FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Market Section > Sekalaiset ilmoitukset
User Name
Password

Sekalaiset ilmoitukset Autotallien tai muiden tilojen vuokra-asiat tai muut asiat jotka eivät sovi muille palstoille.
(Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tänne viestejä.)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 04.02.2007, 17:40
Former67er's Avatar
Former67er Former67er is offline
smooth ride
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,164
Former67er on oikealla tiellä
Hyvä aihio ja hieno ajatus tehdä TLBT klooni.
Itse teksin AmGraffiti kopion (jos ois aikaa) koska sitä leffa käytiin kattomassa kymmeniä kertoja silloin joskus.
Siinä (Bob falfan) on sohvapenkki ja hillitympi scooppi, muuten sama auto.
Kun kuuntelee tarkkaan niin samoja ääniraitoja on kopsattu tlbt:sta am graffiti leffaan.
Reply With Quote
  #22  
Old 18.02.2007, 11:44
Steelnose's Avatar
Steelnose Steelnose is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 97
Steelnose on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mickey
Ja tosiaan itsellähän oli työn alla mattamusta 55 Cheva 454n paperein ja flipillä plus identtiset pyöränkaaret jo 1988 työn alla..jonka myin projektina eteenpäin ja tilalle tuli 70 SS396 Camino...oikeestaan harmittaa sekin kauppa.

Ahvenanmaan pojat muisteli, et se kaveri kun auton osti, ei saanu muuta kuin purettua 55:n atomeiksi, eikä se tullut edes sillä koneella, millä oli ajettu 11 ja rapiat.
Onkos tää sama vehje, vai joku muu???
T:KJA
Reply With Quote
  #23  
Old 21.02.2007, 22:04
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Joo tod.näk sama peli..mä ostin sen hylsyn papereineen ( ja lupiahan isolohkolle siinä ei ollut ennen minua...) sitten kun se oli purettu...sen jälkeen siihen vaihtu peltiä tulipellin ja takapuskurin väli kokonaisuudessaan ja Classic Chevy int ´ l hiero käsiään....oli meinan täysin luokaton lattia tulipellistä taakseppäin...
Samalla oli koppa irti rungosta ja runkoakin hiukan korjailtiin affenanmaalaisten (?) jäljiltä ja rungon väri vaihtui ah niin trendikkäästä laivamaalivalkoisesta mustaksi...
Silloin kun se mulle tuli niin taka-akseli oli sidottu jolloin kalastusnarulla runkoon ja rattiputkikin sojotti jotenkin paikallaan...siitä oli hyvä aloittaa....plus että lehtijouset oli jotkut tein itse ja säästin versiot sekä nekin tietenkin irti ja nylonpuslat mallia ei ainakaan niihin jousiin tehdyt...
Helmat oli tosi mukavat poistaa kun oli kolmet korjauspalat päällekkäin...ja paljon muuta.
Eli mahtoikohan tässä minun ja sinun affenanmaalaisten tuttujen välissä olla joku koska "autohan" oli täysi hylsy pelkällä tyhjällä korilla ja rungolla.
Ja se tulipellin kolo oli hieno.... oli kiva alkaa suunitella pyyhkijöitä kun kaikki orkkiskiinnikkeet ja kotelot oli rälläköity moottorin tieltä.
Näin jälkeenpäin ajateltuna hyvähän se oli että siitä edes jotain rahaa sai kun myi pois...mutta se nuoruuden into...tallissa oli isolohko eikä lupia ja Turku teilasi luvat heti....onneksi Hki antoi vihreää valoa ja suoraan 454lle 2v. taistelun jälkeen Turun konttorin kanssa.

Toisaalta kun noita muitakin samalta suunnalta tulleita "street racereita" on tänneppäin rantautunut niin samaa kaavaa ovat noudattaneet....yksi 64/65 ja 68 Chevelle tulee mieleen jotka myös aika projekteja kun niitten kuntoa on tutkittu tarkemmin.
Konsensus on että Saaresta ei osteta enään edes kalaverkkoa....

*Joku väitti tietävänsä että sama peli olisi mennyt huomattavasti lujempaa jälkeenpäin mutta tieto on vahvistamaton.

Last edited by Mickey : 21.02.2007 at 22:35.
Reply With Quote
  #24  
Old 22.02.2007, 08:15
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Mickey
Turku teilasi luvat heti....onneksi Hki antoi vihreää valoa ja suoraan 454lle 2v. taistelun jälkeen Turun konttorin kanssa.

Helsinki 1 - Turku 0
Reply With Quote
  #25  
Old 22.02.2007, 12:24
Steelnose's Avatar
Steelnose Steelnose is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 97
Steelnose on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Helsinki 1 - Turku 0

Mä sain samoihin aikoihin luvat -65 malibulle (396/454) sekä -67 novalle (350)
Turun katsastuskonttorilta (Vuoriselta), joten Turku johtaa 4-1
Vuorinen oli niin vaikea tapaus, siksi 2 pistettä per lupa
T:KJA
Reply With Quote
  #26  
Old 22.02.2007, 13:21
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Mä menin sen 454 lapun kanssa jälkeenpäin ja näytin sen vuoriselle jolloin se suorastaan kihisi raivosta.
Muistan alunperin kun se totes että kuutos 55 chevaan isolohkoa tyyliin ei onnistu... johon vetosin vastaavuuden ja prosenttikikkailun kanssa että verrokki on 57 Chevy fuelie (...ei kiinnosta sulla on 55 kuutos chevy...) ja prosentti rajat huomioiden 73 454 Impala STW mahtunee.
Noh itsellä oli tosin -69 396 tallissa joten vaikka kuinka perustelin että kallarit nurkkiin jarrut on levyt lisättynä paremmat kuin esim 454 LS-6 chevellessä etc niin silti no can do...alko tuntua rahastukselta hakea AKElta kieltäviä lappuja.

Kunnes asuin "Stadis" ja sitä kautta hetken mielijohteesta kun into oli jo loppunut lähes kokonaan rakentamisen suhteen Hakuninmaalle paprut..ja bong takas viikossa vaatimuksena että kaksipiirijarrut asennat ja se on siinä.
Ei jousitus jarru tai muitakaan muutoksia...ja taas oli intoa rakennella mutta sitten iski silmään pieni rivi-ilmoitusa Kepössä...
1970 SS 396 ElCamino XXXXX hinta ja Puhnro---Koeajolle ja olin myyty..tämä on pakko saada kun katseli Cowl Induction läppää ja orkkis SS mittaristoa...

Revanssi koitti Vuorisen osalta kerran kun se tuli US-partsin jonoon esittelemään A-katsastuspalveluja kuin paraskin myyntitykki...
Itse suorastaan vedätettiin ex-pomon kanssa sitä alta lipan tovin kunnes sille tuli ahaa ilmiö että noi kaksi on tuttuja jostain ja alkoi puna nousta...
Reply With Quote
  #27  
Old 22.02.2007, 13:31
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by Steelnose
Mä sain samoihin aikoihin luvat -65 malibulle (396/454) sekä -67 novalle (350)
Turun katsastuskonttorilta (Vuoriselta), joten Turku johtaa 4-1
Vuorinen oli niin vaikea tapaus, siksi 2 pistettä per lupa
T:KJA


mikäs tossa nyt on niin ihmeellistä...
Et olis tarvinnut muuta kun mennä suoraan tilaamaan aika muutoskatsastukselle koska molemmat menee prossien sisään ???
Joten ei Pinnoja Vuoriselle vieläkään koska ihan toimi pykälien mukaan kuten paraskin Stasi.
Laskumatikkaa...
10% tehoja 20% painoa ja 20% tilavuutta lienee ollut tuolloin voimassa?
Verrokkina Novalle joko 66/67 327 Nova ja Chevelellehän juurikin SS396 ->475 c.i. prossien mukaan suurin konekoko ja paino sekä tehot varmaan mahtuu 65 SS965n sisään suht jokaisella 454lla...(375->412hv 10%).
Taasen Nova ihan suoraan...heittämällä...327->392 c.i. ja koneen vääntö on vakiona jo 360lbs.ft joten ei ongelmaa edes Stadista haetuille luville 396lle... koska tehot on samat ja vääntä samat..ainut kriteeri on paino...
*Turussahan oli 65 Nova Isolohkolla (tosin luvaton koska lupakoneena oli 383 )..ja Salossa myös.
Mutta Turussa Vuorinen ei saanut järkeä päähän vaikka mitä teki..ainoa mihin uskoi oli mallisarjan mukaiset eli konevaihto paperit OLI MAHDOTTOMUUS Vuorisen mielestä koska hän olisi voinut jälkikäteen saada joltain nuhteita...

Joten tilanne on edelleen 1-0, Hki johtaa...sinun osalta taasen pinnat .....no en viitsi sanoa ääneen

mutta Takaisin aiheeseen...vielä on aukko omistaja ketjussa ton mun projketin suhteen. Seuraava omistaja ajeli sillä isolohkopumpulla sen tiedän minun jälkeen.

Last edited by Mickey : 22.02.2007 at 13:55.
Reply With Quote
  #28  
Old 22.02.2007, 15:49
Steelnose's Avatar
Steelnose Steelnose is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 97
Steelnose on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mickey
mikäs tossa nyt on niin ihmeellistä...
Et olis tarvinnut muuta kun mennä suoraan tilaamaan aika muutoskatsastukselle koska molemmat menee prossien sisään ???
Joten ei Pinnoja Vuoriselle vieläkään koska ihan toimi pykälien mukaan kuten paraskin Stasi.
Laskumatikkaa...
10% tehoja 20% painoa ja 20% tilavuutta lienee ollut tuolloin voimassa?
Verrokkina Novalle joko 66/67 327 Nova ja Chevelellehän juurikin SS396 ->475 c.i. prossien mukaan suurin konekoko ja paino sekä tehot varmaan mahtuu 65 SS965n sisään suht jokaisella 454lla...(375->412hv 10%).
Taasen Nova ihan suoraan...heittämällä...327->392 c.i. ja koneen vääntö on vakiona jo 360lbs.ft joten ei ongelmaa edes Stadista haetuille luville 396lle... koska tehot on samat ja vääntä samat..ainut kriteeri on paino...
*Turussahan oli 65 Nova Isolohkolla (tosin luvaton koska lupakoneena oli 383 )..ja Salossa myös.
Mutta Turussa Vuorinen ei saanut järkeä päähän vaikka mitä teki..ainoa mihin uskoi oli mallisarjan mukaiset eli konevaihto paperit OLI MAHDOTTOMUUS Vuorisen mielestä koska hän olisi voinut jälkikäteen saada joltain nuhteita...

Joten tilanne on edelleen 1-0, Hki johtaa...sinun osalta taasen pinnat .....no en viitsi sanoa ääneen

mutta Takaisin aiheeseen...vielä on aukko omistaja ketjussa ton mun projketin suhteen. Seuraava omistaja ajeli sillä isolohkopumpulla sen tiedän minun jälkeen.

No niin, tarkennetaans vähäsen.
Noi sun prosenttijutut ja muut on tapahtunu 5-10vuotta mun taistelun jälkeen.
Mul oli chiltonit sun muut kirjat, mut ei Vuoriselle kelvannu silloin mikään.

Suomen GM:ltä ei saanu todistusta, mun piti kirjoittaa Amerikkaan, sieltä tuli todistus joka piti vielä käännättää virallisella kielenkääntäjällä Suomeksi.
Sitten rupes kelpaamaan, muistaakseni muutoskatsastus kesti ekalla kerralla yli kaksi tuntia, vikaa haettiin useamman äijän voimalla.
Kolmannella kerralla ne ei enää keksiny mitään ja leima tuli.
Sen kunniaksi piti kontturin edessä tehdä parit piruetit kiitokseksi

"Joten tilanne on edelleen 1-0, Hki johtaa...sinun osalta taasen pinnat .....no en viitsi sanoa ääneen "

Nyt kun tarkemmin ajattelen niin annan itselleni Novasta 3 pinnaa ja Malibusta vaan kaksi, se oli pikkasen helpompi tapaus

T:KJA
Reply With Quote
  #29  
Old 22.02.2007, 17:43
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Öööhh siis konevaihdot tehtiin siis 1978-82 koska prosenttikikkailut oli voimassa jo 1988 ellei peräti 86, muistan kun Vette tuli maahan itselle 1988 tuolloin oli prosentit ollut jo voimassa tovin ja 1989 talvella ostin 55n ?

Ainakin Turussa oli yksi punainen 65 Chevelle 396lla mutta ei liene sama auto ?

Ei tullut mieleen käydä jututtamassa Turun Autohallin pomoa..sieltä kun löytyi joka dokumentti vuodesta 1965 90-luvun loppuun asti?
Jo olis Vuorisen pompottelu loppunut ja laakista.
Ja ihan vaan tiedoksi ei tänäpäivänäkään Chiltonit kelpaa jos tarkkoja ollaan mutta GMn omat Shop Manualit kelpaa....tän myönsi jopa Vuorinen aikanaan ja niillä eväin sain luvat 55een 454n.

PS tämäkin "kina" lyhenisi huomattavasti jos olisit laittanut vuodet heti pyötään....
Reply With Quote
  #30  
Old 22.02.2007, 19:15
Steelnose's Avatar
Steelnose Steelnose is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 97
Steelnose on oikealla tiellä
Mikä kina?
Minähän heitin ihan jokena ton jutun Groovyjaylle, enkä suinkaan sulle.

Täytyy varmaan opetella uudestaan kiljoittamaan, kun tuntuu et meikäläinen
ymmäretään aina väärin
T:KJA
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:42.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.