FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 26.10.2009, 16:26
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,149
Toxic Flame on oikealla tiellä
Talking

Tänään tapahtunutta:

- "kenes toi pihalla oleva Corvette on?"


- "joo moi, mun..."

- "toi on liian matala ei tuu menemään läpi, on alle 3 senttiä maavara..."

- "häh?..."

- "joo, toi on ihan liian matala..."

-"ööh, mä eilen mittasin ja sain 8,5 senttiä etuhelmasta asfalttiin..."

-"tuolla edessä on spoileri joka on vain 2,5-3 senttiä maanpinnasta...."

-"öööh?! se ei oo muuten kantavaa rakennetta vaan joustavaa kumia... ihan kuin roiskeläppä ja vieläpä ihan kulutustavaraa, mennäänpä vaikka kattomaan sitä autoa..."

-"mites noi sivuvilkut on tuollaisessa noin oudossa paikassa?"

-"no ööh, noi on ihan lailliset tuossa paikassa (kidus) kun 5-60 astetta taaksepäin näkyvyys, niinhän sitä kirjassa sanotaan, viimeksi kun kävin täällä niin ne oli tuossa etusisälokarissa ja meni läpi heittämällä... siinähän ne on tehtaalta Opel GT:ssäkin."

-"ootko mitannut noi helmat?"


-"just eilen mittasin ja 8,5 senttiä on alin kohta eturenkaan takaata".

-"oletko varma että tuo on matalin piste ettei auton alla ole matalempia kohtia????"

- "no koska toi on noin matala niin alle on nyt hieman vaikea päästä mittailemaan tarkasti... sen takia mä olen täällä että se nimenomaan nähdään tänään täällä"...

-"toi ottaa kyllä erittäin todennäköisesti jarrudynossa pohjasta kiinni..."

-"ööh, sehän voi tietenkin olla mahdollista... mutta eihän se kokeilematta selviä vissiinkään?

-"mulla on kyllä kokemusta että ottaa..."

-"mä kyllä haluaisin nähdä omin silmin sen ensiksi (ennenkuin alan nostamaan alustaa)..."

-"no voidaanhan me ehkä sit kokeilla..."

- "no ajatko sä auton siihen vai mä?"

- "no munhan se kuuluu ajaa sinne..."

- "no tehdään sitten niin että ajat sen hiljaa jarrudynoon niin mä katon että jos ottaa pohjakontaktia niin keskeytetään siihen... ok? mä voin näyttää käsimerkein jos skidplate rupeaa kantamaan...

- "ok"

Noh. Kattelin edessä olevaa kaheksankymmentä luvun Opel Corsaa jonka jarrudynon monttu imas ERITTÄIN syvälle. Appii! V*ttu nyt näyttää ihan oikeesti pahalle. Vette katsuri puikoissa perässä jonossa.

- "hei, avaisitko ikkunan...?"

- "joo tää pohja ottaa kiinni, ihan varmasti. käy nostamassa ja tule myöhemmin takaisin, mä en halua rikkoa sun autoasi... tuossa on nosturilla tuo eturenkaan kolo joka on vielä paljon pahempi kuoppa kuin jarrudyno joka ei ole edes siis pahin..."

- "sovitaanko niin että mä maksan jos auto hajoaa, mä olen siitä yksin henkilökohtaisesti vastuussa ja sovitaanko niin että ajat jarrudynoon mun käsimerkkien mukaan erittäin hiljaa ja rauhallisesti niin nähdään et onko auto liian matala???"

- "no kyllä se sopii mutta kannattais miettiä vielä..."

- "no jos nyt vaan kuitenkin kokeillaan vaan ensiksi..."

Kun Corsa lähti poie edestä nosturille tsekkasin etupään ja ohjasin auton rullille käsimerkein... spoilerit jäivät "kantamaan" mutta skidplateen jäi vielä hyvin tilaa... samoin takapää meni ihan nätisti. Mutta vakiopultit ääriasennossa oltiin kyllä millimetrin tarkkuudella -"niillä"- rajoilla....

Jarrut oli ok. No tietenkin kun uudet levyt ja palat.

Seuraavaksi nosturille. Kunnon Katsastus Itä-Hakkilassa oli rakennattunut pitkät n. 1,5 metriset ajorampit ja skidplate ihan aavistuksen rouhaisi noustessa vesivanerin kulmaan. Ei mitään vakavampaa. Katsuri noteeras.

Nosturissa oleva hydraulinostin millä etupää nostetaan mahtui ihan sulavasti liikkumaan edestaas auton alla.

- "no kun tämä mahtuu kulkemaan esteettä auton alla niin silloin auton korkeus on laillinen..."

- "ahaa, no selevä..."

Tuli sit kuitenkin kolme huomatusta otteeseen... rekisterikilpi väärässä paikassa (alaspoikka), sivuäärivalot (unohdin offata kun stressasin tota stancea) ja sumari mallia teipillä kiinni näön vuoksi... ja katastuksen jälkeen huitsin helvetteen.

Noh tuli kuukausi "korjausaikaa" ja rekisteristä poistossa noi huomatukset feidaantauu, joten no problemos.

Mikä tämän tarinan opetus olikaan?

Jos on tosi matala vette (esim. C5 vakiopulteilla tonteimmassa asennossa) niin Kunnon Katsastus ja läpi menee pohjaamatta jos kaikki muut asiat ok.

Tässä tapauksessa huomatukset ihan omaa syytä.

__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #12  
Old 26.10.2009, 16:43
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,317
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
No onneks pääsi läpi. Täälläkin katsuria hirvitti ajaa kun ei kuulemma nää mitään. Olin apparin paikalla neuvomassa. 1cm jäi varaa eli reilusti. Hiljaa siis kannattaa ajaa. Jarruja kehu ja 0 vikaa. Niistä iänikuisista punaisista takasivuvaloista oli tietty mitkä saa olla. Kyytiin kannattaa mennä ja opastaessa mukavia rupatella, kahville jos jää niin varmana tulee jotain..

Täällä arvotaan seuraavaa katastusajankohtaa vieläkin kun vaihdoin kilvet..

9 vika nro ja ennen 2.
Reply With Quote
  #13  
Old 26.10.2009, 19:33
Timo Kujala's Avatar
Timo Kujala Timo Kujala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Maailmalla....
Posts: 147
Timo Kujala on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Toxic Flame
Noh tuli kuukausi "korjausaikaa" ja rekisteristä poistossa noi huomatukset feidaantauu, joten no problemos.

Rekisteristä poistossa voipi huomautukset nollautua mutta näköjään "väliaikaisessa liikenteestäpoistossa" korjauskehoitukset seuraa seuraavaan hyväksyttyyn katsastukseen
__________________
...between Corvettes...
Reply With Quote
  #14  
Old 26.10.2009, 20:05
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,486
CC-5 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Timo Kujala
Rekisteristä poistossa voipi huomautukset nollautua mutta näköjään "väliaikaisessa liikenteestäpoistossa" korjauskehoitukset seuraa seuraavaan hyväksyttyyn katsastukseen
Omani nostin katsastukseen ,,,,läpi meni hyrrineen. Aika nopee nostaa ja laskee stancea
Reply With Quote
  #15  
Old 27.10.2009, 01:19
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,149
Toxic Flame on oikealla tiellä
Tuli vaan muuten sellainen pointti tossa mieleen et mul on noi teräspunosletkut tuolla eessä ilman muutoskatsastusta taikka eu hyväksyntää niin se katsurisetä ei edes päässyt näkemään niitä kun oli pohja plokkas näppärästi visuaalit. =)

En ees tiedä pitäskö noissa olla jotkut eu-spettarit messis kun katsastelee.
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #16  
Old 27.10.2009, 11:23
Wormie's Avatar
Wormie Wormie is offline
Römpötipötipötipöts
 
Join Date: Jul 2008
Location: tSadissa taas
Posts: 1,599
Wormie on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Toxic Flame
Tuli vaan muuten sellainen pointti tossa mieleen et mul on noi teräspunosletkut tuolla eessä ilman muutoskatsastusta taikka eu hyväksyntää niin se katsurisetä ei edes päässyt näkemään niitä kun oli pohja plokkas näppärästi visuaalit. =)

En ees tiedä pitäskö noissa olla jotkut eu-spettarit messis kun katsastelee.
Tuskinpa tarttee olla, koska otteessa ei ole erikseen niistä mitään merkintää niin tuskin katsuri niistä välittää. Aikoinaan sallenkeriin kun laitoin levyt eteen niin ei sitä muutosta edes huomattu konttorilla
__________________
Corvette Coupe -69, 383 + 700R4 (TCI Streetfighter), ent. Wounded Warrior
Ex-Tipi the Banana Cruizer -73 conv., 350 Fuel Injection, TH-400, Coil-overs front+rear
Reply With Quote
  #17  
Old 15.08.2014, 15:48
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,010
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kylläpä auto voi olla tontissa ja silti matkustusmukavuus säilyä

http://www.ghanaflow.com/miraculous-...tainer-photos/

Tosin yhtään alemmas ja päädyttäisiin jo tontin alle.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:27.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.