 258 Nm, on se mopo.
Lehdessä kerran Mopareista tykkäävä toimittaja kirjoitti" tarkkaavainen katsoja huomaa kuinka Viper paukuttaa rajoittimeen kuutosella Nurren suoralla". Kirjoitin toimitukseen että tarkkana tosiaan olisi kannattanut olla, vauhtia olisi silloin reilusti yli 400 km/h, todellisuudessa kaveri puikotti nelosella. Myöhemmin yrittivät korjata virhettään kauttarantain höpötyksellä.

Last edited by LT-1 : 20.04.2016 at 11:06.
Reply With Quote
  #24  
Old 20.04.2016, 09:44
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Onneksi mulla on '70 niin ei tartte kärsiä noista vanhojen romujen ongelmista!

Early C3:sten penkit ovat kyllä avuttomat. Mutta, onhan siinä sentään ovipaneelin ja keskikonsolin välissä jollain lailla paikallaan...

Koitin aikoinaan istuttaa C4 sporttipenkkejä -77:aan ja tosiaan ilman kiskojakin jalat otti rattiin kiinni ratti normiasennossa. Penkin etuosa on varmaan 2-3x paksumpi (=korkeampi) kuin orkkispenkissä.

Mun silmään C4 vakiopenkit ovat parhaan näköiset, en niin välitä noista sporttien makkaroista. Ja vakiopenkitkin ovat hyvät istua eikä niistä lipeä sen enempää kuin sporteistakaan. Tai joku superlaihis voi saada ehkä paremman tuen sporttien säätöjen takia mutta tämmönen "normi" keski-ikäinen istuu vakiopenkeissäkin ihan tukevasti.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #25  
Old 20.04.2016, 09:50
lepe's Avatar
lepe lepe is offline
Aktivisti
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 574
lepe on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by ToniH
Onneksi mulla on '70 niin ei tartte kärsiä noista vanhojen romujen ongelmista!

Early C3:sten penkit ovat kyllä avuttomat. Mutta, onhan siinä sentään ovipaneelin ja keskikonsolin välissä jollain lailla paikallaan...

Koitin aikoinaan istuttaa C4 sporttipenkkejä -77:aan ja tosiaan ilman kiskojakin jalat otti rattiin kiinni ratti normiasennossa. Penkin etuosa on varmaan 2-3x paksumpi (=korkeampi) kuin orkkispenkissä.

Mun silmään C4 vakiopenkit ovat parhaan näköiset, en niin välitä noista sporttien makkaroista. Ja vakiopenkitkin ovat hyvät istua eikä niistä lipeä sen enempää kuin sporteistakaan. Tai joku superlaihis voi saada ehkä paremman tuen sporttien säätöjen takia mutta tämmönen "normi" keski-ikäinen istuu vakiopenkeissäkin ihan tukevasti.

Ei nuo orkkispenkit kyllä niitä parhaita ole . Auto kun näyttää itselle jäävän niin ehkä Recaron penkit jossainvaiheessa taitaa autoon tulla . Olkapää vain toissapäivänä leikattiin niin "kädettömänä" tässä hetki menee
__________________
sorry
Reply With Quote
  #26  
Old 20.04.2016, 13:48
Jyristys's Avatar
Jyristys Jyristys is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 364
Jyristys on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Olisi kiva tietää, mikä amerikkalainen auto oli hyvä ajaa vuonna 69, jos vette oli huono?
Reply With Quote
  #27  
Old 20.04.2016, 13:52
1969TurboFire's Avatar
1969TurboFire 1969TurboFire is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oulu
Posts: 1,283
1969TurboFire on oikealla tiellä
Minun mielestä ainakin omassa on ohjaus aika huono.Muuten tykkää ajaa kovasti ja ihan mukava muutenkin.Penkilläkin pysyy kun ei tuollainen kovin sovellu kaahamiseen muutenkaan.Jalkatilat on siinä ja siinä riittävät tasan 180-senttiselle.

Ajaisin joka päivä jos ei tarvisi bensalaskua maksaa.
__________________
1969 stingray convertible

1992 w124 MB 500 000km+
http://www.minunauto.com/auto/22674
Reply With Quote
  #28  
Old 20.04.2016, 15:11
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by lepe
Ei nuo orkkispenkit kyllä niitä parhaita ole . Auto kun näyttää itselle jäävän niin ehkä Recaron penkit jossainvaiheessa taitaa autoon tulla . Olkapää vain toissapäivänä leikattiin niin "kädettömänä" tässä hetki menee
Recaroitakin on monenlaisia mutta ite kokeilin yhtä semmosta aika perusmallista samaan -77:aan eikä ovi mennyt enää kiinni, kun selkänojan pystytuki otti ovipaneeliin kiinni. Ei mennyt siis ihan putkeen minun haaveet ko. auton paremmista penkeistä - ostin meinaan sekä C4 sportit että uuden Recaron. No, sain kaupattua C4-penkit eteenpäin ja ko. Recaro on ollut minulla kotitoimiston tuolina vuodesta '90.

Ei kyllä toisaalta mennyt '70:senkään penkinparannuskeikka sen paremmin putkeen. Halusin ehdottomasti samanlaiset Sparcot kuin Groovyn autossa aikoinaan. Olikohan ne Milanot, en muista? Niiden valmistus vaan loppui. No, löysin uuden parin Puolasta ja ostin ne. Vain yksi tuli...enkä ole löytänyt sille vielä paria mutta toisaalta en ole paljon jaksanut etsiäkään. Enkä toisaalta vielä edes tiedä mahtuuko ne '70:seen edes sisään.

Aina ei mene putkeen siis.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #29  
Old 20.04.2016, 16:03
1969TurboFire's Avatar
1969TurboFire 1969TurboFire is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oulu
Posts: 1,283
1969TurboFire on oikealla tiellä
En kyllä vaihtais c3 penkkejä erillaisiin, ei vaan sovi ellei todella ole restmod.
__________________
1969 stingray convertible

1992 w124 MB 500 000km+
http://www.minunauto.com/auto/22674
Reply With Quote
  #30  
Old 20.04.2016, 16:38
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Onneksi meitä on tässä maailmassa moneksi. Museoautot ja muut orkkikset jätän suosiolla muille. Mutta, osaan arvostaa hienosti entisöityä antiikkiautoa - vaikken itse sellaisella halua ajaakaan. Minä teen autot vain itselleni ja siten onneksi mikä sopii ja mikä ei on lopulta vain minusta kiinni.

Ja minun mielestäni vakiopenkit sopivat hyvin esim. jätelavalle. No, ei sentään mutta todenpuhuen pidän niitä ihan kökköinä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:22.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.