FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01.11.2022, 20:28
viljami's Avatar
viljami viljami is offline
Aloittelija
 
Join Date: Nov 2022
Posts: 2
viljami on oikealla tiellä
1994 lt1 40l60e kävi kunnostuksessa mutta tuli uusi ongelma

Terve. Olen uusi jäsen ja sain tiedon että täällä pro tason tietäjiä. Tosiaan 1994 lt1 325tkm corvette 40l60e. Hajosi tuossa loppukesästä laatikko, alkoi 3 ja ylivaihde luistamaan. No purettiin laatikko alas ja kiikutettii ammattikorjaamolle laittoon turbiinin kanssa. Laatikko takas kii ja kovaa ajoa. Nyt tuli heti laiton jälkeen semmoinen ongelma, että ei meinaa millään vaihtaa 1-->2. Ottaa jonku 3500rpm ennenku suostuu vaihtaan ylös. Vähän pystyy sillälailla kikkailemaan että ku ottaa vähän yli 3000rpm, laskee kaasun ja kiihyttää taas niin sit vaihtaa nätisti kakkoselle. Osaako kukaan kertoo mistä johtuu ja joutuuko tuas puottamaan laatikon pois?

Kiitokset vastauksista.
Reply With Quote
  #2  
Old 05.11.2022, 10:13
C4vettester's Avatar
C4vettester C4vettester is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2022
Location: Kuopio
Posts: 254
C4vettester on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by viljami
Terve. Olen uusi jäsen ja sain tiedon että täällä pro tason tietäjiä. Tosiaan 1994 lt1 325tkm corvette 40l60e. Hajosi tuossa loppukesästä laatikko, alkoi 3 ja ylivaihde luistamaan. No purettiin laatikko alas ja kiikutettii ammattikorjaamolle laittoon turbiinin kanssa. Laatikko takas kii ja kovaa ajoa. Nyt tuli heti laiton jälkeen semmoinen ongelma, että ei meinaa millään vaihtaa 1-->2. Ottaa jonku 3500rpm ennenku suostuu vaihtaan ylös. Vähän pystyy sillälailla kikkailemaan että ku ottaa vähän yli 3000rpm, laskee kaasun ja kiihyttää taas niin sit vaihtaa nätisti kakkoselle. Osaako kukaan kertoo mistä johtuu ja joutuuko tuas puottamaan laatikon pois?

Kiitokset vastauksista.
Harrastustasolta kommentti
325 tkm kuulostaa melko paljolle. Laatikollekin. Olisin saattanut itse nakata noin paljon ajetun lootan suosiolla jorpakkoon (eli asianmukaiseen metallinkierrätykseen) korjaamisen sijaan. Ammattikorjaamot saattavat luonnollisesti olla tästä asiasta eri mieltä.

Uuden laatikon hommaamisen jälkeen olisin vaihtanut itse tai vaihdattanut lootan ammattikorjaamolla euronumerokorvausta vastaan. Jälkimmäisestä vaihtoehdosta ammattikorjaamot ovat luonnollisesti kaikkien kanssa samaa mieltä.
Teettämäsi ammattikorjaamisen jälkeen ei tietenkään saisi ilmetä uusia vikoja jos uusi vika ilmeni heti korjaamisen jälkeen ja jos 1-->2 vaihto ei oireillut ennen korjausta. Jos näin niin voinet tehdä hyvällä omallatunnolla reklamaation. Ei ammattikorjaamojen tehtävä ole tuottaa uusia vikoja.
__________________
C4vettester

@ Youtube @ Instagram


Reply With Quote
  #3  
Old 05.11.2022, 18:18
viljami's Avatar
viljami viljami is offline
Aloittelija
 
Join Date: Nov 2022
Posts: 2
viljami on oikealla tiellä
Kiitokset vastauksesta siulle. Toki tiedän et paljon ajettu 325tkm mutta auto kuitenkii koriltaan myllytyksen jälkeen ihan siisti ja alustaltaan ok ku alpallot, raidetangot, uudet kumit ja kulmat säädettiin. Lt1 kone ja siihen kansi ja suuttimet laitettu. Niin jos tuon laatikon saisi vielä kohtuu summalla pelittämään. Niin olisi vielä kesäautoksi soiva peli kun ei paljoa kilometrejä tule tuolla.

Joo otin vaihteistokorjaamoon yhteyttä ja lupasi soitella. Ja toki oon valmis itekkii maksamaan jos kehtaisivat tuon vielä kahella läpi. On vaan päivän savotta kaikkineen se laatikko puottaa ja takas. Jotenkii tuntus että ei niinkää olis mekaaninen vika ku ennen remppaa ei ollu 1-2 vaihdossa mitään. Liekkö olis vaan joku roska tms mutta vaatii vaan taas avaamisen.
Reply With Quote
  #4  
Old 05.11.2022, 18:42
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by viljami
Kiitokset vastauksesta siulle. Toki tiedän et paljon ajettu 325tkm mutta auto kuitenkii koriltaan myllytyksen jälkeen ihan siisti ja alustaltaan ok ku alpallot, raidetangot, uudet kumit ja kulmat säädettiin. Lt1 kone ja siihen kansi ja suuttimet laitettu. Niin jos tuon laatikon saisi vielä kohtuu summalla pelittämään. Niin olisi vielä kesäautoksi soiva peli kun ei paljoa kilometrejä tule tuolla.

Joo otin vaihteistokorjaamoon yhteyttä ja lupasi soitella. Ja toki oon valmis itekkii maksamaan jos kehtaisivat tuon vielä kahella läpi. On vaan päivän savotta kaikkineen se laatikko puottaa ja takas. Jotenkii tuntus että ei niinkää olis mekaaninen vika ku ennen remppaa ei ollu 1-2 vaihdossa mitään. Liekkö olis vaan joku roska tms mutta vaatii vaan taas avaamisen.
En paljon ymmärrä automaattilaatikoista, mutta jotenkin epäilen, että vika ei ole kovin syvällä. Ettei olisi vaan joku laatikon ”ulkopuolinen” säätö eritavalla tai joku vipu jumissa? Tai sitten uudistettu laatikko toimii hieman eri säädöillä kuin ennen korjausta. Jos vika on itse laatikossa niin sehän on tietysti takuunalainen homma.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #5  
Old 05.11.2022, 19:50
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 721
jopex on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C4vettester

325 tkm kuulostaa melko paljolle. Laatikollekin. Olisin saattanut itse nakata noin paljon ajetun lootan suosiolla jorpakkoon (eli asianmukaiseen metallinkierrätykseen) korjaamisen sijaan.
Aijaa,itse kun olen ollut siinä uskossa,että kaikki askit korjattavissa,,jos koppa ehjä.
Jos kaikki vialliset "lootat"heitetään jorpakkoon(metallinkierrätykseen),niin miten kuvittelet meidän vanhempien vuosimallien Corveten omistajien autojen liikkuvan
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)

Last edited by jopex : 05.11.2022 at 19:56.
Reply With Quote
  #6  
Old 05.11.2022, 21:44
C4vettester's Avatar
C4vettester C4vettester is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2022
Location: Kuopio
Posts: 254
C4vettester on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by jopex
Aijaa,itse kun olen ollut siinä uskossa,että kaikki askit korjattavissa,,jos koppa ehjä.
Jos kaikki vialliset "lootat"heitetään jorpakkoon(metallinkierrätykseen),niin miten kuvittelet meidän vanhempien vuosimallien Corveten omistajien autojen liikkuvan
Kerroin mielipiteeni tähän kyseiseen vikaantuneeseen 325 tkm ajettuun 4L60-E loota-asiaan liittyen. Sen enempää en kuvitellut muiden erityisvettejen erityistapauksia. Olen harrastaja, en vettejen ammattilainen.

Näissä asioissa on vähintään paria koulukuntaa
Yksi suosittelee korjausta, toinen uusimista. Se mitä uusimisella saavuttaa on nopeus ja varmuus siitä, että nyt on uudet palikat jotka todennäköisesti (tai toivottavasti) kestävät seuraavat xyz-tuhatta kilometriä
Sitten on vielä jälkiviisauden taitolaji
Jos lootan korjaus epäonnistuu ja ilmenee uusia vikoja niin sitten sitä saattaa alkaa miettiä olisiko sittenkin pitänyt uusia koko loota kerralla. Mutta koska euronumeroita on jo palanut yhteen korjauskertaan niin todennäköisesti vanhaa korjaa lisää ja polttaa lisää euronumeroita uuteen korjauskierrokseen (lootan uusimisen sijaan)

Jos korjaus onnistuu ja loota kestää ajossa tästä hamaan tappiin asti niin sitten voi onnitella itseään "oikeasta kulutusvalinnasta" ja että säästi itselleen euronumeroita korjauttamalla lootan sen uusimisen sijaan
Vaihtoehdon "oikeellisuus" selviää vasta ajan kanssa, ja koska toinen käytettävissä olleista vaihtoehdoista poissulkeutuu "joko-tai valintatilanteen" vuoksi niin ei tässäkään ole mielestäni mitään absoluuttista totuutta saavutettavissa mikä lopulta on/oli euronumeroissa mitattuna kannattavaa ja mikä ei.

Itse etsisin jonkun muun vaihtoehdon kuin alkaisin overhaulata 325 tkm ajettua vikaantunutta 4L60-E lootaa. 4L60-E on vuosikymmeniä massatuotteistettu lootamalli, ei mikään sellainen jota tulisi harvinaisuuden tms. vuoksi pitää erityisessä arvossa.

Mutta kukin tekee omalleen mitä haluaa
__________________
C4vettester

@ Youtube @ Instagram



Last edited by C4vettester : 06.11.2022 at 08:17.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:02.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.