FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 28.06.2018, 08:28
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
https://www.uspartsperformance.fi/bo...ohjaustehostin
Taisitten,pääsee eroon koko valve ja sylinterihässäkästä
Toi taitaa olla merkittävä vaihtoehto. Hinta ei ole paha paitsi minulle kun olen tuhlannut kaikki rahani tähän Money Magnet:iin.

Lähteekö tossa konstruktiossa työsylinterikin pois? Onko se jopa pienempi kuin alkuperäinen simpukka?
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #202  
Old 28.06.2018, 09:20
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
Tuohon control valveen ei saa enää mistään laadukkaita tiivisteitä. Jos vuotaa taas ensi kesänä, niin tässä tapauksessa ei olekaan välttämättä kyseessä asennusvirhe

Borgeson on on kuulemma hyvä. Ei ole kokemusta itsellä.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #203  
Old 28.06.2018, 11:13
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä
Jep,borgesonin kanssa jää myös työsylinteri pois,tarkoitus olisi hommata ja asentaa
ensi talvena omaan vetteen.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
  #204  
Old 28.06.2018, 12:12
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jopex
Jep,borgesonin kanssa jää myös työsylinteri pois,tarkoitus olisi hommata ja asentaa
ensi talvena omaan vetteen.
Muistelen lueskelleeni myös borgesonin vs. hammastanko ja aika hyvänä on pidetty. Ja hyvä jos se työsylinteri jää pois.

Kattelen kun saa koneen paikalle meneekö mun uudet pakosarjat jotenkin hirmu lähetä tota nykyistä ohjausvaihdetta ja siitä voi päätellä vähän miten toi Borgeson minulle kävisi. Tosin, mulla ideana on, että ensi talvena ei hirveesti muutettaisi mitään.

Aika erikoista mekaniikka muuten toi Control Valve. On siinäkin ollut aikanaan suunnittelemista.

No, täytyy mennä tallille jos saisi laatikon kiinni moottoriin ja valmistelisi koneen paikalleen laittoa.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #205  
Old 28.06.2018, 12:46
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
Kun tämä ei ole enää tiukasti "period correct" meininkiä, niin miksi ei raidetankoa suoraan?
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #206  
Old 28.06.2018, 13:12
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is online now
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by barum
Kun tämä ei ole enää tiukasti "period correct" meininkiä, niin miksi ei raidetankoa suoraan?
Vai hammastankoa?
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #207  
Old 28.06.2018, 18:37
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by barum
Kun tämä ei ole enää tiukasti "period correct" meininkiä, niin miksi ei hammastankoa suoraan?
Juu, ei oo period correct. Hammastanko on toki se toinen vaihtoehto. Enpä ole ihan varma onko sen kanssa mahdollisesti ongelmia mun syvemmän öljypohjan kanssa. Vai meneekö se vasta laatikon kohdalla. No, toivottavasti nyt päästäisiin ajelemaan ja toi olisi tulevaisuuden juttuja.

Ainakin kun aloitin tämän ketjun olin sitä mieltä, että tästä tulee myös mutkaradan auto. Juuri nyt arvaan ettei vielä muutamaan vuoteen sinne suuntaan mennä.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #208  
Old 28.06.2018, 18:57
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Päivä täynnä. Ihmeen vähän valmistui ja se ongelma ei ollut se, että käytin aikaa myös ruohonleikkuuseen.

Sovittelin konvertterin laatikkoon. Oikeastaan se on ollut näillä harrastuskilometreillä aina vähän jännä paikka ja tällä kertaa vieläkin kuumottavampaa. Mähän joudin vetämään pikkaisen dremelillä laatikon "pääakselin" spooreja syvemmäksi (puhutaan hyvin pienestä "koneistuksesta") kun mun konvertteri ei mene muuten sisään. Tossa se sitten hetken kenkkuili ja vaikka olinkin talvella testannut, niin heti heräsi epäilys, että mikä, mikä. No, loppujen lopuksi ihan hyvin se sinne solahti.

Sitten vaan kone roikkumaan vähän tukevimmilla kiinnikkeillä ja tolla paremmalla nostimella ja siten laatikko tunkin avulla paikalleen. Tuttuun tyyliin pulttien ja osien etsimistä ja sitten tuon räjähdyskilven koesovitus paikalleen. Sehän ei istu kuin hansikas.

Olin jo aikaisemmin hieman vinguttanut laatikosta tiettyjä kohtia vähän matalammaksi mutta kyllä toi takapää taitaa olla liian korkealla. Tää oli nyt eka kerta kun pääsi kokeilemaan sen sopimista todellisuudessa. Hitto kun olisi ollut hilpakkaa ostaa teräskuorinen laatikko niin ei olisi tämän kanssa räpellystä.

Keulaa joutuu näköjään laskemaan ennen kuin saa koneen moottoritilaan. Enpä muista oliko mulla juuri tuolleen noi L:n muotoiset teräksen väriset kiinnikeet tossa moottorin takapäässä. Meinaan voi tulla tilanahtautta kun kallistelee pakettia.

No, haenpa vielä 5mm öljyletkua Motonetista jotta saa laatikon huohotusletkun viritettyä paikalleen. Näköjään tehtävä ennen kuin tuon kilven kiristää.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Räjähdyskilpi koesovitus ei taida olla hyvä.jpg
Views:	746
Size:	1.75 MB
ID:	13182  
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #209  
Old 28.06.2018, 19:07
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by kipi79
Vai hammastankoa?
Heh, totta. Tosin tässähän on niin paljon voimaa, että se keulii koko vartin pituudelta ja päässä voi sitten kääntää kaasulla, joten ei niillä kääntyvillä etupyörillä mitään tee.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #210  
Old 28.06.2018, 21:19
JIITEE's Avatar
JIITEE JIITEE is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 129
JIITEE on oikealla tiellä
Time machine

Quote:
Originally Posted by Rimfire
Toivotaan, että käy tsägä ja ei vuotaisi minulla enää.

Pitovaikeuksia kenties? Rata vaikuttaa melkoisesti siihen 60 jalkaseen. Noi Hoosierit ovat 29.0 / 10.5W-15.

Sinulla ei olekaan julkaistua aikaa 1/4 -listalla..., mielellään päivitän listalle.
Päivitä vaan (missä tuo lista on)?se mun aika oli 11.903 ja 60 jalkaa 1.848 loppunopeus 186.29...paras 60 jalkaa mulla oli 1.789 ja silloin aika 12.116 ja loppunopeus 169,21...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:56.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.