FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13.03.2004, 14:50
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Custom vs. Orkkis?

Kumpi on enemman mieleen, sopivasti rakennettu (lahinna tarkoitan korimuutoksia yms. isompaa/erottuvaa) Corvette vai taysin entisoity NCRS peli?

Omasta mielesta noi alkuperaiset Corvettet kestaa paremmin aikaa, usein Customeissa nakee tietyn ajan rakentelu suuntauksia ja tyyleja, jotka ajan myota rupeavat vaan nayttamaan vahan . Vaikka olenkin Customien ystava ja sellaisella myos itse ajan, niin ehka kuitenkin loppu kaneetissa tehtaan asussa Corvette on kaikkein paras!

Reply With Quote
  #2  
Old 13.03.2004, 16:01
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Entisöity. Yleensä tehtaan pojat teki ihan hyvää jälkeä suunnittelutyössä ja aika harvoin voi omassa tallissa näiden kavereiden jälkeä parantaa.
Reply With Quote
  #3  
Old 13.03.2004, 19:34
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Re: Custom vs. Orkkis?

Quote:
Originally Posted by groovyjay
Kumpi on enemman mieleen, sopivasti rakennettu (lahinna tarkoitan korimuutoksia yms. isompaa/erottuvaa) Corvette vai taysin entisoity NCRS peli?

Omasta mielesta noi alkuperaiset Corvettet kestaa paremmin aikaa, usein Customeissa nakee tietyn ajan rakentelu suuntauksia ja tyyleja, jotka ajan myota rupeavat vaan nayttamaan vahan . Vaikka olenkin Customien ystava ja sellaisella myos itse ajan, niin ehka kuitenkin loppu kaneetissa tehtaan asussa Corvette on kaikkein paras!


Mullakin taitaa olla sellainen mobilistin sielu, mut tykkään kanssa juuri tollaisesta onko se nyt toi "pro touring" vai mikä, kuten groovyjaylla
Jos joskus olis niitä taaloja taskussa... niin tiedä vaikka...
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #4  
Old 13.03.2004, 20:41
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Mun mielestä parhaita on autot joissa kori/sisusta on jätetty vakioksi ja keskitytty tekemään pikkuparannuksia tekniikkaan, sellaista kärryä kai voisi sanoa sopivasti rakennetuksi. Rajummat customit tosiaan on aina tietyn ajan muodin mukaisia ja jossain vaiheessa ne vaan alkaa näyttämään aika uncooleilta...

Entisöinnin suhteen mä oon tiukkapipo (mulla on ollut yksi museokatsastettu eurokinneri), mun mielestä entisöity tarkoittaa että autossa on alkuperäistyyppiset renkaat, alkuperäistyyppinen maalaus (ei mitään moderneja base/clear juttuja), ei jälkikäteen lisättyjä optioita jne. Arvostan kyllä entisöityjä ja 100% alkuperäisiä autoja mutta en itselleni enää halua sellaista.

[edit] Niinno, kaveri muistutti mua niiden greenwood koristen C3:sten diggailusta, eli kyllä jotkut rajumminkin muutetut autot iskee [/edit]
Reply With Quote
  #5  
Old 13.03.2004, 20:43
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Re: Custom vs. Orkkis?

Quote:
Originally Posted by groovyjay
Kumpi on enemman mieleen, sopivasti rakennettu (lahinna tarkoitan korimuutoksia yms. isompaa/erottuvaa) Corvette vai taysin entisoity NCRS peli?

Omasta mielesta noi alkuperaiset Corvettet kestaa paremmin aikaa, usein Customeissa nakee tietyn ajan rakentelu suuntauksia ja tyyleja, jotka ajan myota rupeavat vaan nayttamaan vahan . Vaikka olenkin Customien ystava ja sellaisella myos itse ajan, niin ehka kuitenkin loppu kaneetissa tehtaan asussa Corvette on kaikkein paras!


Asiahan riippuu siit, miten sitä muuttelee... tyylinmukaisesti ja hillitysti tehtynä auto toimii vielä vuosienkin jälkeen
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #6  
Old 15.03.2004, 06:54
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Itse arvostan kumpaakin suuntausta! Kummassakin tyylissä on suunnaton homma, jos aikoo tehdä kunnolla, jos taas ei tee kunnolla niin sen huomaa ja arvostus laskee...

Pitäisi olla kumpainenkin tallissa... Toinen mild custom ja toinen museopeli...
Reply With Quote
  #7  
Old 15.03.2004, 14:14
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by tapio
Entisöity. Yleensä tehtaan pojat teki ihan hyvää jälkeä suunnittelutyössä ja aika harvoin voi omassa tallissa näiden kavereiden jälkeä parantaa.

Paljon on tyon jaljessa ollut parantamisen varaa, mutta ylipaansa autot o n kylla ollut aika jees jo tehtaalta rullatessaan
Reply With Quote
  #8  
Old 15.03.2004, 14:16
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Custom vs. Orkkis?

Quote:
Originally Posted by MIKKOM
Mullakin taitaa olla sellainen mobilistin sielu, mut tykkään kanssa juuri tollaisesta onko se nyt toi "pro touring" vai mikä, kuten groovyjaylla
Jos joskus olis niitä taaloja taskussa... niin tiedä vaikka...

Mun lempi rakentelu tyyli on kans toi Pro Touring, orkkis kuorissa uutta tekniikkaa. :yes:
Reply With Quote
  #9  
Old 15.03.2004, 14:17
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
[edit] Niinno, kaveri muistutti mua niiden greenwood koristen C3:sten diggailusta, eli kyllä jotkut rajumminkin muutetut autot iskee [/edit]

jokaisella on se luuranko siella kaapissa venttaamassa
Reply With Quote
  #10  
Old 15.03.2004, 14:18
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Custom vs. Orkkis?

Quote:
Originally Posted by Harri -76
Asiahan riippuu siit, miten sitä muuttelee... tyylinmukaisesti ja hillitysti tehtynä auto toimii vielä vuosienkin jälkeen

Custom ukko D'Agostino (vai miten se nyt kirjoitetaan?) sanoi yhdessa haastattelussa, etta onnistuneimmat muutokset on ne mita muut ei heti edes huomaa!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:23.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.