FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.12.2006, 13:43
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Lamppuluukut

Itellä ku on taas kerran , aina 10v. välein tää luukkulamppujumppa menossa , niin tosi hyvä linkki tossa.Tiedän , että ko. homma on täälläkin muutamilla edessä...
http://www.corvettemagazine.com/2006...lamp_motor.asp
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #2  
Old 11.12.2006, 13:49
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Reply With Quote
  #3  
Old 11.12.2006, 13:51
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kiitoksia linkistä, joskus sama homma tulee olemaan varmaan mullakin edessä
__________________
-
Reply With Quote
  #4  
Old 11.12.2006, 14:47
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Hyvä linkki!!!
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #5  
Old 19.04.2007, 07:57
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Ai niin tännehän mun pitikin laittaa hauska juttu näistä valoista;Ähelsin hikihatussa ennen ACS:ää noita lampunmoottoreita paikoilleen , kun olin jo aikaisemmin talvella putsannut ne ja laittanu uudet kuparirasvat "koneistoon"... No tietenkin toinen mosa ei sitten toiminutkaan , helvata Tää on muuten vissiin yks viheliäisimpiä hommia C2:ssa ,kun joutuu tekeen lähes sokkona ja käsikopelolla. Soitto eRääseen Paikkaan ja uus lampunmosa n.350e !!! Köyhää toi vaan kirpasee .

No,otimpa puheeks asian erään ystäväni kanssa (joo joo,on mulla) joka tokas , että kiikuta se mulle , niin hän antaa sen naapurilleen , joka on Hyvinkäällä VR:n sähkömies. Aattelin , että sinnehän se hautautuu vetureiden sähkömoottorien hautausmaalle , mutta vein sen kuitenkin eräänä päivänä ystävälleni töihin. Jo seuraavana päivänä sain soiton:
"Moottori toimii , tuutko hakeen" ; "Häh! joo tietenkin , mitä mä oon velkaa ?" ;"Sähkömies sano , että jos joskus käy sellänen ihme , että törmäätte jossain baarissa , niin joudut tarjoon tuopin..."; "Vaikka viis" , sanoin mä.
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #6  
Old 19.04.2007, 09:11
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joskus sitä löytää Suomestakin ammattitaitoista porukkaa
__________________
-
Reply With Quote
  #7  
Old 19.04.2007, 10:23
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Vette64
No,otimpa puheeks asian erään ystäväni kanssa (joo joo,on mulla) joka tokas , että kiikuta se mulle , niin hän antaa sen naapurilleen , joka on Hyvinkäällä VR:n sähkömies. Aattelin , että sinnehän se hautautuu vetureiden sähkömoottorien hautausmaalle , mutta vein sen kuitenkin eräänä päivänä ystävälleni töihin. Jo seuraavana päivänä sain soiton:
"Moottori toimii , tuutko hakeen" ; "Häh! joo tietenkin , mitä mä oon velkaa ?" ;"Sähkömies sano , että jos joskus käy sellänen ihme , että törmäätte jossain baarissa , niin joudut tarjoon tuopin..."; "Vaikka viis" , sanoin mä.


Siinäpä loistoesimerkki sukupuuttoon kuolevasta ammattimies osaaja tyypistä. Tää nykyinen "ulkoistaminen" takaa sen että jokainen laitos pikkuhiljaa lopettaa omat korjaamot kun se ei enää "kannata".Sitten vielä vaihdetaan hassunhauskat kansainväliset nimet muutaman miljoonanan konsulttipalkkioilla ja vot eipä tarvitse ammattireiskaa pitää palkkalistoilla...

No oli vähän paatosta mutta näin se on.Mitään ei enää korjata,uutta vaan pitäis työntää tilalle. Mun lampun moottorit tuli hyvällä kurssilla entisöityä kummatkin n 200 euroon.Eivät jääneet edes tulliin!!! Kiitos taas Geejiissonille vinkistä!
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #8  
Old 19.04.2007, 10:41
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Siinäpä loistoesimerkki sukupuuttoon kuolevasta ammattimies osaaja tyypistä.

No oli vähän paatosta mutta näin se on.Mitään ei enää korjata,uutta vaan pitäis työntää tilalle.
Just näinhän se on, tässä meillä päin on yks itseoppinut sähkömies(niistä jouluvaloista tunnettu), korjaa kaiken minkä vain voi, eikä maksa juri mitään(tosin hommat on aika pienessä mittakaavassa, lähinnä tutuille)...
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #9  
Old 19.04.2007, 10:59
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Siinäpä loistoesimerkki sukupuuttoon kuolevasta ammattimies osaaja tyypistä. Tää nykyinen "ulkoistaminen" takaa sen että jokainen laitos pikkuhiljaa lopettaa omat korjaamot kun se ei enää "kannata".Sitten vielä vaihdetaan hassunhauskat kansainväliset nimet muutaman miljoonanan konsulttipalkkioilla ja vot eipä tarvitse ammattireiskaa pitää palkkalistoilla...

No oli vähän paatosta mutta näin se on.Mitään ei enää korjata,uutta vaan pitäis työntää tilalle. Mun lampun moottorit tuli hyvällä kurssilla entisöityä kummatkin n 200 euroon.Eivät jääneet edes tulliin!!! Kiitos taas Geejiissonille vinkistä!

No näinhän se just on....Säälittävää katella meidänkin korjaamolla , kun epäkuntoista laturia ja starttia lentää roskiin , "ku ei kannata korjaa".
TOsin eipä nämä nykyiset "mekaanikot" , eli osanvaihtajat niitä osaisikaan korjata...Ammattireiskat on jo eläkkeellä.
Muuten tää ko.VR:n sähkäri kuulemma korjaa kaiken mikä pyörii tai liikkuu sähköllä...
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #10  
Old 20.04.2007, 07:47
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Aika sopivanhintanen korjaus Pitäisköhän viedä omat moottorit ihan vaan varalta sille rempattavaksi
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:12.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.