FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #31  
Old 26.07.2010, 17:17
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tähän Yorccin kommenttiin joudun aina vastakommentoimaan, että mulla oli Bilsteinin Z51-iskarit alla vuoden ja vaihdoin ne Konin Sportteihin, joihin olen ollut paljon tyytyväisempi. Toimii mun alustan kanssa paremmin. Bilikat eivät saaneet etupään keinumista loppumaan maantieajossa kun taas konit ottivat homman haltuun välittömästi. Ja konin säädöillä on todellakin tuntuva vaikutus.

Ei siis ihan mustavalkoinen juttu vaan näihin vaikuttaa moni tekijä niin teknisesti kuin makuasioiden puolella.

PS. Koneilla on muuten maailmalla ikuinen takuu ekalle omistajalle ja täällä neuvostosuomessa vain vuoden takuu. Motoralia saa kiittää tästä kädenojennuksesta. Takuu muuten koskee (lähes) aina vain valmistusvikoja oli tuote mikä vain. Mutta, jos iskarista normiajossa tulee öljyt pihalle noin lyhyen ajan päästä niin takuuhomma se on ilman muuta (ja tuotevastuuasia takuun päätyttyä). Näyttö asennuksessa tapahtuneesta vauriosta on huollolla.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #32  
Old 26.07.2010, 17:44
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuussula
Posts: 5,699
poppamies on oikealla tiellä
Motoralia kiitetään myös järkevästi hinnoitellun Koni kaupustelun loppumsesta, muuna RalliPutka kun pystyi hyvin myymään liki puoleen hintaan koneja jenkeistä rahdattuna vs. motoral hinta, no sehän sitten loppui kun euro blaa blaa... jonka kaikki varmaan tietävätkin
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun
Reply With Quote
  #33  
Old 27.07.2010, 12:35
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Tähän Yorccin kommenttiin joudun aina vastakommentoimaan, että mulla oli Bilsteinin Z51-iskarit alla vuoden ja vaihdoin ne Konin Sportteihin, joihin olen ollut paljon tyytyväisempi. Toimii mun alustan kanssa paremmin. Bilikat eivät saaneet etupään keinumista loppumaan maantieajossa kun taas konit ottivat homman haltuun välittömästi. Ja konin säädöillä on todellakin tuntuva vaikutus.

Ei siis ihan mustavalkoinen juttu vaan näihin vaikuttaa moni tekijä niin teknisesti kuin makuasioiden puolella.

Pitäiskö mun taas sitten vastakommentin vastakommenttina pistää oma teksti uudestaan

Ei vaan, kuten sanoitkin, makuasioita nää ovat ja minähän en noista omista iskareistani tiedä, kuinka kauan ovat auton alla rullanneet, ennenkuin toi vessa mulle tuli. Saattoivat vaan olla kertakaikkiaan loppu ikänsä puolesta. En tiedä syytä, mutta sen tiedän, että mulla eivät toimineet.

Edellisessä 87:ssa uudet Bilsteinit toimivat myös todella hyvin ja siinä oli muutenkin mun makuun lähestulkoon täydellinen alusta: pystyi ajamaan mukulakivillä ilman amalgaamien putoamista, mutta ei kallistellut juuri laisinkaan radallakaan. Nykyinen '91 ei tunnu yhtä hyvältä kaikissa tilanteissa edes Bilsteineilla tai sitten vaan aika kultaa muistot
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #34  
Old 27.07.2010, 12:54
Riku Rotten's Avatar
Riku Rotten Riku Rotten is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2009
Location: Järvenpää
Posts: 324
Riku Rotten on oikealla tiellä
Quote:
tai sitten vaan aika kultaa muistot

Olisko ihan ikäkysymys? Mikä nuoresta kollista on mukavaa urheilullisuutta voi vanhemmasta herrasmiehestä tuntua epämukavalta?
Reply With Quote
  #35  
Old 27.07.2010, 13:17
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Riku Rotten
Olisko ihan ikäkysymys? Mikä nuoresta kollista on mukavaa urheilullisuutta voi vanhemmasta herrasmiehestä tuntua epämukavalta?

No, ei tässä nyt sentään parissa vuodessa olla harmaannuttu... Enkä mikään nuori kolli ollut edellistä (=ensimmäistä) rytökasaa hankkiessanikaan.

Ja kyse ei niinkään ole epämukavuudesta, vaan siitä, että jotenkin tää nykyinen ei vaan toimi alustaltaan ihan niin hyvin kuin edellinen. Pitäis varmaan soittaa sille mun ex-vessan nykyiselle omistajalle, että käydäänpä koeajolla...
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #36  
Old 28.07.2010, 21:55
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,866
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Olenko ymmärtänyt oikein, että Z51 = FX3?

Jos olen ymmärtänyt väärin, niin mitkäs vaimentimet FX3:ssa on? Mitähän eroa Z51 vaimentimissa on ei-Z51 vaimentimiin ja mitähän tapahtuu, jos ei-Z51:seen laittaa Z51 vaimentimet.
Reply With Quote
  #37  
Old 29.07.2010, 11:06
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by janiv
Olenko ymmärtänyt oikein, että Z51 = FX3?

Mun mielestä et. FX3 on säädettävät iskarit (pirun kalliit kuulemma) ja Z51 on sitten muuten vaan normaalia jämäkämpi alusta, mutta ei säädettävä.

Quote:
Originally Posted by janiv
Mitähän eroa Z51 vaimentimissa on ei-Z51 vaimentimiin ja mitähän tapahtuu, jos ei-Z51:seen laittaa Z51 vaimentimet.

Ne on vähän jämäkämmät ja jos ei-Z51:een laittaa Z51 vaimentimet, niin mitään kamalaa ei tapahdu. Iskarit ovat vaan hieman jäykemmät kuin normaalit. Tuohon Z51 alustapakettiin kun kuuluu tiukempien iskareiden lisäksi myös tuhdimmat vakaajatangot ja lehtijouset, jotka sitten vaikuttavat alustan käyttäytymiseen jo huomattavasti enemmän.

Vuonna 1991 Z51-optiotahan ei ollut, vaan tiukempi alusta oli koodilla Z07, joka oli säädettävä ja periaatteessa melkein sama, mutta (ilmeisesti huomattavasti?) tiukempi kuin "perus-säädettävä" alustaoptio FX3. FX3 taas sisälsi samat vakaajat ja jouset kuin perusversio, lisänä oli vaan säädettävät iskarit. Tuolta löytyy taulukkoa asiasta: http://www.corvetteactioncenter.com/...usp_chart.html
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #38  
Old 29.07.2010, 19:47
Teme_76's Avatar
Teme_76 Teme_76 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2005
Location: Lahti
Posts: 915
Teme_76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
mulla oli Bilsteinin Z51-iskarit alla vuoden ja vaihdoin ne Konin Sportteihin, joihin olen ollut paljon tyytyväisempi. Toimii mun alustan kanssa paremmin. Bilikat eivät saaneet etupään keinumista loppumaan maantieajossa kun taas konit ottivat homman haltuun välittömästi. Ja konin säädöillä on todellakin tuntuva vaikutus.

Sama vika, paitsi että mulla oli Edelbrockit alla ja kauheeta heijaamista oli keulassa. Koneihin oon ollu enemmän ku tyytyväinen.
__________________
-89 and it's alive!!!!
Reply With Quote
  #39  
Old 31.07.2010, 07:09
PMJ's Avatar
PMJ PMJ is offline
Aktivisti
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lieto
Posts: 870
PMJ on oikealla tiellä
Koneista, niin mulla ois keltaiset konit tosin käytetyt ja kunnosta en sano mitään, mutta ylimääräisenä. Tarjouksia jos kiinnostaa.
Reply With Quote
  #40  
Old 19.08.2010, 22:00
Cosa's Avatar
Cosa Cosa is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2010
Location: Tuusula
Posts: 316
Cosa on oikealla tiellä
Koni Sportit alla

Edessä on tiukimmalla ja takana keskisäädöllä. Toimii!
__________________
C5 Coupe '02 (ex)
C4 Convertible '93 (ex)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:30.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.