FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 11.04.2008, 11:41
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2004
Location: Tyrvää
Posts: 2,955
Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
Kyllä mulle kans C4 kelpaa. Ehkä se on jotenkin varma peli ja voi ajella vähän huvikseenkin lenkkiä ja tehdä vaikka viikon lomareissun niin kamat mahtuu mukaan. C3ssa alkaa tulla jo mahdollisesti ahdasta.
Niinhän se aina menee että vanhat on hienoja vanhuuden takia ja uudet tehon/tekniikan tai jonkun muun. Aina on joku niiden välissä, siks onkin hyvä olla ainakin kahta korimallia tai vaikka useampaakin
sekä C3 että C4 on mukavia ajella, mukavuus korostuu ehkä tietyissä tilanteissa. Yorcci, sun kannattaa siis ostaa C3 jos se C5 putoaa väliin seuraavaksi niin sit sulla on 2 "coolia autoa"
__________________
- 69 Corvette Coupe 427, ?/? 4 spd.
- 71 Corvette Coupe, white/black 4 spd.
- 95 Corvette Convertible, yellow/beige



EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
Reply With Quote
  #12  
Old 11.04.2008, 12:11
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,503
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by Nipa
Kyllä mulle kans C4 kelpaa. Ehkä se on jotenkin varma peli ja voi ajella vähän huvikseenkin lenkkiä ja tehdä vaikka viikon lomareissun niin kamat mahtuu mukaan.
Aivan, ja toisaalta kyllä C4 on varmasti yks arvostetuimpia 80-luvun autoja voin yleeensä(nyt tuli se mitää Yorcci sanoit alussa, ettei pitäis verrata muihin), tuntuu että yleisellä tasolla 80-luvun autot ei juuri arvostuksesta nauti.
Mä tykkään kyllä C4 muotoilusta.
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #13  
Old 11.04.2008, 12:36
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
eiköhän se ole ihan sama kaava kuin muillakin tavaroilla. Kun ikää karttuu arvostus laskee, kunnes jonain kauniin päivänä ikää on niin paljon että siitä tulee klassikko. Saman ikäkriisin läpi ovat menneet kaikki muutkin Corvettet ja autot. Nyt 80-luku on vielä liian lähellä, muistamme liian hyvin neonvärit ja kikkaratukat. Aika kultaa muistot, jossain vaiheessa aikaa ennen internettiä muistellaan kaihoistasti. Ei sen ole väliä onko auto tehokas / ajo-ominaisuudet aikakautensa parhaita yms. Kaikille autoille tulee oma klassikko ostajakuntansa.

Kuinka kauan sitten 100A Datsuni ei ollut minkään arvoinen, entäs nyt? Kuinkas kauan sitten naureskeltiin 70-luvun väriteemoille ja kukkakuvioille? Nythän ne ovat taas muotia... Kyllähän sekin päivä koittaa kun kasarit ovat muotia muuallakin kuin musiikissa. Se onkin sitten eri asia milloin tämä tapahtuu.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #14  
Old 11.04.2008, 13:11
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,499
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Kuinka kauan sitten 100A Datsuni ei ollut minkään arvoinen, entäs nyt? .

Todellisen herrasmiehen puhetta
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #15  
Old 11.04.2008, 13:15
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,989
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Todellisen herrasmiehen puhetta
myydään ratsun 100 a matching numbers 150keur
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus
ET 11.14s / 201,23kmh
http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw
Stingray & Sea Ray
Reply With Quote
  #16  
Old 11.04.2008, 14:12
Ikonen's Avatar
Ikonen Ikonen is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2007
Location: Vantaa
Posts: 547
Ikonen on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MikkoM
Aivan, ja toisaalta kyllä C4 on varmasti yks arvostetuimpia 80-luvun autoja voin yleeensä(nyt tuli se mitää Yorcci sanoit alussa, ettei pitäis verrata muihin), tuntuu että yleisellä tasolla 80-luvun autot ei juuri arvostuksesta nauti.
Mä tykkään kyllä C4 muotoilusta.
Samaa mieltä, etenkin C4 vm 1991-96 on nättejä minun silmään. Itse en pidä vanhempien Vettejen liian aaltoilevista muodoista. Samoin C5-C6 mallit miellyttää silmää. C4:stä puhuttaessa hyvän ja toimivan löytää kohtuullisella haulla ja rahalla. Projektit on rakentelua osaaville, ei minulle
Jos jostain niin makuasioista voi väitellä, absoluuttisista totuuksista väitteleminen on melko turhaa
Reply With Quote
  #17  
Old 11.04.2008, 14:44
jussi70's Avatar
jussi70 jussi70 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2006
Location: Rovaniemi
Posts: 471
jussi70 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Empä ole koskaan ajatellut asiaa että C4 olisi jotenkin aliarvostettu?? Ehkä "lempinimi" puukiila ei ole imartelevimmasta päästä mutta ainakin itse olen edelleen sitä mieltä että parhaat fiilikset mulle jäi -90 6vee vetestä.

Mitä tulee moottoriin niin L98 oli oman aikansa terävintä kärkeä. Mieletön alavääntö suhteessa asialliseen kulutukseen. Eihän kone ole mikään virittäjän unelma verrattavissa esim LSxiin mutta ei se siitä huonoa tee.

Eiköhän tää vetteily ole 90% sharkkilaisille harrastus ja elämäntapa - siihen käy mika malli tahansa. Jos haluaa koristetta talliin tai päästä tienpäälle vaikka talvellakin valitsee autonsa sen mukaan.

Pappatunturin kans samoilla linjoilla. Enpä ole minäkään asiaa noin ajatellut. Nykyisen, ensimmäiseni, kasinelosen mallisen kun ostin, pidin hyvänä asiana luotettavuutta ja kohtuullista kulutusta. Myöskään updeitattu ulkonäkö ei haitannut(91-96), en ole mobilisti.

Ja nyt kun oon autoa"tunaamassa" toivon vaan, että hyvä kyyti ei tipahda astetta alemalle tasolle

Ja sitten: Aikasen synkkä topicci… nyt itsetunto kuntoon c4 miehet..ja naiset Yorcci hyi hyi..

-Jussi-
__________________
Corvette C4 -84
Megasquirt, Procharger D1SC, ZF-6, E85

Camaro 2010 2SS RS IOM LS3, TR.6060
"ZL1 Conversion"
Reply With Quote
  #18  
Old 11.04.2008, 15:12
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 6,046
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Ulkonäkö ei tietysti ole mikään seksiä tihkuva, mutta onko se ainut syy?
Miun mielestä on. Pitäähän sitä joko auton tai kuskin olla seksiä tihkuva. Sen takia en ajelekkaan C4:lla Toisaalta kyllä nuo loppupään C4:set on aikalailla miunkin silmää viehättäviä. Väritys tekee ihmeitä. Valkea raita sinisellä pohjalla ja pari punaista viivaa lokariin ni huhhuh
Reply With Quote
  #19  
Old 11.04.2008, 15:17
repsa's Avatar
repsa repsa is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jul 2007
Location: Halikko
Posts: 28
repsa on oikealla tiellä
Mielestäni C4 84-89 on kaikkein kaunein Corvette pyöreine takalamppuineen ja maltillisen särmikkäine etupuskureineen. Ehdottomasti hienoimmillaan vakiona. C5 ei oikein iske kun siinä on sitä 90-luvun amerikkalaisten autojen pallomaisuutta. C6 on hieno vaan siksi kun se on uusi. C3 on liian kurvikas ja C1 ja C2 liian vanhoja. Minulle sana Corvette tarkoittaa juuri nimenomaan C4:ää.
Reply With Quote
  #20  
Old 11.04.2008, 16:00
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
C4 on Vetteistä linjakkain ja C3 uhkein. Siinä ne mun lempparit sitten olivatkin. Harva autoista ihan vakiona mun silmää miellyttää, vakiovanteet ja ajanmukaiset renkaat joutaa melkein järjestäen roskiin.

Mutta, jos ei näissä näe linjakkuutta ja urheiluautomaisuutta niin ei missään:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	VettePH13.jpg
Views:	416
Size:	119.8 KB
ID:	6734  Click image for larger version

Name:	1996-048.jpg
Views:	402
Size:	244.6 KB
ID:	6735  Click image for larger version

Name:	156902_66_full.jpg
Views:	395
Size:	29.6 KB
ID:	6736  Click image for larger version

Name:	siistisininen.jpg
Views:	409
Size:	195.2 KB
ID:	6738  Click image for larger version

Name:	CE8.jpg
Views:	412
Size:	212.1 KB
ID:	6739  
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0

Last edited by ToniH : 11.04.2008 at 16:06.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:04.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.