FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #411  
Old 25.08.2019, 10:57
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is online now
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 129
JIITEE on oikealla tiellä
time machine

Quote:
Originally Posted by Rimfire
Tonnin huolto sai lisäpotkua. Keräsin rohkeuteni ja juuri sovin, että laitan vaimon tilille tonnin. Tästä on hyvä lähteä "huoltamaan".

Kohta on vanhat Brodix-kannet Jeseleillä myynnissä. 434 Mahlen takomännät (4.155 poraus), nokka, rullanostajat, työntötangot, imusarja myös. Siitä tulee jollekin hieno piristyspaketti +600hp luokassa ja saa rallatella 7000rpm yläpuolelle jos siltä tuntuu. Once you go Jesel you never go back

Voin näköjään pitää vanhan kampuran (1500hp kesto) ja veivit nousevat ARP2000 pultit vaihtamalla 1200hp / 9500 rpm luokkaan. Kätevää. Uusi poraus näillä näkymin 4.185.
moro Rimmi.Ei näkyny ukkoo täällä kaukana pohjolassa eli vesivehmaalla...no mutta kyl oli vesivehmaalla autoja pirusti vaikka sää oli aamusta todella epävakaa...line uppi oli parhaimmillaa lentomuseon nurkille asti...pirusti sai autoi työnnellä...vähän v..utti työntää ku teslakuski lipu ohi luu pihalla...(eikö niitten suorituskyky löydy tekniikan maailmasta???).No mutta tänä kesänä ekaa kertaa vartilla ja kivaltahan tuo tuntui ku vanha palvelija meni kun juna raiteilla...ja nyt on muuten vehmaan asvaltti hyvä ...ainakin minun mielestä...ei pomppuja ja jarrutusmatka 650 metrii ihan riittävä...no ei toi mun loppunopeus ollu ku 194.59 mutta jäipähän toi 200 km/h ens kesän tavoitteeksi.Mun viritykset tälle kaudelle oli uusi lokarin kaasuvaijeri ja tiputin viimeseen koitokseen hoosierin paineet 0,9:siin.Mut sinä kun osaat näitä tietokoneita paremmin niin paatko nää mun päivitykset tänne foorumin mikäsenyton osioon...täs nää:60 jalkaa 1.7296s.200m-spd 153.35,200m-tid:7.3876s,loppunopeus194.59km/h,aika 11.519.ja paikka vesivehmaa...
Reply With Quote
  #412  
Old 25.08.2019, 11:01
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is online now
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 129
JIITEE on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JIITEE
moro Rimmi.Ei näkyny ukkoo täällä kaukana pohjolassa eli vesivehmaalla...no mutta kyl oli vesivehmaalla autoja pirusti vaikka sää oli aamusta todella epävakaa...line uppi oli parhaimmillaa lentomuseon nurkille asti...pirusti sai autoi työnnellä...vähän v..utti työntää ku teslakuski lipu ohi luu pihalla...(eikö niitten suorituskyky löydy tekniikan maailmasta???).No mutta tänä kesänä ekaa kertaa vartilla ja kivaltahan tuo tuntui ku vanha palvelija meni kun juna raiteilla...ja nyt on muuten vehmaan asvaltti hyvä ...ainakin minun mielestä...ei pomppuja ja jarrutusmatka 650 metrii ihan riittävä...no ei toi mun loppunopeus ollu ku 194.59 mutta jäipähän toi 200 km/h ens kesän tavoitteeksi.Mun viritykset tälle kaudelle oli uusi lokarin kaasuvaijeri ja tiputin viimeseen koitokseen hoosierin paineet 0,9:siin.Mut sinä kun osaat näitä tietokoneita paremmin niin paatko nää mun päivitykset tänne foorumin mikäsenyton osioon...täs nää:60 jalkaa 1.7296s.200m-spd 153.35,200m-tid:7.3876s,loppunopeus194.59km/h,aika 11.519.ja paikka vesivehmaa...
Ai niin ja mä oon ajellu täl mun pulkalla koko kesän ongelmitta...
Reply With Quote
  #413  
Old 25.08.2019, 12:37
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JIITEE
Ai niin ja mä oon ajellu täl mun pulkalla koko kesän ongelmitta...
Se on just noiden mietojen katukoneiden ongelma. Joutuu hirveesti vain kruisailee (bensakulut!) eikä pääse ähräämään virityksiensä kanssa .

Otat multa osapaketin ja ens. kesänä kympin puolelle.

Oon tässä kauppakeskuksessa venttaamassa kun vaimo panee sen tonnin haisee. Tai mitä nyt tekeekin. Kuittaan sun ajan listalle kun pääsen koneelle.

Mut ens kesänä mä vaan ajelen kaikki kisat läpi ongelmitta uudella koneella. Takuuvarma osallistuminen Vesivehmaalle.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #414  
Old 25.08.2019, 12:58
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is online now
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 129
JIITEE on oikealla tiellä
time machine

Quote:
Originally Posted by Rimfire
Se on just noiden mietojen katukoneiden ongelma. Joutuu hirveesti vain kruisailee (bensakulut!) eikä pääse ähräämään virityksiensä kanssa .

Otat multa osapaketin ja ens. kesänä kympin puolelle.

Oon tässä kauppakeskuksessa venttaamassa kun vaimo panee sen tonnin haisee. Tai mitä nyt tekeekin. Kuittaan sun ajan listalle kun pääsen koneelle.

Mut ens kesänä mä vaan ajelen kaikki kisat läpi ongelmitta uudella koneella. Takuuvarma osallistuminen Vesivehmaalle.
ai ku mä meinasin tehdä niinkin rajun homman että pudotan paineet...ei ahto vaan rengas ...siis taka 0.8:siin ja painan vihdoinkin kaasun pohjaan asti.
Reply With Quote
  #415  
Old 25.08.2019, 13:23
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by JIITEE
ai ku mä meinasin tehdä niinkin rajun homman että pudotan paineet...ei ahto vaan rengas ...siis taka 0.8:siin ja painan vihdoinkin kaasun pohjaan asti.
Vaikeeta se on laittaa lämä tiskiin lentokentällä. Tuut megeen ens keväänä Motoparkin testeihin ja vedetään kunnon enkat liimaradalla. Olikos sulla oikeita sliksejä? Oon kattomassa itselleni vähän isompia..

Mut konepuolta sulla täytyy ehkä petrata...
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #416  
Old 25.08.2019, 16:55
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,813
MPÄ on oikealla tiellä
mielenkiinnosta kysyn, että eikö nykyisillä tehoillakin olisi voinut päästä 9 puolelle? että siis miksi tarvitaan lisää tehoa?
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #417  
Old 25.08.2019, 17:14
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Jep, vanha setuppi oli varmaan 9.5s luokkaa mutta kun toi kiihdyttely nyt vaan vaatii tehoja niin nostetaan niitä nyt samalla kun on kone jo auki. Tiettyjä tavoitteitahan tässä on nimittäin päässyt muodostumaan.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #418  
Old 25.08.2019, 17:39
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,829
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Jep, vanha setuppi oli varmaan 9.5s luokkaa mutta kun toi kiihdyttely nyt vaan vaatii tehoja niin nostetaan niitä nyt samalla kun on kone jo auki. Tiettyjä tavoitteitahan tässä on nimittäin päässyt muodostumaan.
Ilmeisesti tulee lisää kaasua? Peruskoneesta alkaa olla hankalahkoa puristaa paljon yli 100 heppaa lisää, ellei sitten jotain "exotic" kansia ja racebensa puristukset...
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #419  
Old 25.08.2019, 18:40
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by kipi79
Ilmeisesti tulee lisää kaasua? Peruskoneesta alkaa olla hankalahkoa puristaa paljon yli 100 heppaa lisää, ellei sitten jotain "exotic" kansia ja racebensa puristukset...
Vähän vielä mietinnässä mutta 13.8 puristuksia on kaavailtu. Olisi oikeastaan vähän haave tehdä siitä - miksi ne niitä sanoo siviilissävehkeissä? Multifuel? Flexfuel? No, tämä olisi kadulla RE85 auto ja kisoissa ajettaisiin race bensalla. Kaksi kaasaria sit tarvittaisiin. Jos mene pihtailuksi niin ajetaan vaikka RE85:lla ensi kausi. Aika lailla puhdas Drag Race mylly joka tapauksessa jos toi edellinen setup oli kireä katukone. Edelliset kannet ei nyt kuitenkaan pääse jatkoon samoin kuin männät/nokka kun eivät olleet varsinaiset NOS vermeet. Mentorihan se on tässä suunnittelijana mutta itse meinaan ruuvailla vehkeet kasaan. Shafiroffilta on ihasteltu jopa kokonaisia race-koneita mutta budjetti ei anna niihin myöten.

Aika lailla meni opiskellessa rookie-kausi ja kyllähän sitä oppia tuli. Nyt esim. tietää miltä se huonosti säädetty alusta tuntuu ja oppi vaikkapa sen, että jos burniksessa alkaa vetämään vinoon niin miten siinä käy
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #420  
Old 25.08.2019, 20:57
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is online now
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 129
JIITEE on oikealla tiellä
time machine

Quote:
Originally Posted by Rimfire
Vähän vielä mietinnässä mutta 13.8 puristuksia on kaavailtu. Olisi oikeastaan vähän haave tehdä siitä - miksi ne niitä sanoo siviilissävehkeissä? Multifuel? Flexfuel? No, tämä olisi kadulla RE85 auto ja kisoissa ajettaisiin race bensalla. Kaksi kaasaria sit tarvittaisiin. Jos mene pihtailuksi niin ajetaan vaikka RE85:lla ensi kausi. Aika lailla puhdas Drag Race mylly joka tapauksessa jos toi edellinen setup oli kireä katukone. Edelliset kannet ei nyt kuitenkaan pääse jatkoon samoin kuin männät/nokka kun eivät olleet varsinaiset NOS vermeet. Mentorihan se on tässä suunnittelijana mutta itse meinaan ruuvailla vehkeet kasaan. Shafiroffilta on ihasteltu jopa kokonaisia race-koneita mutta budjetti ei anna niihin myöten.

Aika lailla meni opiskellessa rookie-kausi ja kyllähän sitä oppia tuli. Nyt esim. tietää miltä se huonosti säädetty alusta tuntuu ja oppi vaikkapa sen, että jos burniksessa alkaa vetämään vinoon niin miten siinä käy
sen verran rimmi sanoisin noista shafiroffin koneista että ne on mitä parhainpia mosii ja silloin ku mä ostin ton mun 427:an ni näytin bb motorsin ååkkelle palikoitten kokoonpanon ni sanoi että laatukamaa ja hän ei pystyis ees ostaa noita palikoita siihen hintaan millä ne myy valmiin koneen...ja toi åken pojan tuomari meni pojan ajamana 10 puolelle vehmaalla...osista kuulemma kasattu...mut myy mulle toi sun kone ...ja tilaa sarilt uus kovempi ni ei puhti lopu...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:42.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.