FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 10.08.2010, 20:31
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,210
Toxic Flame on oikealla tiellä
Kuka on niin hullu uskaltaa ajaa tollasella kun soppa menee noin pahasti laihalle?
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #12  
Old 10.08.2010, 20:45
TOMAS's Avatar
TOMAS TOMAS is offline
Ihmeellinen Viheltäjä
 
Join Date: Jul 2009
Location: Kouvola / Qsamo
Posts: 2,211
TOMAS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Toxic Flame
Kuka on niin hullu uskaltaa ajaa tollasella kun soppa menee noin pahasti laihalle?

Tässä tapauksessa ei ole kyse auton omistajan hulluudesta!!
Vaan siitä, että asiantunteva korjaamo on tehnyt maksavalle asiakkaalle moottorin muutokset / säädöt ja vakuuttanut kaiken olevan tikissään. Eli kyse on korjaamon hulluudesta!!!

Tää kyseinen auto tuli mulle tänään vaihdelaatikon ja perän säätöön, ja sattumalta huomasin täyskaasuvedossa että jokin mättää??
Skanneri skannaamaan, ja se vähä mitä ymmärrän, niin huomasin heti että joku mättää, bensakartat oli ihan päin honkia kun vertasin muutamaan muuhun autoon.

Varmistus soitto ja lokit Pekalle, ja diagnoosi oli nopeasti tehty.

--
__________________
LSx
345 hp
Pappamaatti


We're Going Green

Last edited by TOMAS : 10.08.2010 at 21:01.
Reply With Quote
  #13  
Old 10.08.2010, 21:15
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,210
Toxic Flame on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TOMAS
Tässä tapauksessa ei ole kyse auton omistajan hulluudesta!!
Vaan siitä, että asiantunteva korjaamo on tehnyt maksavalle asiakkaalle moottorin muutokset / säädöt ja vakuuttanut kaiken olevan tikissään. Eli kyse on korjaamon hulluudesta!!!

Tää kyseinen auto tuli mulle tänään vaihdelaatikon ja perän säätöön, ja sattumalta huomasin täyskaasuvedossa että jokin mättää??
Skanneri skannaamaan, ja se vähä mitä ymmärrän, niin huomasin heti että joku mättää, bensakartat oli ihan päin honkia kun vertasin muutamaan muuhun autoon.

Varmistus soitto ja lokit Pekalle, ja diagnoosi oli nopeasti tehty.

--


Sori terävä sanavalinta. Ajoinhan itsekin pienen pätkän sillä 87mm maffilla kunnes panit privaa että ois mahdollisuus laihalle menoon niin mun ajot päättyivät sillä sekunnilla.

On nää kummii heebeleitä jotka asentaa ja ei tajuu noin basic juttuja. Vähän niinkuin mä.
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #14  
Old 10.08.2010, 21:23
TOMAS's Avatar
TOMAS TOMAS is offline
Ihmeellinen Viheltäjä
 
Join Date: Jul 2009
Location: Kouvola / Qsamo
Posts: 2,211
TOMAS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Toxic Flame
Sori terävä sanavalinta. Ajoinhan itsekin pienen pätkän sillä 87mm maffilla kunnes panit privaa että ois mahdollisuus laihalle menoon niin mun ajot päättyivät sillä sekunnilla.

On nää kummii heebeleitä jotka asentaa ja ei tajuu noin basic juttuja. Vähän niinkuin mä.

Mutta hei Toksikki, se että jos sä tai mä säädetään autoa, niin se voi mennä mäkeen ( tai ainakin mulla ), mutta jos auton säätää firma joka on erikoistunut tämmösiin juttuihin niin sitä en voi käsittää???
__________________
LSx
345 hp
Pappamaatti


We're Going Green
Reply With Quote
  #15  
Old 10.08.2010, 21:31
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,210
Toxic Flame on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TOMAS
Mutta hei Toksikki, se että jos sä tai mä säädetään autoa, niin se voi mennä mäkeen ( tai ainakin mulla ), mutta jos auton säätää firma joka on erikoistunut tämmösiin juttuihin niin sitä en voi käsittää???

Tollasessa tapauksessa takuuhommelit saattaa helposti langeta firmalle. Mut vituttaahan se aina jos kone laukee ja on poissa ajosta vaikka firma joutuiskin korvausvastuuseen kolttosistaan.

Kuulostaa pikkasen amatöörimäiseltä kieltämättä.
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #16  
Old 11.08.2010, 07:07
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is online now
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,825
Juhatee on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Toxic Flame
Tollasessa tapauksessa takuuhommelit saattaa helposti langeta firmalle.

Tuskin. Jos viet viritetyn auton säädettäväksi ja se laukeaa sen jälkeen, ei mikään firma korvaa. Mitäs viritit..

Vähän sama kun vein kardaanin tasapainotukseen ja firma ilmoitti heti sen nähdessään ettei se ole tehtaan tekemä, takuuta ei tulla antamaan. Eihän suutinmyyjäkään vastaa moottoririkosta vaikka yksi suutin ei toimisikaan. yhden uuden suuttimen voit saada tilalle (ellei kyseessä ole ylpeä jenkkifirma jonka kanssa saat tapella yötäpäivää..Sori offtopic ). Tuossa ohjelmoinnin tapauksessa saatat saada uuden ohjelman tilalle, jossa virheet on yritetty korjata. Juu, huonoa on.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #17  
Old 11.08.2010, 07:16
TOMAS's Avatar
TOMAS TOMAS is offline
Ihmeellinen Viheltäjä
 
Join Date: Jul 2009
Location: Kouvola / Qsamo
Posts: 2,211
TOMAS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Tuskin. Jos viet viritetyn auton säädettäväksi ja se laukeaa sen jälkeen, ei mikään firma korvaa. Mitäs viritit..

Vähän sama kun vein kardaanin tasapainotukseen ja firma ilmoitti heti sen nähdessään ettei se ole tehtaan tekemä, takuuta ei tulla antamaan. Eihän suutinmyyjäkään vastaa moottoririkosta vaikka yksi suutin ei toimisikaan. yhden uuden suuttimen voit saada tilalle (ellei kyseessä ole ylpeä jenkkifirma jonka kanssa saat tapella yötäpäivää..Sori offtopic ). Tuossa ohjelmoinnin tapauksessa saatat saada uuden ohjelman tilalle, jossa virheet on yritetty korjata. Juu, huonoa on.

Tässä tapauksessa yksi ja sama liike hoiti mosan virityksen ja sen jälkeen säädön alihankkijalla.
Mutta oli kuulemma tää samainen "viripajan" omistaja kertonut vielä asiakkaalle, että ei sitä tarvii heti säätää kun autossa on niiin viisas tietsikka joka osaa säätää mosan itse. Ajele vaan sillä...
Viedään vasta viikon päästä säätöihin, kun olis vapaata aikaa säätäjällä. Lopputulos ei ollut kovin mairitteleva??

Kyllähän tälläsessä tapauksessa vastuun pitäis olla kyseisellä "viripajalla" mielestäni.
__________________
LSx
345 hp
Pappamaatti


We're Going Green
Reply With Quote
  #18  
Old 11.08.2010, 09:17
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is online now
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,825
Juhatee on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TOMAS
Kyllähän tälläsessä tapauksessa vastuun pitäis olla kyseisellä "viripajalla" mielestäni.

Niin kaikkien maalaisjärki sanoo. Ongelma on vaan siinä että oikeuslaitoksellemme riittää viripajan "asiantuntijalausunto" siitä ettei kilpa-ajoneuvoille tai viritetyille moottoreille voi antaa takuuta koska niitä käytetään poikkeuksellisissa olosuhteissa poikkeuksellisella tavalla.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #19  
Old 11.08.2010, 09:25
TOMAS's Avatar
TOMAS TOMAS is offline
Ihmeellinen Viheltäjä
 
Join Date: Jul 2009
Location: Kouvola / Qsamo
Posts: 2,211
TOMAS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Niin kaikkien maalaisjärki sanoo. Ongelma on vaan siinä että oikeuslaitoksellemme riittää viripajan "asiantuntijalausunto" siitä ettei kilpa-ajoneuvoille tai viritetyille moottoreille voi antaa takuuta koska niitä käytetään poikkeuksellisissa olosuhteissa poikkeuksellisella tavalla.

Toikin on varmaan taivaan tosi!!
__________________
LSx
345 hp
Pappamaatti


We're Going Green
Reply With Quote
  #20  
Old 11.08.2010, 16:25
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,210
Toxic Flame on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TOMAS
.... että ei sitä tarvii heti säätää kun autossa on niiin viisas tietsikka joka osaa säätää mosan itse. Ajele vaan sillä...

Kaveri ei tiedä edes alkeita taikka sitä ettei se c5:sen kone uusia suuttimia automaattisesti tunnista. Aikamoista venäläistä rulettia pelataan tässä sylttytehtaassa.
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:59.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.