FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29.12.2013, 13:32
stingray74's Avatar
stingray74 stingray74 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 80
stingray74 on oikealla tiellä
74:sen c3 korin nosto rungon päältä???

Juu eli alkais olemaan projekti sillä mallilla että sisältä on purettu kaikki pois ja myös tuulilasi ja takalasi on irti.konepelti ja jäähdytin myös irroitettuna.mietin vain että jos ottais noi ovet vielä irti niin varmaankin kannattaisi alkaa harkitsemaan ton kopan irrottamista rungosta,kun näin paljon purettuna jo muutenkin on.Eli paljonko toi koppa painaa suunnilleen ja millä porukka on noita koreja nostellut.itselläni pieni yhden auton talli ja ei muita nostimia kun puomimallin moottorinosturi.monestako paikkaa toi kori on rungossa kiinni.antakaa hyviä vinkkejä.
Reply With Quote
  #2  
Old 29.12.2013, 13:58
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Porukkaa hyvä olla, esim suunnilleen tähän tyyliin..

http://www.youtube.com/watch?v=PrweU0mZXAE
__________________



Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle!

Reply With Quote
  #3  
Old 29.12.2013, 14:46
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Etu ja taka puskurit, tukirakenteet yms hilppeet mäkeen, jäähdyttimen kehikko veks. Itse kori on itse rungossa 8-pultilla kiinni, takapyörän takaa ja edestä, taaempaan pääset käsiksi kun otat takamaton veks niin siellä takanurkissa on sellaiset poterot, missä pitäisi tuntua pultin kanta. Seuraavaan pääset käsiksi kun otat takapyörän pois ja näet siinä pyörän etupuolella sellaisen huoltoluukun (4 ruuvia), sen takana on yks pultti. Seuraava on sitten kynnyslistan alla, eli ovi auki ja listat veks se on siinä a-pilarin takana heti. Sitten on konehuoneen puolella tulipellin alalaidassa vielä yhdet. Sama juttu molemmin puolin. Tankki kannattaa pudottaa veks ja moottori nostaa pois, niin itse koria ei tarvitse nostaa niin korkealle kuin tossa videossa. Missä päin projekti on, jos vaikka pystyttäis miehissä tulla jeesaamaan?
Reply With Quote
  #4  
Old 29.12.2013, 14:51
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
Moottorinosturi

Mä nostin moottorinosturilla,aluksi kevensin vähän hallitunkilla
että sai nostoliinat paikalleen.Tarvitsee sen verran tilaa että saa
vedettyä korin sivulle pois.


Reply With Quote
  #5  
Old 29.12.2013, 16:16
J.A.K's Avatar
J.A.K J.A.K is offline
Pyrkyri
 
Join Date: May 2011
Posts: 58
J.A.K on oikealla tiellä
Mä nostin myös "Maukan tyylillä" ja apumiehiä oli tasan 1 henkilö. Itse en siirtänyt koria pois, vaan työnsin eteenpäin rungon ilmassa leijuvan korin alta pois. Tällä tekniikalla tuli pieniä ongelmia nosturin jalkojen kanssa(olivat tiellä) ja ogelmaa tuli lähinnä juurikin tilojen riittävyyden kanssa(tallin leveys vain 4 m).

Jos kaikki on irroitettu niin itse nosto ei kestä kovinkaan pitkään, mutta vaatii tilaa ympärilleen. Siksi itse ainakin suorittaisin homman seuraavalla kerralla pihalla, vaikka pikku pakkasessa.
Reply With Quote
  #6  
Old 29.12.2013, 16:19
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Ihmisvoimaa jos käytät niin akun plussa irti. Vaihdekeppi systeemit itri. Käsi jarru.
Jarruputket, pää sylinterin ja rungon välistä. Lämppärin letkut.
Nuo nyt ainakin ettei rupea käymään raskaaksi kannatellla irrotuksen ajan.
Varmaan on vielä jotain joka kanittaa.
Reply With Quote
  #7  
Old 30.12.2013, 14:13
ET 427's Avatar
ET 427 ET 427 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Apr 2011
Location: Pohjois Karjala, Lieksa
Posts: 519
ET 427 on oikealla tiellä
Kori - runko kiinnityspisteet



Ohessa kuva josta nakyy missa rungolla on nuo kiinnityspisteet, ainakin 1969 ssa ja luulenpa etta kaikki C3 set samoin, mahdollisesti kuvassa piirtamani mustat viivat ei nay kunnolla mutta zoomaa niin nakyy josko auttaa sinun projektissa.
Mulla mahtais olla myos yksi joutavan C3 assembly manuaali jossa on aika paljon tietoa ja kuvaa.....
Reply With Quote
  #8  
Old 03.01.2014, 17:25
stingray74's Avatar
stingray74 stingray74 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 80
stingray74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ET 427


Ohessa kuva josta nakyy missa rungolla on nuo kiinnityspisteet, ainakin 1969 ssa ja luulenpa etta kaikki C3 set samoin, mahdollisesti kuvassa piirtamani mustat viivat ei nay kunnolla mutta zoomaa niin nakyy josko auttaa sinun projektissa.
Mulla mahtais olla myos yksi joutavan C3 assembly manuaali jossa on aika paljon tietoa ja kuvaa.....



juu kiitti vinkeistä.kempeleessä tää projekti sijaitsee.onko keulapala kiinni miten rungossa???aattelin alkaa ratkomaan ton keulan ensin irti niin vois sen loppukopan sitten seuraavaks irrottaa.pitäis tuulilasin alareunasta vähän ruostekorjauksia tehdä...
Reply With Quote
  #9  
Old 03.01.2014, 18:21
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by stingray74
.onko keulapala kiinni miten rungossa???..
Syylärin kehikko on alhaalta kiinni "rungossa". Sen poistamalla ei taida olla mitään muuta kiinnitystä. Paitsi sähköjohdot ja joitain letkuja menee sinne tänne.
Reply With Quote
  #10  
Old 03.01.2014, 21:06
ET 427's Avatar
ET 427 ET 427 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Apr 2011
Location: Pohjois Karjala, Lieksa
Posts: 519
ET 427 on oikealla tiellä
Korin nosto

Ohessa minun yksi kuva mita kaikkea mina purin keulalta ennen kuin aloin koria nostamaan.


Eli irroitin
-jaahdyttjan / ja sen kehikon ja, yla ala vesi letkut, seka lampparille menevat letkut
-keulassa olevan v mallisen tukiraudan josta myos pulttaukset keulaan
-jarruputket jarruneste sailiolta
-rattiputken ns rattinivel sielta konetilan puolelta
-kytkimen akeslin konetilan puolelta, josta liike siirtyy polkimelle
-kaasuvaijeri
-kaikkien lamppujen johdot keulapuolelta
-laturin johdot
-sitten irroittelin myos ne ilmaputket joista luukku lamput saavat ilman auki/ kiinni
-sitten takan myos siella on muutama yhde rungosta koriin jotka ennen korin nostao pitaa irroittaa seka maadoitukset, ja tietysti kaikki lampuille menevat johdot
-kasijarruvaiheri irti
-bensaputket konetilasta ja tankilta, kera sahkojen tankilta
-sitten on myos tarpeellinen irroitta auton sisalta vaihde kepin nuppi ja mahdollisesti kuten mina niin se koko keppi irti ennen nostoa

Voipipa olla etta en kaikkea muista nyt tahan laittaa mutta kun auton alle keulan ja takapaan puolelta kattelee niin nakee kylla mista keula ja taka paa on myos kiinnitetty noitten 8 kori/ runko kiinnityspisteen lisaksi, ja minun mielestani tuota keulaa kannattaa purkaa mahd paljon ennen kuin korin nostaa niin esim se V mallin rauta irti niin enemman on tilaa

Kuvassa nakyy myos korista uupuvat lamput/ jaahdytin jne kuten myos se etta miten paljon otin keulapuolelta osia irti ennen kuin korin nostin rungolta pois.
Toivottavasti saat vahan edes apua, muuten u-tuben kauttakin loytyy paljon hyvaa materiaalia frame offiin yms kun vain kehtaa katsella ja selailla siella
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:04.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.