FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Car Cleaning Corner
User Name
Password

Car Cleaning Corner Vinkit ja vihjeet miten ajokit putsataan isoimpaan loistoon

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 19.10.2009, 07:37
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Aivan älyttömän hienoa duunia

Taas kerran esimerkki millaista pro tason osaamista täällä riittää. Ihmetellä vaan täytyy.

Nythän toi Yorccin auto on pro maalattu - noinhan ne americanhotroddishow autot tehdään. Maalia tolkuton kerros päälle ja hiotaan sileäksi.
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #42  
Old 19.10.2009, 08:05
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Toxic Flame
No joo tota se kait se duuni on automaalamoissa 24/7.

Joo, mut ei Suomessa.
__________________
-
Reply With Quote
  #43  
Old 19.10.2009, 08:27
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Voi maksaa maalarille siitä, että huippupinta tulee kerralla tai sitten hoitaa homma osin oman työn kautta vähän niinkuin 'osamaksulla'...

Maalarithan ei peilipintaan pysty joten sillä tuota ei saa.
Reply With Quote
  #44  
Old 19.10.2009, 13:17
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by Yorcci
. Voi maksaa maalarille siitä, että huippupinta tulee kerralla tai sitten hoitaa homma osin oman työn kautta vähän niinkuin 'osamaksulla'...
Aika harha kuvitelma et pitäs erikseen maksaa että maali olis sileempi kun tuossa on maalarin jäliltä.
Tunari mikä tunari ollu tonkin maalaaja, jos ei osaa niin ei se rahalla parane.
Nuo kiillotetut on sit aivan eri juttu kun maalaminen, toki se siellä pohjalla se maali on .
Reply With Quote
  #45  
Old 19.10.2009, 16:39
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,212
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by zz-2
Aika harha kuvitelma et pitäs erikseen maksaa että maali olis sileempi kun tuossa on maalarin jäliltä.
Tunari mikä tunari ollu tonkin maalaaja, jos ei osaa niin ei se rahalla parane.


Enpä minä sitä tarkoittanutkaan, että maalarin ammattitaito paranisi samantien sillä, kun lyödään pinoon lisää seteleitä.

Vaan sitä, että isommalla rahalla saa ehkä paremman maalarin, jolla on sitten paremmat olosuhteet (laminaarikattoa ei varmaan monelta maalarilta löydy), enemmän taitoa(?) jne.

Tunari mikä tunari? Siitä vaan vertailemaan maalausjälkeä muihin. Ihan samanlaista tunarijälkeä ne lähestulkoon kaikki muutkin maalarit tekevät. Siitä vaan sitten tekemään parempaa, jos on varaa arvosteluun.

Quote:
Originally Posted by zz-2
Nuo kiillotetut on sit aivan eri juttu kun maalaminen, toki se siellä pohjalla se maali on .

Ja tätä maalin kiillotusta sitten ehkä saa sillä lisärahalla samalta maalarilta ennen lakkapinnan ruiskutusta.

Mutta taas jossain vaiheessa tulee sitten sekin vastaan, että kuinka paljon siihen -ehkä hyvinkin huomaamattoman pieneen- parannukseen lopputuloksessa on valmis satsaamaan. Koska raakaa työtä se lisää aivan helvetisti, kun vaaditaan ns. näyttelytason lopputulosta. Ja se työ maksaa.

Mulle kun riittää tuollainen vähän vaatimattomampikin lopputulos. Toi mun huussi on kuitenkin vaan käyttis.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #46  
Old 19.10.2009, 18:28
Stingray427's Avatar
Stingray427 Stingray427 is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2005
Posts: 548
Stingray427 on oikealla tiellä
Tosi hienoa jälkeä!!! Yorcin pirssi kulkeekin varmaan hiukan kovempaa enskesänä, kun kaikki pinnat on nyt noin sileitä...

Mun katiska vaatis varmaan saman käsittelyn, mitenhän toi tehtaan pinta kestää tuota hiomista?
Reply With Quote
  #47  
Old 19.10.2009, 18:53
VetteC5's Avatar
VetteC5 VetteC5 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jul 2007
Location: Haapavesi
Posts: 567
VetteC5 on oikealla tiellä
Kerrassaan loistavaa jälkeä!!
__________________
463hv/660nm ja nekin hepat talviunilla......
Reply With Quote
  #48  
Old 19.10.2009, 19:16
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Stingray427
Mun katiska vaatis varmaan saman käsittelyn, mitenhän toi tehtaan pinta kestää tuota hiomista?

Kestää kestää!

Tosin C5 pinta muokkaantuu pelkällä myllytyksellä jo aika hyvin!

Vesihionta kannattanee vaan, jos pinnassa on julmetusti himmentymää, naarmuja tai appelsiinia.
__________________
-
Reply With Quote
  #49  
Old 19.10.2009, 19:18
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Enpä minä sitä tarkoittanutkaan, että maalarin ammattitaito paranisi samantien sillä, kun lyödään pinoon lisää seteleitä.

Vaan sitä, että isommalla rahalla saa ehkä paremman maalarin, jolla on sitten paremmat olosuhteet (laminaarikattoa ei varmaan monelta maalarilta löydy), enemmän taitoa(?) jne.

Tunari mikä tunari? Siitä vaan vertailemaan maalausjälkeä muihin. Ihan samanlaista tunarijälkeä ne lähestulkoon kaikki muutkin maalarit tekevät. Siitä vaan sitten tekemään parempaa, jos on varaa arvosteluun.



Ja tätä maalin kiillotusta sitten ehkä saa sillä lisärahalla samalta maalarilta ennen lakkapinnan ruiskutusta.

Mutta taas jossain vaiheessa tulee sitten sekin vastaan, että kuinka paljon siihen -ehkä hyvinkin huomaamattoman pieneen- parannukseen lopputuloksessa on valmis satsaamaan. Koska raakaa työtä se lisää aivan helvetisti, kun vaaditaan ns. näyttelytason lopputulosta. Ja se työ maksaa.

Mulle kun riittää tuollainen vähän vaatimattomampikin lopputulos. Toi mun huussi on kuitenkin vaan käyttis.

Mun mielestä turha edes spekuloida maalipinnan laatua nyt millään tapaa. Se ei ollut show maalaus alkujaan ja nyt on. Se ei ollut kallis alkujaan, mutta nyt se näyttää mun silmään n. 3000-4000€ maalaukselta. Oli miten oli, mutta Yorcci säästi valinnoillaan silti pitkän pennin. Sain kuulla tuon maalauksen hinnan ja oli aivan älyttömän edullinen.

Kuten sanottu jo omistajankin puolesta, toiset autot ovat show-autoja, tämä on puhdas (nykyisin show-maalin omaava) käyttöauto.

ps. Vaikka Yorcin kirjoitusta tässä lainaankin, niin tämä mun viesti ei ollut Yorcille suuremmin tarkoitettu. Ollaan Kojakin kanssa varmaan suht samoilla linjoilla..
__________________
-
Reply With Quote
  #50  
Old 19.10.2009, 19:54
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Stingray427
Tosi hienoa jälkeä!!! Yorcin pirssi kulkeekin varmaan hiukan kovempaa enskesänä, kun kaikki pinnat on nyt noin sileitä...

Mun katiska vaatis varmaan saman käsittelyn, mitenhän toi tehtaan pinta kestää tuota hiomista?

C5:ssa on kaikissa todella kova lakka kerros päällä. Kannattaa katsoa ekana miten paljon damagea on vuosien aikana tullut. Todella hyviin tuloksiin luulisi pääsevän jo koneellisella siloittelulla... Millos aloitetaan?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:13.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.