FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04.03.2011, 18:11
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi
 
Join Date: Dec 2009
Location: Klaukkala
Posts: 1,111
KooJii on oikealla tiellä
Kevätpuunaus C3:lle

Ajattelin tänä vuonna aloittaa kevätpuunaamisen C3:lle hyvissä ajoin ja kysyin oikein ammattimieheltä, jos saatais pikkusen elähtänyttä maalipintaa elvytettyä vähän parempaan kuntoon. Jos vaikka myllyttäis ja korjais parit kiveniskemät.

Nooh, siinä yks asia johti toiseen ja nyt on hommat sit tällä mallilla:




Reply With Quote
  #2  
Old 04.03.2011, 20:03
kaierkki's Avatar
kaierkki kaierkki is offline
Konnari
 
Join Date: Apr 2007
Location: Brittien vihreät niityt
Posts: 1,360
kaierkki on oikealla tiellä
Hyvän näköistä meininkiä jatka samaan malliin \\
Reply With Quote
  #3  
Old 04.03.2011, 21:46
johny's Avatar
johny johny is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2008
Location: Cranelake, ezpoo
Posts: 637
johny on oikealla tiellä
AI AI AI!!!! nyt on sit mahdollisuus jo harkita kokonaan uutta väritystä kun korjauksen menny molempien värien alueelle .

Onnihan tässä on että ei noita väri vaihtoehtoja ole kovin monta.

Löytyykös pelkästään valkoisesta noin 100 kpl ilman että ottaa lukuun metalli tai helmiäis värit.....

Ei sillä että nykyisissä värissä olis mitää vikaa, ittellä vaan tarve tehdä oman näköiseks vempeleet, miten vaan rahkeet riittää.
__________________
Lyö päähän, siellä se vikakin on
Reply With Quote
  #4  
Old 04.03.2011, 21:48
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Mitä te hyvät ihmiset niitä valmiita autoja rupeatta kaivelemaan. Kiva nähdä mitä tuleman pitää!
Reply With Quote
  #5  
Old 05.03.2011, 08:54
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi
 
Join Date: Dec 2009
Location: Klaukkala
Posts: 1,111
KooJii on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by johny
AI AI AI!!!! nyt on sit mahdollisuus jo harkita kokonaan uutta väritystä kun korjauksen menny molempien värien alueelle .
No näinhän se olis ja sekin on kyllä käynyt mielessä, mutta taidan pysyä noissa väreissä, sävytkin kun on tiedossa. Tuo väritys kun alun alkaen herätti kiinnostuksen just tuota autoa kohtaan ja mun mielestä sen idea on aika hyvä. Se on vähän niinku ton auton juttu.

Quote:
Originally Posted by groovyjay
Mitä te hyvät ihmiset niitä valmiita autoja rupeatta kaivelemaan .
Noh, myyjän mukaanhan maalipinta oli ihan järjettömän hieno ja näyttelytasoinen ja ties mitä. Mun hieno ja jenkkien hieno osoittautui vaan olevan suht kaukana toisistaan. Se homma jäi sit jotenkin kaivelemaan ja sit piti ruveta kaivelemaan. Kun päätin pitää auton itelläni, niin laitanpa sen nyt sit kuntoonkin.

Kun osat laitettiin istumaan paikoilleen (kiitokset vet65:lle, joka on ehtinyt häärimään jo tämänkin projektin parissa), niin raidoille kävi näin:

Ja sit löytyi näitä tälläsiäkin ylläreitä:

Last edited by KooJii : 11.03.2011 at 07:48.
Reply With Quote
  #6  
Old 05.03.2011, 14:53
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,149
Toxic Flame on oikealla tiellä
Mulla ihan samanlaista jumppaa edessä...
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #7  
Old 14.03.2011, 12:10
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi
 
Join Date: Dec 2009
Location: Klaukkala
Posts: 1,111
KooJii on oikealla tiellä
Jeppis jepulis, kuidutusten annettiin kuivaa rauhassa, jonka jälkeen niiden päälle vedettiin topcoat ja nyt on sitten vuorossa kittaus ja hionta. Kohta pääsee poijjaat maalailemaan!


Ovenreuna tuosta vielä fiksataan vähän nätimmäksi samalla kun kaikkien muidenkin palasten istuvuus viimeistellään. Autohan on suunnilleen yhtä täplikäs joka puolelta.

Itse olen keskittynyt lähinnä purkuhommiin ammattilaisten tehdessä pohjat ja maalaukset, eikä niissä ole suurempia ongelmia eteen tullut, mitä nyt luukkulamppumekanismien pultit oli aika hankalapääsyisissä paikoissa samoin kuin muutama etupalan muttereista. Kattopalojen listat oli ilmeisesti vedetty kiinni sillä periaatteella, ettei niitä enää ikinä irroteta. Popniittien lisäksi niitten alle oli vedetty suhteellisen pitävä kontaktiliima tai joku vastaava tökötti. Lähtivät lopulta kuitenkin suht suorina.

Last edited by KooJii : 14.03.2011 at 13:05.
Reply With Quote
  #8  
Old 14.03.2011, 13:03
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi
 
Join Date: Dec 2009
Location: Klaukkala
Posts: 1,111
KooJii on oikealla tiellä
Miten muuten luukkulamppujen alipainesysteemi tulisi oikeaoppisesti eliminoida käytöstä? Mullahan on siis tarkoitus korvata luukut pleksikuvuilla. Helpostihan ne saa pois toiminnasta, kun ottaa letkun irti, mutta onko sillä väliä mistä kohtaa sen nappasee? Ja tulisiko irrotettujen letkujen päät vaikka tukkia jollain? Irrotin sen nyt siitä moottorin etupuolelta, josta se haarautuu kummallekkin puolelle.

Ja mitäs ootte mieltä, pitäisikö luukkusysteemin nostimen jousihässäkkä purkaa myös pois vai jättää sinne olemaan? Mulla on se käsitys, että se mahtuisi jäämään sen alumiinisen kotelon alle, mutta eihän sillä siellä mitään virkaa ole. Paitsi jos joskus haluaa palauttaa luukkulamput toimimaan, niin sitten ne ois siellä valmiina.

Reply With Quote
  #9  
Old 14.03.2011, 17:30
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by KooJii
Ja mitäs ootte mieltä, pitäisikö luukkusysteemin nostimen jousihässäkkä purkaa myös pois vai jättää sinne olemaan? Mulla on se käsitys, että se mahtuisi jäämään sen alumiinisen kotelon alle, mutta eihän sillä siellä mitään virkaa ole. Paitsi jos joskus haluaa palauttaa luukkulamput toimimaan, niin sitten ne ois siellä valmiina.

Mä sanoisin että ota vaan pois ne sieltä, samaten kaikki alipaineletkut koneelle asti. Laitat paffilaatikkoon odottamaan vuoden 2040 entisöintibuumia...

Noi lamppumekanismit on kiinni kehyksissä jotka on kiinni puskurin juuresta parilla pultilla ja takareunastaan niinikään parilla pultilla siinä vahvikeraudassa, joka on konepeitonaukon reunassa. Lähtee koko höskät irti kerralla, eikä tarvii purkaa tota jöusihässäkkää. Ahdasta tosin oli tossa omassa -72:ssakin tiputtaa ne, kuminaamassa varmaan vielä vähemmän tilaa?
__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck
Reply With Quote
  #10  
Old 14.03.2011, 18:35
KooJii's Avatar
KooJii KooJii is offline
Aktivitsi
 
Join Date: Dec 2009
Location: Klaukkala
Posts: 1,111
KooJii on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by T72
Mä sanoisin että ota vaan pois ne sieltä, samaten kaikki alipaineletkut koneelle asti. Laitat paffilaatikkoon odottamaan vuoden 2040 entisöintibuumia...
Olen itsekin kääntymässä tähän ratkaisuun. Ois kiva saada kaikki ylimääräinen pois, ei painonpudotuksen nimissä, vaan ihan vaan selkeyden vuoksi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:10.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.