FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1641  
Old 02.11.2018, 09:28
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
IKH:n mainokset tulevat postilaatikkoon, ja vertasin niitä muuhun kotimaan hintatasoon. Sekä Industriacenter että Työkalukauppa ovat keskimäärin edullisempia.

Teholaturi + 2 x 5.0Ah akut -paketin saa edullisimmin yllä linkitetyn koneen yhteydessä hintaan 210¤.

Tein tällaisen koosteen noista pulttipyssyistä.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Milwaukee.JPG
Views:	436
Size:	93.7 KB
ID:	13531  
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #1642  
Old 02.11.2018, 09:46
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Aha, mulle ei tule. Täytyy kysyä saisko tarjouslehtiset tilattua. Niiden sivustolla on "ajankohtaiset tarjouslehdet" -sivukin mutta se on tarjouslehdistä tyhjä. Mulla on tilikin Espoon IKH:ssä mutta heräteostokset jää kyllä väliin tarjouslehtisten puutteessa. Joku mätänet osuu paremmin ajoreiteille.

Toi mun pyssy on kuvan keskimmäinen eli Mid torque -malli.

Mulla on ennestään M18 3/8" akkupyssy ja se on kompaktina todella kätevä moneen hommaan. Potku ei riitä talven jälkeen pyöränpultteihin mutta esim. konehuoneessa, fillarien ja mopojen kanssa jne. pelaa hienosti.

Toi enkkufirma olisi vielä myynyt vähän halvemmalla ko. paketin, jos olisin jättänyt ebayn välistä pois mutta en tiedä mikä rahtihinta siinä tapauksessa olisi ollut. Ja toisaalta tykkään ebayn ja paypallin suojasta. Olen joutunut pari kertaa vuosien aikana niihin turvautumaan.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #1643  
Old 02.11.2018, 09:46
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,812
MPÄ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Se on harmi, ettei IKH mainosta netissä hintojaan. Ei tule käytyä, kun ei ole omalla paikkakunnalla. IKH:n jälleenmyyjä mainostaa pelkkää runkoa 279¤ ja pienempiä 4Ah akkuja 179¤/kpl. Pakettihinta ei osunut silmään.

Ps. vahingonilo on ruma peikko, varsinkin yrittäjälle, joka viljelee sitä potentiaalisille asiakkailleen.
eri kone mulla ja maksoin 599.... tarkoitin yleisesti vain niitä "tarjouksia" joissa hinta on enemmän, kuin normaalisti.
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #1644  
Old 02.11.2018, 09:55
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by MPÄ
eri kone mulla ja maksoin 599.... tarkoitin yleisesti vain niitä "tarjouksia" joissa hinta on enemmän, kuin normaalisti.
Aha, sitten en tajunnut ollenkaan kirjoitustasi. Enkä vieläkään, vaikka tavasin uudelleen.

Yleisesti: No, anyways - kukin maksaa mitä maksaa ja aina löytyy edullisempi jos vaan jaksaa etsiä. Se, että keskitytään vain hintaan eikä itse työkaluun on vähän puuduttavaa. Mulle se cool ei välttämättä ole se hinta, mutta ymmärrän kyllä, että se on maan tapa ostaa ensisijaisesti hintaa monessa asiassa. Ja halvin on monelle paras, olen nähnyt kiinalaista tina-avainta ostettavan käytettynä kirppikseltäkin. Ei mene jakeluun mutta onneksi ei tarvikaan.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0

Last edited by ToniH : 02.11.2018 at 11:41.
Reply With Quote
  #1645  
Old 02.11.2018, 10:32
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Toi enkkufirma olisi vielä myynyt vähän halvemmalla ko. paketin, jos olisin jättänyt ebayn välistä pois mutta en tiedä mikä rahtihinta siinä tapauksessa olisi ollut. Ja toisaalta tykkään ebayn ja paypallin suojasta. Olen joutunut pari kertaa vuosien aikana niihin turvautumaan.
Valitettavan usein britit(kin) on v-mäistä porukkaa noiden lähetyskulujen osalta, eli se minkä tuotteen hinnassa säästää, menettää tuplasti saarivaltion ulkopuolelle lähetettäessä jolloin nopeasti käy niin että halvin yhdistelmä on ebayn kautta. Paypal on tosiaan hyvä lisävipu olla välissä.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #1646  
Old 02.11.2018, 10:45
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Se on totta. Ostan paljon enkuista ja muutama vuosi sitten homma ratkaisevasti muuttui huonompaan. Moni edullisista lähetystavoista katosi ja yhtäkkiä useamman kilon pakettien rahtihinnat pompsahti moninkertaisiksi. Se vielä siihen päälle, että enkut elää niin siellä omissa ympyröissään, että muu eurooppa on heidän näkövinkkelistä about kaukomaita. Tästä aiheutuu se, että moni ei lähetä ollenkaan ja ne jotka lähettää rokottaa rahdissa kunnolla.

Toisaalta kyllä Suomessakin osataan ja siksi Suomalainen webbikauppa ei paljon euroopassa porskuta. Esimerkki: Hollannista tuli 2kg paketti vakuutettuna ja rahti maksoi 11¤. Palautin, myöskin vakuutettuna, koska oli rikki - posti rokotti 63¤.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #1647  
Old 02.11.2018, 12:13
barum's Avatar
barum barum is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 3,979
barum on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Se, että keskitytään vain hintaan eikä itse työkaluun on vähän puuduttavaa. Mulle se cool ei välttämättä ole se hinta, mutta ymmärrän kyllä, että se on maan tapa ostaa ensisijaisesti hintaa monessa asiassa. Ja halvin on monelle paras, olen nähnyt kiinalaista tina-avainta ostettavan käytettynä kirppikseltäkin.
Pääosin samaa mieltä, joskin lisäisin että halvin tuote ja edullisin hinta valitulle tuotteelle ovat eri asioita, myös tässä keskustelusssa.

Itse pyrin hankkimaan työkaluja, joilla homma hoituu asiallisesti ja jotka kestävät vuodesta toiseen. Usein tämä johtaa ammattitason laitteisiin, mutta ei toki aina. Pyrin välttämään hifistelyä, enkä ole missään hankinnoissani ns. merkkiuskollinen, vaan referenssit ja tuoreimmat kollektiiviset kokemukset ratkaisevat.

"Kun ostaa hyvän, se kirpaisee vain kerran lompakkoa avatessa. Kun ostaa huonon, se kirpaisee jokaisella käyttökerralla."

Aika vähän tuli kommetteja/kokemuksia tiedusteluuni asiallisista sähkötyökaluista, mutta onneksi niitä löytyi muualta. Kun into temuta tallissa on ollut vähän matalampi, on ollut aikaa pohtia uuden sähkötyökaluvalikoiman valmistajaa ja hankittavia malleja.

Alkuun itselläni oli ajatus hankkia tuo tehokkain malli Milwaukeen pulttipyssyistä, mutta ajatus on jalostunut tuohon keskikokoiseen, eli kompromissi tehon, koon ja painon kesken. Jos tarvetta on, irtorungon saa edullisesti, tarvitsipa sitten tuota pienempää tai isompaa mallia.

Porakoneen osalta lopputulema on tämä, erityispainopisteenä hyvälaatuinen täysmetalli-istukka.

Tuo 20% edullisempi hintataso briteistä pistää harkitsemaan sieltä tilaamista, mutta kokemusperäisesti akkujen kanssa jumppaaminen on helpompaa maan sisäisesti, joten hinta ei ole tuotepäätöksen jälkeenkään se ainoa kriteeri.
__________________
"The world has gotten it into its head that wind power is the solution to everything, and I just don't think it is. Wind is just annoying, internal combustion is good."
Reply With Quote
  #1648  
Old 02.11.2018, 12:55
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,163
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
"If you need a machine and don't buy it, you will ultimately find that you have paid for it and don't have it."

Henry Ford
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #1649  
Old 02.11.2018, 13:01
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Pääosin samaa mieltä, joskin lisäisin että halvin tuote ja edullisin hinta valitulle tuotteelle ovat eri asioita, myös tässä keskustelusssa.
Onhan se näinkin. En panekaan pahakseni sitä, jos joku kysyy, että mitä maksoit? Se sensijaan ei ole kivaa, jos sen jälkeen aletaan penkoa halvempia ostopaikkoja ilkkumismentaliteetilla, jonka väärinkäsityksen vuoksi luulin tuossa myös tapahtuneen.

Olen muuten tuolta linkkaamastasi Industriasta tilannut muutaman kerran tavaraa, mm. hitsauskamoja ja jopa moottoriöljyjä. Aika jouheesti toimiva firma.

Akkuja olen tilaillut sekä kotimaasta että ulkomailta. Kotimaassa irtoakkujen hinnat ovat aikamoisia. Milwaukeen kohdalla yksikään akuista ei ole vielä havaittavasti heikentynyt (4xM12, 2xM18 2Ah + nämä ihan uudet 2xM18 5Ah). Makitan ja Dewaltin Li-ion -akkujen kohdalla taas on tätä tapahtunut. Makitan akut alkavat väsähtää ja Dewaltissa yksi kuoli ihan itsekseen käyttämättömänä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #1650  
Old 02.11.2018, 13:17
jopex's Avatar
jopex jopex is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 725
jopex on oikealla tiellä

Täytyy välillä puolustaa meitä Makita ihmisiä,hyviä laitteita mielestäni nuokin,toki itselläni harraste käytössä.
__________________
C3-81,L-98(-85),TH350
Pontiac trans am gta-88(sold)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:07.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.