FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 03.12.2005, 16:09
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Tää on mun ainoa kuva missä ovipaffit on irrallaan, ne kumitutit on noissa lukkomekanismien käyttötangoissa. Siellä ovessa voi tietysti rämistä paljon muutakin esim jotain ikkunamekanismeihin liittyvää...

__________________
-72 Corvette Coupe
-79 Li'l Red Express Truck
Reply With Quote
  #12  
Old 06.12.2005, 10:49
Pulkkamies's Avatar
Pulkkamies Pulkkamies is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Location: Espoo
Posts: 125
Pulkkamies on oikealla tiellä
Mulla kans rämisee nuo ovet ihan vietävästi. Tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Pitäisköhän alottaa oma topicci, kun itteäki on kyrpiny räminät jo vuosia. Monta kertaa on ollut ovipaffit irti kun olen yrittänyt saada sitä loppumaan, mutta ei. Räminä tuntuu aiheutuvan ikkunan mekanismeista. Kun oven lyö kiinni, jää se koko ovipelti sähkömoottoreineen väpättämään, joka taas pistää kaiken muun rämisemään. Kaikki mekanismit ikkunoineen pitäisi olla asianmukaisesti kiinni.

En nyt äkkiseltään muista oliko sielä kynnyksessä joku kiilaohjari joka nostattaa ovea jos saranat on väsähtäny. Saranat on uudet, mutta jospa olen säätänyt oven liian alas, että osuu joka kerta siihen ohjariin. Tuli tuo ohjari mieleen kun niitä on ainakin muissa vanhoissa autoissa.
Reply With Quote
  #13  
Old 09.12.2005, 07:50
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Vantaan Koivuhaassa on firma nimeltä Tiivistekeskus. Siellä on ihan käsittämätön määrä erilaisia kumiosia , lähinnä teollisuuskamaa. Kävin kerran hakemassa o-rengas tiivisteet -63 DS sitruunaan mallin mukaan.
Heppu sano heti , ett kyll tälläset löytyy !!!??
Kun kysyin hintaa , niin äijä lykkäs ne käteen (6 kpl) ja sano: ei maksa mitään!
Ilmeisesti laskun tulostaminen olis ollu kalllimpaa , ku ne tiivarit...
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #14  
Old 09.12.2005, 07:53
Masa's Avatar
Masa Masa is offline
Corvetella since 1990
 
Join Date: Apr 2005
Location: Tuusula
Posts: 3,179
Masa on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by T72
Tää on mun ainoa kuva missä ovipaffit on irrallaan, ne kumitutit on noissa lukkomekanismien käyttötangoissa. Siellä ovessa voi tietysti rämistä paljon muutakin esim jotain ikkunamekanismeihin liittyvää...



Ihan ku tossa kuvassa näyttäis siltä , että ovi on hiottu peltipuhtaaksi...
Onks sun ovet peltiä , hah haa..
__________________
Ei se eka auto sitä jonoo tee...
Reply With Quote
  #15  
Old 09.12.2005, 11:50
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Pulkkamies
Mulla kans rämisee nuo ovet ihan vietävästi. Tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Pitäisköhän alottaa oma topicci, kun itteäki on kyrpiny räminät jo vuosia. Monta kertaa on ollut ovipaffit irti kun olen yrittänyt saada sitä loppumaan, mutta ei. Räminä tuntuu aiheutuvan ikkunan mekanismeista. Kun oven lyö kiinni, jää se koko ovipelti sähkömoottoreineen väpättämään, joka taas pistää kaiken muun rämisemään. Kaikki mekanismit ikkunoineen pitäisi olla asianmukaisesti kiinni.

En nyt äkkiseltään muista oliko sielä kynnyksessä joku kiilaohjari joka nostattaa ovea jos saranat on väsähtäny. Saranat on uudet, mutta jospa olen säätänyt oven liian alas, että osuu joka kerta siihen ohjariin. Tuli tuo ohjari mieleen kun niitä on ainakin muissa vanhoissa autoissa.

Melkein miljoona eri asiaa voi rämistä C3:n ovessa. Onko kaikki pultit kiristetty? Onko Ikkunankiskot kunnolla rasvattu? Onko ikkunkiskoissa kulkevat muovit ohjurit uudet/ehjät? Onko kaikki ikkunan ohjurit "puskurit" paikoillaan ja säädetty oikein? Onko lukko mekanismissa ne kumiset resonointi vaimentimet paikoillaan, kuuluvat van siihen pysty tankoon? Onko "huoltoluukussa" tiiviste paikoillaan? Onko oven tiiviste kunnossa? Onko ikkunannostimenmoottori kunnolla kiinni? En nyt saa tosta sun oven ohjari hommasta selkoa itselleni. Ovethan säädetään saumojen mukaan, eli jos ovi istuu hyvin ovi aukkoon ja saumat on tasaiset, niin luultavasti oven säädöissä ei ole vikaa, vaan jossain muualla.

Tossa näkyy se lukko mekanismin kumi

Reply With Quote
  #16  
Old 12.12.2005, 17:44
Pulkkamies's Avatar
Pulkkamies Pulkkamies is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Location: Espoo
Posts: 125
Pulkkamies on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Melkein miljoona eri asiaa voi rämistä C3:n ovessa. Onko kaikki pultit kiristetty? Onko Ikkunankiskot kunnolla rasvattu? Onko ikkunkiskoissa kulkevat muovit ohjurit uudet/ehjät? Onko kaikki ikkunan ohjurit "puskurit" paikoillaan ja säädetty oikein? Onko lukko mekanismissa ne kumiset resonointi vaimentimet paikoillaan, kuuluvat van siihen pysty tankoon? Onko "huoltoluukussa" tiiviste paikoillaan? Onko oven tiiviste kunnossa? Onko ikkunannostimenmoottori kunnolla kiinni? En nyt saa tosta sun oven ohjari hommasta selkoa itselleni. Ovethan säädetään saumojen mukaan, eli jos ovi istuu hyvin ovi aukkoon ja saumat on tasaiset, niin luultavasti oven säädöissä ei ole vikaa, vaan jossain muualla.

Tiivisteet on uudet, ovi sopii saumoihinsa, kiskoissa kulkevat muovilaakerit on uudet(oli muuten ******** kalliit). Ja ne kumiset resonointi vaimentimet ovat paikoillaan, niitähän tuli kaks per ovi. Kaiken pitäis olla jämäkästi kiinni. Molemmat ovet tuntuu menevän jotenki karkeasti kiinni, eli ikään kuin lukoissa joku paukahtais vastaan. Ja lukon vastakappaleita olen jo säädellyt kaikkiin mahdollisiin asentoihin.
Reply With Quote
  #17  
Old 13.12.2005, 11:55
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Pulkkamies
Tiivisteet on uudet, ovi sopii saumoihinsa, kiskoissa kulkevat muovilaakerit on uudet(oli muuten ******** kalliit). Ja ne kumiset resonointi vaimentimet ovat paikoillaan, niitähän tuli kaks per ovi. Kaiken pitäis olla jämäkästi kiinni. Molemmat ovet tuntuu menevän jotenki karkeasti kiinni, eli ikään kuin lukoissa joku paukahtais vastaan. Ja lukon vastakappaleita olen jo säädellyt kaikkiin mahdollisiin asentoihin.

Itse epäilet siis tota lukkoa aiheuttajaksi?
Reply With Quote
  #18  
Old 13.12.2005, 14:27
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Mitenkäs muuten pulkkamiehen avo bb -73 projekti etenee?

kohta 10 vuotta olen sen edistymistä netissä seurannut mielenkiinnolla.
Reply With Quote
  #19  
Old 13.12.2005, 20:12
Pulkkamies's Avatar
Pulkkamies Pulkkamies is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Location: Espoo
Posts: 125
Pulkkamies on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
Mitenkäs muuten pulkkamiehen avo bb -73 projekti etenee?

kohta 10 vuotta olen sen edistymistä netissä seurannut mielenkiinnolla.

Äläs ny puhu palturia, vasta 9 vuotta se on ollu. (tai, no 9,5)

Joo tekastiinhan siinä välissä tää 76 projekti aivan alusta loppuun, mut täytyy kyllä myöntää että aika verkkainen on tahti ollu. Aina on jotain muuta, kuten nyt tällainen tekosyy tällä hetkellä kuin päättötyön värkkääminen.

Viime talvena kyllä tapahtu ihan mukavasti, mutta taas kesällä täyty alkaa viilaileen tota 76:sta. Pitäis päästä nyt kevään aikana liimaileen tuo keula ja perä paikalleen niin vois kesään mennessä ottaa savut 454:sta

Tässä 73 tänä päivänä
Reply With Quote
  #20  
Old 13.12.2005, 20:23
Pulkkamies's Avatar
Pulkkamies Pulkkamies is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Location: Espoo
Posts: 125
Pulkkamies on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Itse epäilet siis tota lukkoa aiheuttajaksi?

Parissa kaverin vettessä ovet menee jotenkin paljon pehmeämmin kiinni. Lukoistakaan ei kuulu edes kovaa napsahdusta.

Täytyy ens kesänä purkaa kaikki oven sisuskalut ja alkaa tarkastelemaan osia. Yritän tässä etukäteen kerätä ideoita mikä niissä mättää niin voisi ehkä välttyä turhalta työltä.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:27.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.