FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Car Cleaning Corner
User Name
Password

Car Cleaning Corner Vinkit ja vihjeet miten ajokit putsataan isoimpaan loistoon

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15.12.2006, 22:45
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Kun ei uni tuu...

Tapahtui yhtenä yönä; jätti väsynä makoilin puoliunessa jo peiton alle, kun yht'äkkiä rupesi lasikuitukiteet kuumenemaan otsalohkon takana. Puolen tunnin menttaali virittämisen tulos: Kello on 1.00, ei uni tuu ja Corvettea tekis mieli (tuttu tilanne varmasti kaikille vette harrastajille! )

Ei muuta kuin pullo american parasta soft drinkkiä kouraan ja talliin. Laikka esiin ja Z-PC:tä kiekkoon ja surinasurinasurinasurinaaaa 4h melkein putkeen. 65 tuli myllytettyä pari vuotta sitten oikein ammattilaisen toimesta, se olikin ihan siisti silloin, mutta paras terä oli jo tipo tiessään. Zainoa on tehnyt mieli laittaa jo pidempään myös tähän vanhaan kaunottareen ja varsinkin viime kesän aikana maileja tuli tauluun todella paljon.

Ekan sekunnin jälkeen oli selvää, että edellinen myllyjaakko oli kantanut värivahaa "pohjiksi" ihan kotitarpeeksi. Tässä kohtaa pakko todeta, että jos tekee joskus mieli kokeilla peittää niitä oman vessan naarmuja jollain tv shop väri vahalla yksi vinkki: ÄLÄ TEE SITÄ!

Kahden tunnin jälkeen alkoi kolmas laikka pysymään jo puhtaana , aika pahojakin naarmuja OLI, sai vähän enemmän tehdä duunia, mutta kyllä se siitä. Auton maali on 85 vuodelta ja jos joku tulisi työntämään sitä mulle tollaisena, voisin luulla, että on hetki sitten maalattu.

6 reissua Zaino Z-3:sta, ekan keikan annoin olla muutaman tunnin, huomasin erästä autoa tehdessä, että vaikka kehissä oli ZFX, niin silti vartin ventta oli ehkä liian vähän EKAAN kierrokseen. Antaa olla eka satsi kunnolla, toiset on sitten nopeampia. Ekan kiekan aikana, myllytin puskurit, kiillotin ikkinan listat (edelleen äidin mag&polish mun mielestä ihan ykkönen kun ruvetaan alsasta kaivamaan kiiltoa takaisin... jos jollain parempia ehdotuksia niin I'm all ears!) Z-6:sta joka väliin. Lasit puhtaaks Carlaken spraylla, tykkään hemmetisti, laseihin tietysti vielä oma vaha eli Z12, niin rupeshan se sata vuotta vanha takalasikin näyttämään lasilta! En kerinnyt vielä Z8:a hämmentää vikaks, taidan vielä talven aikana muutaman kerran toistaa edellä mainitun vahaus metodin niin ei tarvitse sitten kesällä murehtia enää muuta kuin 30min ennen ruis'i'ink'iin lähtöä ennen suihkaus Z8 tai kutosta niin se on siinä...

Kuvat ei kerro koko totuutta pinnan tasaisuudesta. Harmi kun ei tullut otettua klousappeja bifoor osiota varten... :eek:

Parit kuvat siis...





Boat tail osa oli varsinkin noiden laaksojen kohdalta aika synkässä kunnossa, nyt naarmut on pyyhitty pois muutenkin kuin mielestä





Ihan jees...





Vähän "syvyyttä"...





Lasit, listat ja katto alkaa olemaan tässä kohtaa kunnossa.





Vai eikö?





Irroitin tietysti kaikki merkit hinkkauksen ajaksi, niin ei jää mitään ylimääräistä vahakuonaskeidaa...




Merkit oli samalla hyvä huitaista kunnolla puhtaaks.





Firman sponsori...





Vanteet tässä kohtaa vielä läpi käymättä. palataan niihin tuonnenpana...





Tähän se on taas ensi suvena itikan kiva päättää päivänsä...





Pikku hiljaa sais taas kesä tulla...





Taas sitä kattoa...





Hmm...





Kello just sen verran että vielä kerkis hommiin, kädet sopivan turtana ja latva aivan tyynenä!

Vielä kun kerkiäis parturiin niin ois
Reply With Quote
  #2  
Old 15.12.2006, 22:51
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,499
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Thumbs up

Ja minä kun joskus pidin itseäni jotenkin "hurahtaneena" näihin vessoihin..

GJ; todella hienoa jälkeä!! Olet kyllä sissien sissi!
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #3  
Old 15.12.2006, 22:55
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mikäs olis sen loistavampaa tekemistä, kuin Vetten vahaus keskellä yötä? Jälki on aivan loistava! Sut tuntien voi varmasti sanoa, vaikka ilman kuviakin että pinta olis tossa kuin uus sun käsittelyn jälkeen. Hienoa!
__________________
-
Reply With Quote
Old 15.12.2006, 22:57
Corvette63
This message has been deleted by Corvette63.
  #4  
Old 15.12.2006, 22:57
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari
 
Join Date: Jun 2005
Location: Uusimaa
Posts: 1,034
mhj on oikealla tiellä
On se hullu Mutta on lopputuloskin hieno

Mulla ois tuolla laatikollinen kesällä hankittua Kososen apteekin Z-vitamiinia ja yx musta ja yx punanen auto käsittelyn tarpeessa. Minkäslainen laikkakone ois hyvä? Mulle ei noi aerobiset hinkkaus- ja muut kestävyyslajit oikeen sovi...
Reply With Quote
  #5  
Old 15.12.2006, 22:57
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Thanks, unohti muuten mainita, että ihan maanpäällistä ********ä saada ton taka corvette tekstin C kirjaimen kohdalla oleva mutsku takaisin paikoilleen, aivan kammottaa vieläkin. No menihän se sitten kun oli evoluutio 25min yrittämisen jälkeen antanut mulle kahteen suuntaan taipuvan kyynärpään ja 3,5cm lisää sormiin mittaa! eiku
Reply With Quote
  #6  
Old 15.12.2006, 23:05
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää


..ja ..

Mitään samaa?
__________________
-
Reply With Quote
  #7  
Old 15.12.2006, 23:06
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by mhj
On se hullu Mutta on lopputuloskin hieno

Mulla ois tuolla laatikollinen kesällä hankittua Kososen apteekin Z-vitamiinia ja yx musta ja yx punanen auto käsittelyn tarpeessa. Minkäslainen laikkakone ois hyvä? Mulle ei noi aerobiset hinkkaus- ja muut kestävyyslajit oikeen sovi...

Ja mä olisin just hermo (ruotsin ) loman tarpeessa...

Mulla on Wurthin kone, ihan hyvin se on ainakin toistaiseksi toiminut. Ei ehkä se kaikkein paras laite käteen ( Aika onneton irto kahva, ei tärinän vaimennusta ja paksu runko taakse asti, ei yletä käsi kunnolla ympäri).
Reply With Quote
  #8  
Old 15.12.2006, 23:20
TomiT's Avatar
TomiT TomiT is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2004
Location: Sipoo
Posts: 1,582
TomiT on oikealla tiellä
Nyt kun päästiin aiheeseen...

Kuka valmistaa myllytyskoneiden lippulaivoja...Sellainen täytyy saada!!!!

Täytyis vielä kerran antaa vanhalle maalille se viimeinen ylväs leuvan nosto!!

Hienoa jälkea GJ!!!! On hienoa antaa veturivastuu teille nuoremmille näiden vuosien jälkeen...

PANKAA POJAT PAREMMAKS!!!!!
__________________


FD3S


Reply With Quote
  #9  
Old 15.12.2006, 23:27
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,682
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by TomiT
PANKAA POJAT PAREMMAKS!!!!!

Mahdotonta, jos ei ihan täys expertti ole. Tuskin kukaan tältä foorumilta laittaa paremmaksi
__________________
-
Reply With Quote
  #10  
Old 15.12.2006, 23:29
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari
 
Join Date: Jun 2005
Location: Uusimaa
Posts: 1,034
mhj on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Ja mä olisin just hermo (ruotsin ) loman tarpeessa...

Mulla on Wurthin kone, ihan hyvin se on ainakin toistaiseksi toiminut. Ei ehkä se kaikkein paras laite käteen ( Aika onneton irto kahva, ei tärinän vaimennusta ja paksu runko taakse asti, ei yletä käsi kunnolla ympäri).

Mikä Wurthin malli? Eikös noita ole pääpiirteissään kahta tyyppiä: epäkeskoja ja sitten ikäänkuin nopeussäädöllä olevia hitaasti pyöriviä "rälläköitä"?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:32.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.