FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12.09.2006, 20:24
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,182
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Tule koeajamaan Z06...

Eräs tutuistani on henkeen ja vereen prätkämies. Ja eihän siinä mitään, prätkät on hienoja ja isot "tonniset" kulkee nykyään ihan sairaasti. Vakiolla C5 Z06:lla ei ole mitään mahdollisuuksia nykyisiä kympin ja 9 sekunnin prätkiä vastaan.

Eräs prätkätuttu kuitenkin haluaisi kokeilla ajaa vähän nopeampaa autoa, kun ei kuulemma ole koskaan sellaista päässyt ohjastamaan. Ja tietysti menin lupaamaan jo keväällä, että mikäs siinä, jos vaan säästää Z06:n kytkintä. Ahdetussa C5 Z06:ssa kun kytkin on se, joka paukahtaa ensimmäisenä. Ja jos kytkin menee, niin auto pitäisi saada moottoriradalta jotenkin talliin ja melkeinpä samantien talvisäilytykseen.

Eli tässä on vielä ennen talven tuloa suunnitteilla käydä jollain moottoriradalla, ja saada sopiva kuljetus/hinaus Etelä-Pohjanmaalle, jos kytkin paukkuu tai jotain muuta menee moottorista tai voimansiirrosta rikki.

No nyt jos ja kun allekirjoittanut lopulta raahautuu radalle, niin joku muukin Corvette-harrastaja:

- pääsee kyytiin Z06:een
- pääsee ajamaan Z06:sta

Eli jos haluat joko päästä kyytiin tai ajaa 630 hv Z06:sta, niin kerrohan tälle palstalle miksi. Tässä en hae mitään "nöyristelyä" keneltäkään. C5 Vette on vaan auto. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että autossa on jotain mielenkiintoista, niin kerrohan tälle palstalle mikä autossa kiinnostaa. Jos Z06:sta saat hyvän tarinan aikaiseksi, niin eiköhän sitä sitten pääse kyytiin ja jos hyvin sattuu niin myös rattiin.

Tarinaan ei riitä "mulle kans", vaan tänne pitää kirjoittaa kunnon tarina. Pilkku- tai pistesääntöjä ei tartte tosiaankaan noudattaa, pääasia on se, että on kertonut tarinansa.

Ikävä kyllä, ne Vette-kuskit jotka ovat hiljattain saaneet kortin, eivät pääse ajamaan, mutta kyytiin saa kyllä tulla. Ja ne taas jotka omistavat +350 kaakin Veten ja kirjoittavat hyvän tarinan "miksi", pääsevät ajamaan (rajoitetussa määrin, eli riippuu kuinka radalle mahtuu ja kuinka meikäläisen hermo pitää).

C5-palstalta ns. "Juha"-nimimerkki sattuu olemaan ainoa, jonka kanssa olen vaihtanut ihan oikeastikin "luonnossa" muutaman sanan, joten hän on tietysti listalla eka. (Pari muuta C5-tuttua onkin jo ollut C5:ssa kyydissä, mm. kaima, joten herrat jää tällä kertaa väliin)

Lopuksi: en minä osaa olla tässä varsinaisena tuomarina. Kertokaa te, tällä palstalla olevat, onko tässä ensinnäkään mitään järkeä ja sen jälkeen kenet pitäisi valita...jos nyt kukaan ilmoittautuu mukaan.

Ps: muistutetaan nyt sen verran, että auto on allekirjoittaneen omistuksessa, ja olen yksin myös vastuussa autosta, eli mitään "hullun pojan vakuutusta" ei ole olemassa. Jos joku ajaa auton kasaan, niin se on sitten sen lorun loppu se. Joten jos tuntuu että 600 kaakkia ei pysy käsissä, niin on parasta istua vain kyydissä.
Reply With Quote
  #2  
Old 12.09.2006, 20:37
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,828
MS on oikealla tiellä
No kun tällänen mahdollisuus annetaan niin olen sitten ensimmäisenä huutamassa minäminäminäminä.

Perustelut: Olen ajanut kartingia MM tasolla. Sen jälkeen pikku formuloita, rallia/sprinttejä ja endurancea.
Mielelläni liittäisin kokemuksiini oikeasti tehokkaan auton, jossa muutkin elementit ovat sovitettuna moottoritehoon.

Tarina oli kyllä lyhyt, mutta kaikki olenainen tuli esitettyä.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #3  
Old 12.09.2006, 20:42
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Tää on mahtava keksintö... toivottavasti jäsenillä on hyviä tarinoita joita eivät ole vielä julkaisseet suuremmalle yleisölle.
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #4  
Old 12.09.2006, 20:43
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Niin kyllä itseäni kovasti moinen tilaisuus kiehtoo, mutta ei ole mitenkään mahdollista nyt saapua paikalle edes... toisaalta olisi silti kiva kertoa juttuja jos olisin vain sitä tyyppiä, kun tämä kirjoitettu sana ei ole itselläni niin hallussa!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #5  
Old 12.09.2006, 20:49
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,137
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
No hitto, toki mä jonku lorun keksin miksi minä minäminä mä.

Toki olis kiva tietää mille radalle.

Asiaan, siksi minä koska oon ajanu vakio C5:ta, olu Juhan kyydissä Affenistolla, istunu myös piristetyn C5 Z:tan kyydissä, kunnolla piristetyn C5 Z:tan kokemus uupuu.

Ajeltua on tullu useamman vuoden sentään jossain määrin pirteän isolohkon kanssa, ilman tuhoa. Nyt kun sitä tulee tässä piristeltyä vähä enemmänkin niin olis vallan kiva saada vähän enempi tota vertailupohjaa.

Paikalle sinne M-radalle mä voisin tulla vaikka kärryn kera, varmuuden vuoksi, kunnon vetoauton kanssa
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Mustikset.jpg
Views:	354
Size:	43.9 KB
ID:	1640  
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #6  
Old 12.09.2006, 20:51
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,310
Juha on oikealla tiellä
Minä ilmoittaudun mukaan, kun just just mahdun tuohon 350+ kerhoon (AMW:llä mitattu 360hv)

Olen omistanut ja ajanut mun C5:lla jo 5,5 vuotta, joten jonkunlaista kokemusta ja tuntumaa on tavallisesta mallista. Ja mun pulkka on myös manuaali, joten Z06:n ajaminen ei pitäisi olla kovin paljon hankalampaa, myöskään kytkimen käytön osalta. Kokemusta rata-ajosta on myös jonkin verran, joten ei kovaa ajaminen ihan uutta hupia ole sekään. Siinä muutama perustelu, miksi juuri mun käsiin voi hyvin ja luottavaisesti antaa C5 Z06:n

Sitten perusteluita, mikä siinä autossa kiinnostaa. Omien auton virittely/parannussuunnitelmien takia, olisi kiva kokeilla Z06 radalla. Lähinnä siinä kiinnostaa alusta, koska monesti tavallista C5:sta päivitetään vakaajien ja jousien ja iskarien osalta vastaamaan Z06:sta. Tavallinen C5 (vaikkakin F45 optiolla), on ihan liian löysä rata-ajoon. Kiinnostaa siis tietää, että onko Z06:n alusta merkittävästi parempi (koska siihen päivittäminen on halvinta), vai pitääkö/kannattaako laittaa vielä jäykempää (niin olen lukenut, että kannattais...). Toinen mikä kiinnostaa, niin on ahdin, nimenomaan rata-ajossa. Se mikä mua epäilyttää siinä, on se, että millanen potku siitä tulee, kun ahdin tempaisee. Eli onko se kovin häiritsevää mutka-ajossa, vai onko se hallittavissa. Musta tuntuu, että ahdin voi olla vähän vaikea rata-ajossa, että vaparivoima on parempi, kun se tulee tasaisesti eikä pääse yllättämään. Mutta , kokemusta ei ahdin autoista juuri ole, joten vaikea sanoa sitä kokematta. Tehoista vielä sen verran, että ois kiva kokeilla, että onko sun pulkan tehot riittävästi, vai liikaa. Mun intresseissä on rata-ajo, joten liika teho voi olla vaan haitaksi, jos se on vaikeasti hallittavissa. Ehkä sitä tuon kokeilun jälkeen osaisi asettaa omaan projektiin jonkunlaiset tehotavoitteet.

Ainii, lisäplussana pitää mainita, että mun vaimo on kanssa etelä-pohjanmaalta
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #7  
Old 12.09.2006, 21:00
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Tää on kyllä hieno juttu! Aivan mielettömän tarjouksen heitit nyt pöytään! En epäile yhtään etteikö tästä tulisi yhtä tolkuttoman pitkää hakemuslistaa zetan kyytiin pääsijöistä. Tällä palstalla tuskin löytyy kovin montaa kuka ei edes kyytiin haluaisi... Toivottavasti zetaan löytyy hyviä kuskeja testaajaksi!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #8  
Old 12.09.2006, 21:06
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Aivan mieletön juttu Pekka, koska en raamatusta ole ikinä perustanut voisin olettaa että siellä on omistettu kokonainen luku pelkästään Pekan hyvillä teoille!

Mieletön juttu! Sanoinko jo mieletön juttu? Hyvä Pekka!!!
Reply With Quote
  #9  
Old 12.09.2006, 21:20
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,828
MS on oikealla tiellä
Tuutko GJ taas kyytiin kuvaamaan jos Pekka meidät kahdestaan päästää. Tällä kertaa vois olla ihan oikeesti vauhtia.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #10  
Old 12.09.2006, 21:21
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by MS
Tuutko GJ taas kyytiin kuvaamaan jos Pekka meidät kahdestaan päästää. Tällä kertaa vois olla ihan oikeesti vauhtia.

Tottakai, pitää ottaa kilo loctitea, että pysyy mies penkissä kii...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:45.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.