FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01.03.2004, 17:10
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
63 äänieristys.

Käytettiinko sisustassa minkäänlaista äänieristystä, vai oliko matot ja verhoilut kiinnitetty suoraan koriin kiinni?
Reply With Quote
  #2  
Old 01.03.2004, 17:34
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
Ei äänieristystä, vasta 1964 tuli ns. äänieristys. Sekään ei ole rehellisesti muuta kuin mainoskikka. Metelipesiä nämä Mid Year autot vähän tuppaavat olemaan.
Reply With Quote
  #3  
Old 01.03.2004, 17:40
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by KTM
Ei äänieristystä, vasta 1964 tuli ns. äänieristys. Sekään ei ole rehellisesti muuta kuin mainoskikka. Metelipesiä nämä Mid Year autot vähän tuppaavat olemaan.

Hyva tietaa, meteli ei pelota, voi vaan olla, etta pitaa sisustasta lattia matto uusia, ja tuli vaan mieleen toi aanieristys. Jos se kerta oli alunperinkin ilman niin sen mukaan urheillaan
Reply With Quote
  #4  
Old 01.03.2004, 18:17
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
jahah.. kurkkasin tuonne omien mattojeni alle... onko tuo "äänieristys" n. 5mm vaahtomuovi maton alapinnassa ?
Jos on niin voi jestas.. ompas varmaan tehokas no ei haittaa ainakaan mua, tuntuu että muiden autoista tulee enemmän ääntä kuin omasta ku ajaa katto alhaalla... Niin ku pakoputketkin on sellaiset orkkistyyliset mistä tulee vaan suhinaa.. ei oo ollenkaan miehekästä ku dieseli mersu pitää kovempaa ääntä

Sitten siellä laatikon ympärillä on kans eristettä (siis pohjan "ulkopuolella") se kai on kans ääni(lämpö?) eriste
Reply With Quote
  #5  
Old 01.03.2004, 18:50
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
Jep, vaihdelaatikon kohdalla pitäisi olla sellainen lämpöeriste. Ei sekään hirveästi auta helteellä. Jalkatila kuumenee aika kovasti kuumana kesäpäivänä kun vetää muutaman sata kilometriä maantietä.
Reply With Quote
  #6  
Old 02.03.2004, 14:24
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by KiRu
jahah.. kurkkasin tuonne omien mattojeni alle... onko tuo "äänieristys" n. 5mm vaahtomuovi maton alapinnassa ?
Jos on niin voi jestas.. ompas varmaan tehokas no ei haittaa ainakaan mua, tuntuu että muiden autoista tulee enemmän ääntä kuin omasta ku ajaa katto alhaalla... Niin ku pakoputketkin on sellaiset orkkistyyliset mistä tulee vaan suhinaa.. ei oo ollenkaan miehekästä ku dieseli mersu pitää kovempaa ääntä

Sitten siellä laatikon ympärillä on kans eristettä (siis pohjan "ulkopuolella") se kai on kans ääni(lämpö?) eriste

Diesel mersuthan pitaa kovempaa aanta kuin isolohko Corvette sivuputkilla, joten ala siita murehdi . Eli siella on kuitenkin joku vaahtomuovi eriste? Onko se matossa itsessaan jo kiinni (Esim jos tilaa uuden maton, onko eriste siina mukana?)
Reply With Quote
  #7  
Old 02.03.2004, 14:25
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by KTM
Jep, vaihdelaatikon kohdalla pitäisi olla sellainen lämpöeriste. Ei sekään hirveästi auta helteellä. Jalkatila kuumenee aika kovasti kuumana kesäpäivänä kun vetää muutaman sata kilometriä maantietä.

Taitaa olla aika yleinen "varuste" C2 ja C3 Corvetteissa toi jalkatilan lammitin
Reply With Quote
  #8  
Old 02.03.2004, 15:29
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
Juu, tuolla mun maton alla (matossa kiinni) on ohut vaahtomuovi, kellertävän värinen (voi olla ollu joskus vaalea/valkoinenkin.. mutta näyttää kuitenkin tuo niinkutsuttu eriste "tehdastekoiselta") En tiedä kuuluuko siellä olla alunperin jotain muuta, koska en tiedä onko toi mun matto alkup. , uusi se ei ole, sen mä tiedän Luulisin että on vaihdettu, ku tuskin kestää avoautossa 40 vuotta kojelaudan "kuvut"kin on vaihtanu väriä auringonpaahteessa (pun-->rusehtava)
Joten paras referenssi olis joku kirja? jos ehdotonta autenttisuutta haluaa... paitti että jos joku rupeis repimään mun autosta mattoja tarkistaakseen että on "alkuperäisen oloinen" mä sanoisin kyllä että revi vaan omasta autostas mattoja
Reply With Quote
  #9  
Old 02.03.2004, 15:32
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by KiRu
Juu, tuolla mun maton alla (matossa kiinni) on ohut vaahtomuovi, kellertävän värinen (voi olla ollu joskus vaalea/valkoinenkin.. mutta näyttää kuitenkin tuo niinkutsuttu eriste "tehdastekoiselta") En tiedä kuuluuko siellä olla alunperin jotain muuta, koska en tiedä onko toi mun matto alkup. , uusi se ei ole, sen mä tiedän Luulisin että on vaihdettu, ku tuskin kestää avoautossa 40 vuotta kojelaudan "kuvut"kin on vaihtanu väriä auringonpaahteessa (pun-->rusehtava)
Joten paras referenssi olis joku kirja? jos ehdotonta autenttisuutta haluaa... paitti että jos joku rupeis repimään mun autosta mattoja tarkistaakseen että on "alkuperäisen oloinen" mä sanoisin kyllä että revi vaan omasta autostas mattoja

Reply With Quote
  #10  
Old 03.03.2004, 10:09
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
matosta ja eristeestä vielä, en tiedä käykö corvette american luettelo referenssistä, mut huomasinpa että he siinä henkseleitä paukutellen mainostavat mattonsa olevan "täysin alkuperäisen mallin mukaan tehdyn ja NCRS hyväksymän" ja 63-64 matossa on vaahtomuovi "liimattuna" maton alapintaan, 65 eteenpäin "juutti" kangas eriste erikseen maton alla..
-- näin äkkiseltään tulkitsen heidän mainospuheitaan
Pointti siis se että 63 myös kuuluu olla tuo vaahtomuovi maton alapinnassa..
suosittavat muuten tuota 65-> juuttimattoa ääntä eristämään myös 63-64:siin, ilmeisesti tuo 1/2cm vaahtomuovi ei toimi ihan 100%:sesti..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:06.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.