FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #111  
Old 21.04.2008, 23:31
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Lasku on tullut aikapäivää, mutta Suomen Fedex ei tiedä vielä mitään, joten odotellaan osia ......... juu iihan vaan rauhallisesti s--tana #¤*^¨§µ~$}{£17 aivan rauhassa vaan odotellaan.
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #112  
Old 22.04.2008, 07:10
mrfrost's Avatar
mrfrost mrfrost is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Kokkola
Posts: 758
mrfrost on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by V-P
Lasku on tullut aikapäivää, mutta Suomen Fedex ei tiedä vielä mitään, joten odotellaan osia ......... juu iihan vaan rauhallisesti s--tana #¤*^¨§µ~$}{£17 aivan rauhassa vaan odotellaan.

Mulle on kans tulossa paketti Fedex:llä. Seurannan mukaan paketti on käynnyt jo useassa maassa. Lähtö Usa-Ranska-Kreikka-Norja-Ranska-Tanska. Lähellä on jo käynyt.
__________________
Mach1
Reply With Quote
  #113  
Old 22.04.2008, 10:06
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by V-P
Heh.. Semmosta se on ähellystä ja joskus ruman sanan sanomista.
Ja insinöörit mokeltavat omiaan ja tutkivat piuhaviidakossa näyttölaitteitaan.
Pahus kun olisi 14- asteiset tai 10- asteiset kannet noiden 23-asteisten sijaan, niin olisi toi tehon tekeminen paljon helpompaa.

no mikset ostanut ??
Reply With Quote
  #114  
Old 22.04.2008, 10:15
Motörhead's Avatar
Motörhead Motörhead is offline
Aktivisti
 
Join Date: Mar 2007
Location: Valkeakoski
Posts: 576
Motörhead on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mickey
no mikset ostanut ??

Pitäähän sitä jättää ensi syksyksikin puuhaa kun voi päivittää...
__________________
"Let's face it. The 'Vette... gets 'em wet!" - Simon, True Lies
Vetetön.
Reply With Quote
  #115  
Old 22.04.2008, 10:19
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
V-P..eikös anttikaan sanonut että 740+ nostot alkaa olemaan koneessa kun koneessa liikaa jos haluaa vähänkään kadulla siirrellä ?
Tai et tainnut ees kysyä?

sä tiedät itsekkin varsin hyvin kokonaisvirtauksen merkityksen ja sitte ahnehdit kumminkin...
Tuskin sä flygarilla kuitenkaan monasti sakkasit?
Reply With Quote
  #116  
Old 22.04.2008, 10:23
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Tätä valtiota on hieman hankala aina välillä tällaisten asioiden takia ymmärtää.

Suurpuolueiden linjausta...
Reply With Quote
  #117  
Old 22.04.2008, 10:24
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu
 
Join Date: Aug 2005
Location: Turku/Borenpuisto
Posts: 3,366
Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by Motörhead
Pitäähän sitä jättää ensi syksyksikin puuhaa kun voi päivittää...


sori--tyhmä minä...
Reply With Quote
  #118  
Old 22.04.2008, 11:56
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Mickey
V-P..eikös anttikaan sanonut että 740+ nostot alkaa olemaan koneessa kun koneessa liikaa jos haluaa vähänkään kadulla siirrellä ?
Tai et tainnut ees kysyä?

sä tiedät itsekkin varsin hyvin kokonaisvirtauksen merkityksen ja sitte ahnehdit kumminkin...
Tuskin sä flygarilla kuitenkaan monasti sakkasit?

Tähänastisen "virittäjäurani" ehdoton tähtihetki on oli, kun Antti ( ammattilainen ) repäisi jarrun tulostimesta mun koneen käppyrät ulos, vilkaisi sitä, ja teki teatraalisia kumarruksia minua kohti, ja sanoi: "Oot sä kova ukko."
Elikkä meillä on hyvä yhteistyö hänen kanssaan.
Mua ei niinkään kiinnosta se, mitä muut sanovat, tai ajattelevat, vaan se, mitä koneessa tapahtuu, ja miksi.
Noiden juttujen selvittämiseksi mulla on käytettävissä virtauspenkki, dyno ja jarru.

Olen amatööri noissa viritys asioissa, ja puuhastelen noiden juttujen kanssa puhtaasti oman mielenkiinnon vuoksi, enkä ole edes ajatellut kaupallistaa tietojani. Testaukseen käytän halvimpia rautakansia, koska noi "valmiiksi"tehdyt alukannet on vaan niin ******** kalliita tollaseen leikkiin. Edelliset kannet mä sitten olen aina myynyt omilla merkeillä stanssattuna ja kunnostettuna eteenpäin.
Ainakin tähän asti olen kuitenkin pystynyt nakertelemaan noista rautakansista selvästi enemmän tehoa, kun mitä noi ainakin yleisimmät vastaavat cnc-portatut alu kannet antaa.

Mitä tulee tohon maksimi nostoon, niin sen suuruus riippuu ainoastaan kanavan kyvystä pitää virtaus häiriöttömänä. ( tietenkin myös mekaanisista ulottuvuuksista mäntä/venttiilin lautanen yms. ) Eli mitä terävämpiä kulmia, muotoja, röpelöitä kanavasta löytyy, sitä vähemmän nostoa se kestää ennenkuin virtaus sekoaa. ( muuttuu turbulenttiseksi )
On ihan turhaa laittaa isonostoista nokkaa huonoihin kansiin. Tehoa ei takuulla tule lisää.
Se, miten paljon kannet kestää nostoa nähdään virtauspenkissä.
Kun venttiiliä avataan lisää, kasvaa virtaus aina selvästi, kunnes se lisääntyminen alkaa vähentyä, ja maksimin jälkeen pienenee vakio arvoon, joka ei muutu miksikään, vaikka venttiiliä avattaisiin kuinka paljon.
Mun tämänkertainen ahneuteni johtui oikeastaan siitä, että pikku väärinkäsityksen vuoksi mulle tuli 1.6 rokkerit, vaikka alunpitäen mun tarkoitus oli tyytyä 1.5 keinuihin.
No - kuvittelin pystyväni parantelemaan kanavat siihen kuntoon, että ne olisivat kestäneet ton noston ( melkein 20mm ), ja virtauspenkin mukaan olin käyrän laella, joskin turhan lähellä virtauksen sortumista, ja dynossa se sitten painajainen toteutui. Ei tule lähellekkään sitä, mitä pitäisi. Onneksi syy on tiedossa.
Mitä tulee taas tohon kadulla ajelemiseen tollasella moottorilla, niin hirveästä overlapista johtuen toi mun kone syöttää polttoaineilma seosta suoraan imuventtiilisä pakoputkistoon 2000-4000 rpm. alueella. Sen eliminoimiseksi on hienoa nykytekniikkaa saatavilla.
Pako menee kiinni 34 ast. jykk, joten ruiskutetaan polttoaine vasta sen jälkeen!
Käyntiäänestä päätellen toimii! Polttoaineen kulutus arvattavasti puolittuu, ja pakoputkisto ei ole kokoaikaa punaisena. Toi kierroslukualuehan on just se, millä normaalia matka-ajoa ajetaan.
Että keinuvipuja odotellessa.

P.S. Etenkin lennonopettajana tuli sakkailtua lentsikalla tuhansia ja tuhansia kertoja.
__________________
Nobody is perfect, except captain.

Last edited by V-P : 22.04.2008 at 15:50.
Reply With Quote
  #119  
Old 22.04.2008, 16:36
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by V-P

Ainakin tähän asti olen kuitenkin pystynyt nakertelemaan noista rautakansista selvästi enemmän tehoa, kun mitä noi ainakin yleisimmät vastaavat cnc-portatut alu kannet antaa.

Joskun tuli pohdittua miksi alumiini kansi ois parempi kun rautakansi. En keksiny muutakun että on keveämpi ja alumiini johtaa vissiin lämpöä paremmin, jäähtyy paremmin.
Sitä en koskaan oo tajunnu miksi siitä menis ilma paremmin läpi ku rautakannesta = parempi virtaus.
Eikö se oo pelkästään muotoilu tekninen juttu?
Sillä ei pitäs olla mitään merkitystä mikä materiaali vai onko cnc vai mikä porttari ne muotoillu.
Ei oo tainnu joku muukaan oikeen ymmärtää alu kansien paremmuutta.
Reply With Quote
  #120  
Old 22.04.2008, 16:53
Jorma Halonen's Avatar
Jorma Halonen Jorma Halonen is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 445
Jorma Halonen on oikealla tiellä
Jotenkin mulle on jäänyt takaraivoon,että alukansi sietäisi korkeamman puristussuhteen paremman lämmönjohtavuuden takia.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:28.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.