FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 04.05.2005, 12:14
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tuntukoot, menee. Siellä on takana semmoset puoli kaljakoppaa vetävät kotelot.
Reply With Quote
  #12  
Old 04.05.2005, 13:15
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by MikkoM
Quote:
Originally Posted by ZR1
Alkuperäisiin etukoteloihin ei tosiaan taida mahtua mitään 15w kaiutinta isompaa..

Tai no eihän se kaiuttimen koko ja tehon kesto liity juurikaan toisiinsa, eli tässä tapauksessa tietysti tuo 5 1/4"

Senverran liittyy, että eteen vakiopaikalle mahtuvat kaiuttimet ovat todella pieniä ja kesto on tuota 10-20w luokkaa.. Sen takia alkuperäiset saivat aikanaan jäädä eteen. Vaihtaisin mielelläni, jos tietäisin mitä tilalle..
Reply With Quote
  #13  
Old 04.05.2005, 14:40
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kuten sanottu, ne alkuperäiset etukotelot eivät siis toimi eikä niihin oikein pulttaa mitään ei-GM -skobea (4x6 reikä, epästandardi ruuviväli, liian hepponen kaiutinkiinnitykseen sekä liian matala kaupan kaiuttimille), joten joudut tekemään/teettämään sinne uudet kotelot jokatapauksessa. Ja jos siihen lähtee niin samalla lähin autostereopaja suosittelee siihen paremmat kaiuttimet.

Mä otin irti sen orkkiskotelon ja laminoin lasikuidusta järeämmällä seinämävahvuudella vain todetakseni, että koko design on susi: vuotaa eikä siihen oikein mahdu mitään orkkista isompaa. Mäkeen vaan koko muovi ja tilalle duunattava ilmatiivis puolikotelo jossa riittää seinämää edes senverran ettei kaiutin heilu kotelossa itsekseen. Kynnys ja siinä oleva noin 1.5cm syvennys toimiii kotelon takaseinänä.

Tommoset siis ohjelmassa ja piirrettynäkin jo mutta parempia kelejä odotellessa tekemättä...
Reply With Quote
  #14  
Old 04.05.2005, 14:57
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Mulla ei kylläkään ole siellä etuovissa koteloita ollenkaan (hifistit varmasti teilaa tän), mutta tässä vanhassa sisustassa on kuitenkin edessä paremmin tilaa kaiuttimille kun uudessa
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #15  
Old 04.05.2005, 19:28
Mala's Avatar
Mala Mala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Tuusula
Posts: 377
Mala on oikealla tiellä
kyl sinne eteen on infinityllä käypä malli ,ku vaan muistas mallin (ne on nykyään saunan seinän sisällä) joo mut on toi toni oikeessa ku leikkiin ryhtyy nii kaikki uusiks
Reply With Quote
  #16  
Old 04.05.2005, 21:31
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Sen takia mä tonne mun sivuille pistin noi piirustukset mitoituksineen noista etukoteloista että olisi Teillä helpompi väsätä sinne uudet kotelot.
Ei tartte kun viedä noi mitat puuliikkeeseen jos höylät ja taltat ei pysy omissa kätösissä.
Niin itse käytin 12mm MDF-levyä, kun sitä oli nurkissa, mutta ohuempaa ei kannata käyttää.

Jos haluaa hyvää tai edes jonkinmoista ääntä edestä, niin noi muovikotelot pitää ehdottomasti vaihtaa paremmiksi!

Tehonkestolla ei ole sitten juurikaan mitään tekemistä soinnin ja äänenpaineen kanssa, jollei ole äänenpaineautoa tekemässä.
Mulla oli yhdet elementit vanhassa FASCAn finaalivoittoautossa takana vain 30 tai 40W tehonkestoltaan. Auton max paine oli yli 130dB.

Liian iso vahvistin ei yleensä riko elementtiä vaan liian pieni...

Niin noi mulle alas tulevat etukeskarit on 5,25 tuumaset ja tehonkestoltaan jos sen nyt joku haluaa tietää, 60W jatkuvaa, ja vahvistinsuositus 25-125W, herkkyys 89,5dB 1W/1m.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #17  
Old 04.05.2005, 21:51
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Niin ja mullahan on halvalla myynnissä tonne alas sopivat käytetyt 4" Infinityt jotka on tehonkestoltaan ainakin enemmän kuin 30W.
Ei noi nyt ihan heittämällä sinne mene kiinnityksen takia.

Tuolta löytyy, jos ette ole sinne muutoin eksyneet.
http://www.hyke.fi/moisio/stereo_sale.htm

Ja yhdet hyvät 5" Beymatkin löytyy.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #18  
Old 03.12.2005, 11:32
Nutrobal's Avatar
Nutrobal Nutrobal is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 146
Nutrobal on oikealla tiellä
Ootteko sinne ovien paikoille laittanu mitään erityistä ja minkälaisia ratkasuja ootte tehneet? Mä meen nyt katsomaan minkänäköset kolot siel ovissa on.
__________________
Se oli siinä. Corvette 1988.
Reply With Quote
  #19  
Old 03.12.2005, 12:47
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by Nutrobal
Ootteko sinne ovien paikoille laittanu mitään erityistä ja minkälaisia ratkasuja ootte tehneet? Mä meen nyt katsomaan minkänäköset kolot siel ovissa on.
Mulla on vain ihan "free-air", asennus!
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #20  
Old 03.12.2005, 12:57
Nutrobal's Avatar
Nutrobal Nutrobal is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 146
Nutrobal on oikealla tiellä
Mä kelasin laittaa siihe puulevyt ja niihin ne kaiuttimen reijät. Sitten sen muoviosan reikä siellä takana olisi juuri passeli uuden kaiuttimen magneetin halkaisijaan.
__________________
Se oli siinä. Corvette 1988.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:02.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.