FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #31  
Old 08.01.2012, 00:46
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,400
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Nipa
Sanoisin, että on Halmari shipping co.n kanssa "yhteistyötä" tekevä yritys ( www.halmari.com ) koska osoite sama. Muistelisin, että Mr. Halmari puhui että heidän tiloissaan on firma joka myös hoitelee noita yksittäispakettien rahteja.
Eli ainakin Houstonin osalta sanoisin, että on luotettavissa käsissä

Tarkemmin tietämättä arvelen, että Houstonista lähtee väh. 2 konttia kuukaudessa. Tulee Hämeenlinnaan missä etelä-suomen sijoitus hoitelee tullauksen eli omat paketit saa noutaa Hml:stä

Pari vuotta sitten kun juttelin Mr. Halmari seniorin kanssa, hän kertoi että on myynyt heidän Halmari-toiminimellä Californiassa toimivan yksikön pois ja juuri sen kautta tuli samoihin aikoihin mun auto Hämeenlinnaan. Käsittääkseni tuolla finn-us.com sivustolla yhteystiedoissa oleva Petteri on se ostaja. Jos oikein muistan, niin oli ollut Halmarin palkkalistoilla ennen kauppaa. Ainakin mun auto tuli kaikin puolin asiallisesti LA;sta suomeen, toki satamaan viennin ja kontin lähdön välillä kului turhan pitkään, parisen viikkoa jos en ihan väärin muista.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #32  
Old 09.01.2012, 17:49
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Noniin, updeittiä R-Putken suhteen. Tänään kommunikointi alkoi taas - ei selitystä mutta pahoittelut. No, hyvä niin. Funtsin, että ehkä firma on mallia mies ja koira ja mies oli viikon Espanjassa ja koira ei osaa käyttää meiliä?

No, anyways. Nyt tuli kuitenkin meileihini senverran tulosta, että 2/3 hukassa olevista keikoista on tänään etsitty ja löydetty. Eli noin $330 edestä kamaa löytyi ja enää yksi hukassa mutta onneksi sen arvo vain vajaa $10.

Merkittävä parannus vrt. eiliset fiilikset.

Merirahtikeikastakin tuli infoa mutta ei sellaista, jota olisin halunnut kuulla:
"Laiva xyz 12 on joutunut erittäin kovaan merenkäyntiin matkalla
USA:sta Hampurin satamaan. Osa kannella olleista konteista ja muista
kuljetusyksiköistä on vaurioitunut ja ne joudutaan purkamaan
Hampurissa toiseen laituriin selvitystä varten. Tällä hetkellä
Rahtiputkella ei ole tarkkaa tietoa kotiutuksenne kunnosta tai
mahdollisista vaurioista. Kotiutuksen saapuminen Helsinkiin viivästyy
asian käsittelyn takia. Palaamme asiaan heti, kun tiedämme enemmän."

Tätä ei tietty voi pistää kenenkään syyksi mutta välillä kyllä tuntuu, ettei aina oikein mene putkeen...
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #33  
Old 09.01.2012, 18:00
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ja vielä seuraava update. Samantien tulikin viesti, että viimeinenkin hukkakeikka on löytynyt. Eli kaikki em. keikat olivat tulleet sisään 2-3 viikkoa sitten mutta jostain syystä jääneet roikkumaan saapuviin. En tiedä, että oliko ne laitettu minun kasaani mutta unohdettu logata sisään vai olivatko ne jossain kaikinpuolin unohdettuna tai tunnistamattomina.

No, sama se minun näkövinkkelistäni kunhan vaan kaikki löytyy ja toivottavasti tulee perillekin.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #34  
Old 10.01.2012, 07:02
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by ToniH
En tiedä, että oliko ne laitettu minun kasaani mutta unohdettu logata sisään vai olivatko ne jossain kaikinpuolin unohdettuna tai tunnistamattomina.

.
Tais tuolle ketjun alkupäässä olla että noilla olis kovasti töitä.
Jossain kasan pohjalla makoilleet ja kasa saatu syystä tai toisesta purettua ja tavarat "löytyneet". Duunarit tullu joulunvietosta.
Reply With Quote
  #35  
Old 10.01.2012, 18:56
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari
 
Join Date: Jun 2005
Location: Uusimaa
Posts: 1,029
mhj on oikealla tiellä
Mulle tuli tänään taas pitkästä aikaa Rahtiputken lähetys. NY:n varastolta, jonne mun hyllypaikka keväällä siirrettiin. Tavaraa oli useammalta toimittajalta (Zip, Rockauto, Chicaco Corvette, Crane Corvette ja useampi sekalainen ebay-kauppias).
Tuoterivejä oli luokkaa 4-5 aanelosta printattuna täyteen ja esim. Holleyn ruuvit+muut pikkuhilppeet aikalailla hankalia hahmotettavia ulkopuoliselle.
Kaikki oli mukana eikä mitään ollut särkynyt. NY:n varastolla osaavat pakata hyvin, siihen kiinnitin huomiota jo keväällä, jolloin sieltä viimeksi tuli tavaraa.
Reply With Quote
  #36  
Old 10.01.2012, 19:18
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla on myös NY:ssä. 80+ toimitusta, joissa noin 250+ yksittäistä nippeliä. Onhan siinä setvimistä jos menee avaamaan esim. monta lähetystä kerrallaan levälleen pöydälle. Helposti menee laskuissaan sekaisin. Eli se sisääntulovaihe ja kamojen setviminen tulee olla hyvin suunniteltu. Kun kamat menevät sekaisin niin ne voi olla lähes mahdoton enää setviä jälkikäteen.

Rahtiputkelta tuli tänään selitys sekaannukselle:
Quote:
Tuotteidesi varastokirjauksissa ongelmaksi osoittautui varastomiehen inhimillinen erehdys ja sekaannus useiden samankaltaisten tuotteiden kanssa. Tarkistamme prosessejamme vastaavan välttämiseksi jatkossa.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #37  
Old 16.01.2012, 13:08
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mikäs on paras tapa roudata kamaa Saksasta Suomeen? Tarve olisi palvelulle, joka noutaa kamat ja toimittaa minulle perille. Nyt kyseessä oleva kama on noin 30kg ja 1mx70cmx30cm. Myyjä ei ole halukas shippaamaan.

1. perinteinen rahtifirma tyyliin DVS
2. joku kuriirifirma tyyliin TNT tai DHL

Miten tommonen järkevimmin hoituisi? Eli helppo järjestää ja järkevät kustannukset.

?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #38  
Old 16.01.2012, 13:13
Tuomas's Avatar
Tuomas Tuomas is offline
Levillä huhuilemassa
 
Join Date: May 2011
Posts: 900
Tuomas on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Mikäs on paras tapa roudata kamaa Saksasta Suomeen? Tarve olisi palvelulle, joka noutaa kamat ja toimittaa minulle perille. Nyt kyseessä oleva kama on noin 30kg ja 1mx70cmx30cm. Myyjä ei ole halukas shippaamaan.

1. perinteinen rahtifirma tyyliin DVS
2. joku kuriirifirma tyyliin TNT tai DHL

Miten tommonen järkevimmin hoituisi? Eli helppo järjestää ja järkevät kustannukset.

?


Mä oon käyttänyt Saksasta TNT:tä ja UPS:sää lava ja pakettipalveluna. Economylla maarahtina pitäisi olla ihan järkihintasta.

Ne noutaa, pyydät myyjää vaan tilaamaan noudon.
Reply With Quote
  #39  
Old 16.01.2012, 13:43
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tässä tapauksessa minä varmasti joutuisin tilaamaan noudon tästä päästä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #40  
Old 19.01.2012, 10:20
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Voihan räpylä, Rahtiputki lopettaa meriahtauksen. Jatkossa saa enää vain lentona.

Samalla homma menee kansainväliseksi eli saas nähdä millaiseksi homma muuttuu asiakas- ja tavaravirtojen moninkertaistuessa.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:30.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.