FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 29.01.2006, 12:24
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Erittäin, erittäin hienoa toimintaa. Itse pitää vielä ensiksi tehdä penkit ja sittenhän ne vois lähettää Mr. Silverille. Pitää tulla hypistelemään noita sun jakkaroita!

Molepien penkit ovat todella hienot!
Reply With Quote
  #12  
Old 29.01.2006, 12:26
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Miltäs se nahka tuntuu sormiin?

Oikein hyvältä, pehmeältä ja kimmoisalta.
Omaa ja eukon nahkaa tietysti hiplaan mielummin, mutta kyllä nuo siinä listalla seuraavana tulevat

Sanoivat hoito-ohjeeksi että ei tarvitse heti käsitellä mitenkään, mutta normaali nahanhoitoaine kerran-kaksi vuodessa on ok.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #13  
Old 29.01.2006, 12:27
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Aika raju ero on tossa "ennen" kuvassa ja "jälkeen" kuvissa. Noi american biisonit on jotenkin hemmetin huonolaatuisia, kun nahka menee yleensä tosi nopeasti huonoksi vaikka kuinka hoitaa...
Reply With Quote
  #14  
Old 29.01.2006, 12:38
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Joo, verhoilijakin sanoi että tuo orkkisnahka tuntui lähinnä muovilta, ei nahalta!
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #15  
Old 29.01.2006, 23:04
IvvN's Avatar
IvvN IvvN is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 23
IvvN on oikealla tiellä
Aluksi: pyydän anteeksi näin negatiivisestä ensimmäisestä postista topikin aloittajalta. Mutta näin kauniissa autossa odottaisi olevan myös olevan virheetön sisusta.

Olen seurannut tota teidän keskustela ja ihmetyttää miten noita penkkejä voi sanoa hyvin tehdyiksi. Kyse on siitä, ettei Suomessa ole kuin pari verhoomoa, jotka oikeasti tekevät noita penkkejä hyvin. Ne ovat kalliit ja tämän takia niitä käyttävät vain ne varakkaat ihmiset. Mutta eikö tässä ole semmoinen auto kyseessä, että siihen kelputetaan vain parasta? Sama ongelma myös muualla maailmassa. Halvalla saa, mutta sen näkee myös siitä työstä. Tämän takia harvoin normaali ihminen näkee hyvin tehtykä sisustoja ja sitten noita halpis verhoiluja pidetään hyvinä. Viron tilanteen tiedän myös ja siellä on muutaman hyvä verhoomo ja tosi paljon halpoja ja huonompia. Noiden kalliiden verhoomojen työt ovat suht harvinaisia ja ihmisillä alkaa kehyttyä tosi outo mielipide hyvin tehdyistä penkeistä. Minulla kun on oma verhoomo(pidetään se vaikka salassa, niin ei menisi mainostamiseen) ja olen kiertänyt henk. kohtaisesti Venäjän, Viron, Ruotsin ja muut lähellä olevat maat. Hinnoissa ei ole suurta eroa eikä myös laadussa. Parhaat verhoilijat ja verhoomot maksaa ihan saman verran joka maassa, eikä ole sitä, että virossa se olisi jotenkin halvempaa. Kyllä Suomestakin olisi saanut tolla samalla hinnalla tota samaa jälkeä. Näistä penkeistä tuli halvat, koska tuo työ oli halpaa. Sen myös näkee penkeistä. Liitteenä kuva, jossa vain ne pahimmat verhoilijan virheet. En tiedä siitä nahasta, joten en kirjoita siitä mitään. Toivottavasti ei ole kalustenahkaa, koska se ei tule kestämään pitkään. Se venyy vuodessa jo erittäin rumaksi.

Quote:
Originally Posted by Paakari
Sen verran sanoisin omana ajatelmana tosta Virossa teettämisestä, että jos kaikki alkaa penkkejään sinne rahtaamaan, niin kohta on taas yksi ammattikunta Suomessa ilman työtä. Sen jälkeen maalataan ja kolarikorjataan Virossa jne.

Tosta mä olen vähän eri miletä. Mutta vain vähän. Jos se tosiaan olisi erittäin hyvin tehty ja 5 kertaa halvempi, niin tottakai se kannattaa tehdä siellä virossa tai vaikka ugandassa. Mutta kun SE EI OLE. Se voi olla halvempaa, mutta VAIN sen takia, että käytetään huonoimpaa/halvinta mahdollisesti jopa kalustenahkaa ja työn on tehnyt halpa verhoilija. Halpa verhoilija tarkoittaa huonoa laatua aina. Jokainen hyvä verhoilija, joka on ollut pitkään alalle ja sillä on kokemusta, tietää verheettömälle työlle hinnan. Tolla hinnalla, mitä tuolla lukee(linkitetty sivu ekassa postissa) ei kyllä mikään hyvä verhoilija ala ikinä tekemään mitään. Virossa on aivan samat hinnat kuin tääläkin, jos se tehdään hyvässä paikassa jossa on takuu työlle eikä se ole kuin "juosten kustu" tehty.

Nyt sitten tohon hyvien verhoilujen asiaan. Liitteenä on kuva, jossa merkitty vain ne selvimmät ja kauheimmat virheet. Semmoiset jotka paistavat kaukaa, joista huomaa, että ei kyllä kauheasti maksaneetkaan. Noi saumat ovat oikeasti vähän miten sattuu ja on vain pari kohtaa onnistuttu tekemään jotenkuten kunnolla. Ekana tulee varmasti kysymys, että no mitenkä ne pitäisi tehdä?!?!?!. Tässä vastaus: Alempana kuvia kavereiden verhoomon töihin(omaa en laita, ettei menisi mainostamiseen taas ), jotka ovat vain muutaman satasen kalliimmat. Mutta jokainen niiden tekemä penkki ja joka ikinen sauma on kuin taideteos ja se on aina verheetön. Asiakas nukkuu hyvin ja hakee aina tosi hyvin tehdyn sisustan.










Noiden kuvia jälkeen sitten tänne: http://www.hyke.fi/moisio/auto_penkit.htm Noissa kun on oikeasti melkein joka ikisessä saumassa virhe ja ne menee vinoo ja joka suuntaan, mutta ei suoraan. Nyt kun on vielä aikaa, niin kannattaisi ottaa yhteyttä verhoilijaan ja kertoa, että miksi ne on tehty noin.

Jos tarkoitus oli saada mahdollisimman halpa sisusta, niin sittenhän toi on erittäin hyvin tehty. Toi on hyvin tehty sille hinnalle, mitä se on maksanut. Toi on erittäin edullinen hinta penkeistä, mutta työn laadussta olisi saanut tolla samalla hinnalla Suomestakin tota samaa. Ja vaikka Eugeni on suht hyvä verhoilija, niin se EI OLE ainoa hyvä Suomessa. Täälä on muitakin. Auton sisusta on melkein puolet autosta, niin kannattaako säästää 200-400¤ että saa vain jotkut niin ja näin tehdyt penkit, jossa menee saumat vähänmiten sattuu vai sitten se unelmien sisusta, joka on paras ja on varmasti tehty oikeasta autonnahasta ja tulee säilymään semmoisena vuosia.

Iso anteeksi pyyntö auton omistajasta, mutta toivottavasti verhoilija osaa korjata noi penkit kunnollisiksi tai sitten tarkoitus ei ollutkaan tehdä mitään maailman parasta sisustaa. Auto on erittäin hieno ja toi keltainen viiva on tosi hieno ratkaisu, mikä toimii tosi hyvin. Minä kun näen noi penkit vähän eri lailla kun muut, kun on ollut toi verhoomo. Vähän sama kun noi maalarit, jotka huomaavat joka pienen virheen. Tässä tapauksessa on liikaa virheitä, eikä näin paljon saisi olla penkeissä. Sen tietää jokainen verhoilija. Muistakaa, että kyllä se VERHOILIJAKIN VASTAA OMASTA TYÖSTÄ!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	penkit.jpg
Views:	296
Size:	208.4 KB
ID:	440  
Reply With Quote
  #16  
Old 29.01.2006, 23:46
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Hyvä posti IvvN, sulla varmasti on sitä ammatti silmää aivan eri tavalla, kuin meillä monilla muilla täällä ja tietotaitoa ja kokemusta.

Laita ihmeessä YV mulle, mulla on tulossa on Volgan sisustan teko kokonaisuudessa ja jonkun lehmän on taas kuoltava sen takia. Muutama tarjouos mulla jo on, aina terve kilpailu on paikallaan...
Reply With Quote
  #17  
Old 29.01.2006, 23:51
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
BTW onko noi sun frendien lafkat venäjällä?
Reply With Quote
  #18  
Old 30.01.2006, 00:04
cabriolet c5-98's Avatar
cabriolet c5-98 cabriolet c5-98 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 236
cabriolet c5-98 on oikealla tiellä
nyt kun on saatu mestari sivuille,ni kerro saaks noihin C5 sen penkkeihin enemmän sivutukea uudestan verhoilulla vai meneekö penkit vaihtoon ??
Reply With Quote
  #19  
Old 30.01.2006, 00:09
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Katselin noita sun kaverin virkkaamia jakkaroita vähän tarkemmin, niin kysyisin sulta, että esiintyykö tässä kuvassa noita samoja virheitä kuin tossa Rokkan kuvasssa:

Reply With Quote
  #20  
Old 30.01.2006, 00:17
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Ei mitäs sinä turhaan anteeksi pyytelemään, sehän on hienoa että saadaan tänne asiantuntijoita tuollakin puolella. Olisit vaan avannut kielenkantasi aikaisemmin.

Tosin minä en kyllä osaa pitää noita mainitsemiasi virheitä penkeissäni virheinä, ehkä siksi koska nuo ovat paremmat kuin alkuperäiset uutena, tai siksi koska en ole nähnyt parempaa jälkeä, edes Eugenilla, tai juuri sen mainitsemasi asian takia, etten näe niitä koska en ole ammattilainen.

Noista sinun pistämistäsi kuvista ei näe montaakaan virhettä, koska kuvat ovat niin pieniä. Muutama samankaltainen pikkuvirhe niistäkin näkyy, jos niitä nyt voidaan virheinä pitää.

Tulevaisuutta ajatellen olisi kiva jos jakaisit tietosi tuon hyvän verhoomon nimestä ja paikasta, etkä "pitäisi salassa" sitä, koska luulen että muut Corvette ihmiset ei tällä halua "noin huonoja" penkkejä kuin mitä minä sain, koska parempaakin on saatavissa, kuten sanoit.

Niin minä säästin 750¤, esim Eugeniin verrattuna, ja ei se ollut hinnasta kiinni, miksi työn tuolla teetätin, vaan siksi kun en tiennyt paremmasta.

Siinä olet kyllä väärässä kun väität että sama laatu maksaa saman verran eri maissa.

Minä olen kuitenkin tyytyväinen noihin juosten kustuihin penkkeihini ja rattiini
Toivotaan että materiaali on edes hyvää ja kestävää kuten luvattiin.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:30.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.