FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #6071  
Old 11.09.2018, 21:31
Maxbrotha's Avatar
Maxbrotha Maxbrotha is offline
Aktivisti
 
Join Date: Dec 2011
Location: Vantaa
Posts: 661
Maxbrotha on oikealla tiellä
Tais olla Filmaanion peli. Ostoksille vaan.
Reply With Quote
  #6072  
Old 12.09.2018, 00:12
wili1's Avatar
wili1 wili1 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 83
wili1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by johannes
No en nyt tosta ole samaa mieltä ja makuasioita toki. Mutta eniten huvitti tämä. Mistä tää hinta on revitty? Vois ostaa kaikki vanit ja myydä tonne.
https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/9882417
Onkohan tullu ylimääräinen 0 1ja 9 väliin.
Vanien hinnat on kyllä noussut, mutta onhan tuo ihan älytön hinta tuollaisesta perus 2+3 vanista.
Mutta itse en luopuisi kovin halvalla mun "saluuna-vanista".
Toivottavasti linkki toimii: https://plus.google.com/u/0/photos/1...CPPPztWcqI2ocg
Siinä on jo viihde-eletronikkaa normi vanin hinnan verran. (musiikkilaitteet, TV:t, sisällä yli 600 lediä, ym.)
__________________
C4 -83(84) LT1+4L60-E
+Muita Chevyjä

Last edited by wili1 : 12.09.2018 at 00:17.
Reply With Quote
  #6073  
Old 12.09.2018, 00:36
johannes's Avatar
johannes johannes is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2013
Location: Akaa
Posts: 275
johannes on käyttäytynyt asiattomasti viime aikoina
Quote:
Originally Posted by wili1
Vanien hinnat on kyllä noussut, mutta onhan tuo ihan älytön hinta tuollaisesta perus 2+3 vanista.
Mutta itse en luopuisi kovin halvalla mun "saluuna-vanista".
Toivottavasti linkki toimii: https://plus.google.com/u/0/photos/1...CPPPztWcqI2ocg
Siinä on jo viihde-eletronikkaa normi vanin hinnan verran. (musiikkilaitteet, TV:t, sisällä yli 600 lediä, ym.)

Oon noita kuvia joskus ihaillutkin. Itelläkin villit suunnitelmat kunhan saisin joskus moisen hommatuksi.
Reply With Quote
  #6074  
Old 13.09.2018, 16:09
Puman's Avatar
Puman Puman is offline
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,221
Puman on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by johannes
No kun ei ole oikeastaan siitä rahan laittamisestakaan kyse. Ihmetyttää vaan, että kaikkien muiden hinnat nousee mutta C4:sten (en tiedä vaikka muidenkin, en ole seurannut) hinnat laskeneet todella radikaalisti. Ennen sai Capricen tyyliin viinapullolla ja nykyään ovat tyyliin 3000e, jos hyvä yksilö yms. Aikoinaan kun mulla oli GTA, niin hyvän sai tyyliin 7000 eurolla, nykyään ei saa alle kympillä. Vaikka eihän se ole edes mikään urheiluauto corvetteen verrattuna.

Ilmiö lienee suhteessa sama, kun vertaa 68-69 kromipuskuri C3:sta saman ikäisiin Camaroihin, Firebirdeihin ja Mustangeihin. Corvette jäänyt hintakehityksessä pinkan pohjalle. Siis C3:n pyyntihinnat eivät ole juuri nousseet viimeisen 15v aikana. Tosin ei kai pahemmin laskeneetkaan.

80-luvun jenkkiautoista Camarot ja Firebirdit (erityisesti manuaalivaihteiset, IrocZ, GTA:t) ovat tosiaan monin paikoin ajaneet hintapyynnöissä C4-Corvetten ohi. Osin jopa keskinkertaisessa kunnossakin olevilla yksilöillä. Itse en keksi tähän muuta syytä kuin sen, että nuo autot kerkesivät jossain vaiheessa olemaan melko arvottomia ja huolenpito ollut sitten sen mukaista. Monet ajettu loppuun, monet romutettu ja loput hylätty ruostumaan jonnekin. Eli hyväkuntoisina niitä on nyt 30 vuoden jälkeen markkinoilla tarjolla vähemmän kuin C4-Corvettea.

Itse ostin nyt heinäkuun lopussa 1977 Trans amin 13 000 eurolla. Täysin Californian auringon kärventämä, mutta ruosteeton. Pieni ääni sanoo takaraivossa, että tämä kauppa osui kohdalleen arvokehityksen suhteen. Ainakin ostohintaan verrattuna.
Reply With Quote
  #6075  
Old 13.09.2018, 17:04
johannes's Avatar
johannes johannes is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Oct 2013
Location: Akaa
Posts: 275
johannes on käyttäytynyt asiattomasti viime aikoina
Quote:
Originally Posted by Puman
Ilmiö lienee suhteessa sama, kun vertaa 68-69 kromipuskuri C3:sta saman ikäisiin Camaroihin, Firebirdeihin ja Mustangeihin. Corvette jäänyt hintakehityksessä pinkan pohjalle. Siis C3:n pyyntihinnat eivät ole juuri nousseet viimeisen 15v aikana. Tosin ei kai pahemmin laskeneetkaan.

80-luvun jenkkiautoista Camarot ja Firebirdit (erityisesti manuaalivaihteiset, IrocZ, GTA:t) ovat tosiaan monin paikoin ajaneet hintapyynnöissä C4-Corvetten ohi. Osin jopa keskinkertaisessa kunnossakin olevilla yksilöillä. Itse en keksi tähän muuta syytä kuin sen, että nuo autot kerkesivät jossain vaiheessa olemaan melko arvottomia ja huolenpito ollut sitten sen mukaista. Monet ajettu loppuun, monet romutettu ja loput hylätty ruostumaan jonnekin. Eli hyväkuntoisina niitä on nyt 30 vuoden jälkeen markkinoilla tarjolla vähemmän kuin C4-Corvettea.

Itse ostin nyt heinäkuun lopussa 1977 Trans amin 13 000 eurolla. Täysin Californian auringon kärventämä, mutta ruosteeton. Pieni ääni sanoo takaraivossa, että tämä kauppa osui kohdalleen arvokehityksen suhteen. Ainakin ostohintaan verrattuna.

Itse seurannut noita 3gen pontiacceja muutamia vuosia ja allekirjoitan tämän. Sanotaan, että viimeisen 6 vuoden aikana melkeen tuplaantuneet. Gta:t siis ainakin. C4:sten hinta laskenut ainakin 30 %.
Reply With Quote
  #6076  
Old 13.09.2018, 18:31
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by johannes
Itse seurannut noita 3gen pontiacceja muutamia vuosia ja allekirjoitan tämän. Sanotaan, että viimeisen 6 vuoden aikana melkeen tuplaantuneet. Gta:t siis ainakin. C4:sten hinta laskenut ainakin 30 %.
Vähän väittäisin ettei se C4:sten hinta ole järjestäen laskenut, mutta skaalan alapää on kyllä valunut alaspäin. Taas hyväkuntoiset ja erikoisemman näyttäisivät olevan jopa pikku nousussa, ehkä.

Yli 30 vuotias, aikansa amerikkalainen sähköapulaiteihme on huoltamattomana ja pitkään käyttämättä pahimmillaan melkoinen työmaa. Vaikka ei ruosteessa olisikaan. Eikä suorituskykykään ole mitään niin ihmeellistä.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #6077  
Old 13.09.2018, 19:21
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
C5:n saa nyt halvemmalla kuin samankuntoisen C4:n. Ei tosin Suomessa vielä näy tuo hyvien C4:sten nousu
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #6078  
Old 13.09.2018, 21:46
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by MPÄ
C5:n saa nyt halvemmalla kuin samankuntoisen C4:n. Ei tosin Suomessa vielä näy tuo hyvien C4:sten nousu
Jotenkin tuntuu että nyt viimeisen vuoden aikana on ollut pientä elonmerkkiä silläkin suunnalla. Tai sitten olen vaan seurannut jotenkin valikoivasti.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #6079  
Old 15.09.2018, 15:58
Puman's Avatar
Puman Puman is offline
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,221
Puman on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MPÄ
C5:n saa nyt halvemmalla kuin samankuntoisen C4:n. Ei tosin Suomessa vielä näy tuo hyvien C4:sten nousu

Kymmenen vuotta sitten täällä oli keskustelu, jossa kysyttiin, miksi C4 on aliarvostettu (hinnaltaan) ja silloin moni arvioi, että seuraavaksi C5:sta tulee se halvin malli.

Itse en ainakaan vielä ole Suomen markkinoila huomannut, että halvimpien vitosten pyyntihinnat alkaisivat kohdata kalleimpien nelosten pyyntihintoja. ZR1 tietty poislukien. Jenkeissä hyväkuntoiset manuaalivaihteiset neloset, erityisesti 89-malli, on järjestään alkaen 15K taalaa.
Reply With Quote
  #6080  
Old 15.09.2018, 17:08
Turismo's Avatar
Turismo Turismo is offline
Jäykkä
 
Join Date: Mar 2006
Location: Rinnetontti
Posts: 1,491
Turismo on oikealla tiellä
Smile

Quote:
Originally Posted by Maxbrotha
Tais olla Filmaanion peli. Ostoksille vaan.
Juuh. Kävin ja katsoin vaan en saanut mukaan. Onnea uudelle omistajalle (kaupat muutamaa tuntia ennen visiittiä) Tuuriin! Jos foorumilla, laita tarinaa kehiin!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:55.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.