FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30.05.2011, 19:13
GMrules's Avatar
GMrules GMrules is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2008
Location: valkeala
Posts: 229
GMrules on oikealla tiellä
Vetteä ostamassa

Olen harkitsemassa C4:n ostoa. Muutamaa olen nettiautosta katsellut. Ehdokkaani ovat 85 Anttilan Autotalossa oleva, autossa on Crossfire moottori, minkälaisia kokemuksia harrastelijoilla on tästä koneesta? Toinen on SJ importilla myytävänä olevan 96 C4 ja kolmantena ehkä eniten kiinnostavana on RM-autoilla vihdissä oleva 96 LT1-koneella oleva vette. Tämä on tehojen puolesta houkuttelevin. Crossfire koneessa ei ilmeisesti hirveästi ole tehoa? Mielipiteitä
Reply With Quote
  #2  
Old 30.05.2011, 19:17
myvette's Avatar
myvette myvette is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2010
Location: Pohjois-pohjanmaa
Posts: 470
myvette on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by GMrules
Olen harkitsemassa C4:n ostoa. Muutamaa olen nettiautosta katsellut. Ehdokkaani ovat 85 Anttilan Autotalossa oleva, autossa on Crossfire moottori, minkälaisia kokemuksia harrastelijoilla on tästä koneesta? Toinen on SJ importilla myytävänä olevan 96 C4 ja kolmantena ehkä eniten kiinnostavana on RM-autoilla vihdissä oleva 96 LT1-koneella oleva vette. Tämä on tehojen puolesta houkuttelevin. Crossfire koneessa ei ilmeisesti hirveästi ole tehoa? Mielipiteitä
Itse lähtisin noista lt1 koneisista liikkeelle. Ja onhan vuosien saatossa tullut monia päivityksiä muuallekkin autoon.
Reply With Quote
  #3  
Old 30.05.2011, 19:24
PR1's Avatar
PR1 PR1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,324
PR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Just tulin pesemästä cee nelosta vm-87. L98 toimii ainakin hyvin. Crossfire vanhempi versio tietääkseni. Yleensä motti toimii, kato öljypohja ettei oo ajettu hidastetöyssyyn ja koeaja sisusta voi pitää ääntä,ikkunat jos sähköllä,ATM et vaihtaa hyvin ja kaikki nesteet. Renkulat akku ja laturi ok?

Hinta sit sen maalipinnan mukainen. Onnea kaupoille. Äläkä anna auton hämätä.
Reply With Quote
  #4  
Old 30.05.2011, 19:40
PMJ's Avatar
PMJ PMJ is offline
Aktivisti
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lieto
Posts: 887
PMJ on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by GMrules
Olen harkitsemassa C4:n ostoa. Muutamaa olen nettiautosta katsellut. Ehdokkaani ovat 85 Anttilan Autotalossa oleva, autossa on Crossfire moottori, minkälaisia kokemuksia harrastelijoilla on tästä koneesta? Toinen on SJ importilla myytävänä olevan 96 C4 ja kolmantena ehkä eniten kiinnostavana on RM-autoilla vihdissä oleva 96 LT1-koneella oleva vette. Tämä on tehojen puolesta houkuttelevin. Crossfire koneessa ei ilmeisesti hirveästi ole tehoa? Mielipiteitä

Anttilan autotalon auto on 84 koska 85 oli jo tpi-tekniikka. Itse suosittelisin lt- tekniikalla olevaa
Reply With Quote
  #5  
Old 30.05.2011, 19:47
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,315
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by GMrules
Olen harkitsemassa C4:n ostoa. Muutamaa olen nettiautosta katsellut. Ehdokkaani ovat 85 Anttilan Autotalossa oleva, autossa on Crossfire moottori, minkälaisia kokemuksia harrastelijoilla on tästä koneesta? Toinen on SJ importilla myytävänä olevan 96 C4 ja kolmantena ehkä eniten kiinnostavana on RM-autoilla vihdissä oleva 96 LT1-koneella oleva vette. Tämä on tehojen puolesta houkuttelevin. Crossfire koneessa ei ilmeisesti hirveästi ole tehoa? Mielipiteitä

Crossfire on vuosimalliltaan '84 ja suurin osa on kaikista jäykimmällä Z51-alustalla, mitä C4:een sai. Nojoo, 85 tais myös olla aika raaka Z51-optiolla. Auto ei kyllä nyöki eikä kallistele, mutta sitten amalgaamien kanssa saa olla tarkkana mukulakivellä.

Myöhemmin alustaa tehtiin mukavammaksi ja pehmeämmäksi lähes koko seenelkun elinkaaren ajan.

Crossfire on todellakin tehottomin kone seenelkuissa (205 hp), L98 on sitten 230-250 hp, LT1 305 hp.

Muotoilussa otettiin sisustan osalta iso askel 1990, kun sisusta-arkkitehti keksi, että suorien viivojen lisäksi voi piirtää myös kaarevia muotoja Seuraavana vuonna (1991) myös ulkokuori koki faceliftin ja samalla tämä oli viimeinen vuosi L98-koneella.

Yleisellä tasolla ei se ole sen kummempi ostos kuin mikään muukaan auto. Kaikki nippelit ja nappelit on hyvä tarkistaa, että toimivat ja tottakai konehuoneesta tsekataan öljy- ja muut nestevuodot. Tai siis ettei niitä vuotoja ole.

Ja toi stickynä oleva "C4-omistajille hyvää peruslukemista" -ketju sisältää jo monta linkkiä aiempiin keskusteluihin aiheesta, että niitä kannattaa lukea, ennenkuin aloittaa taas uuden keskustelun samasta aiheesta

__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #6  
Old 30.05.2011, 20:00
Sörsselssön's Avatar
Sörsselssön Sörsselssön is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,680
Sörsselssön on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by GMrules
Mielipiteitä
Osta paras mahdollinen yksilö mihin rahat riittää ts. mekaanisesti kaikinpuolin kunnossa ja ulkoisesti ja sisustaltaan siisti.

Kaikki pienetkin vaivat - öljyvuodot jne. jne. - maksavat kohtalaisen paljon rahaa eikä kannata olla kovin optimisti niiden kustannusten suhteen. Mieluiten auto, jonka joku muu on tehnyt sun puolesta kunnolla valmiiksi.

Multa semmoisen sais mutta ei taida valmistua täksi kesäksi.
__________________
1995 5.0 GT 5-speed
Reply With Quote
  #7  
Old 30.05.2011, 20:16
brod1's Avatar
brod1 brod1 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Sep 2005
Location: vaasa
Posts: 95
brod1 on oikealla tiellä
n.kuukauden kuluttua olis auto valmis ja myynnissä.tällä hetkellä kone vielä irti ja auki.kaikki laakerit ja tiivisteet vaihdettu ja täysin läpikäyty kone ammattilaisen tekemänä.vaihdelaatikko käyty läpi ja lisätty vahvistuksia ja sekin ammattilaisen tekemänä.pelkästään näistä kustannusta n. 3500e mulle.silti hinta vain n. 20000e.
tehoa on paljon ja kone tehty sitä mukaan,on liekkirengasta ja h-profiili veivit,wiseco männät,brodix kannet,procharger,haltech,holley imari,accel tb ym.ym...auto musta 1990 uudemmalla sisustalla,korisarjalla,konin iskarit.maalipinta hyvä, ainoastaan levikkeissä sanottavaa,kuskin penkin nahka rikki,ovien aukaisumekanismi rasvauksen tarpeessa.

mahdollisesti käytän vielä penkissä ja säädätän uudelleen ennen myyntiä ja leimattuna kans.
__________________
EX vette-90,355cid,brodix track1,holley,haltech,msd,wiseco,eagle,comp cams,hooker,procharger,jw+tci,accel.607hv/920nm.
94 lt1
Reply With Quote
  #8  
Old 30.05.2011, 20:37
Jamboree's Avatar
Jamboree Jamboree is offline
Aktivisti
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 607
Jamboree on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by GMrules
Olen harkitsemassa C4:n ostoa. Muutamaa olen nettiautosta katsellut. Toinen on SJ importilla myytävänä olevan 96 C4

Jos SJ importille kurvaat, niin tule samalla katsomaan tämä:

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/3812143
Reply With Quote
  #9  
Old 30.05.2011, 21:16
Rocckk's Avatar
Rocckk Rocckk is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oulu
Posts: 539
Rocckk on oikealla tiellä
Pari tärppiä:
-Ovien, kattopalan ja tuulilasin kiertävät tiivisteet. Alkuperäiset maksaa suht reilusti (GM-orkkissetti ~1000e oleellisimpien tiivareiden osalta). Vastaavasti repro-sarjat ovat järjestään melko huonoja (liian jäykkiä) + ikkunojen säätö työlästä.
-Penkkien sähkösäädöt
-Käynnistyminen lämpimänä n. 15min parkissa seisottamisen jälkeen (jos suuttimet vuotaa aiheuttaa sahaamistarvetta startatessa. Peruskorjatut suuttimet maksaa 200e sarja, eli ei sinänsä kalliit, mutta oma hommansa vaihtaa)
-luukkulamput aukeavat kiltisti.
-ilmastoinnin kontrolliyksikkö koetaulussa ja alipaineella toimivat ilmanohjurit. (alipaineohjaus aiheuttaa nappeja painellessa pientä suhahtelua => toimii)

plussaa on myös jos vaihteistoöljy ei haise palaneelle ja apparin eturenkaan etupuolella olevassa jäähdytysnesteen paisuntasäiliössä on enemmän vettä kuin moottoriöljyä..

Mutta: vaikka autossa olisi kaikki edellä mainitut viat, niin aiheuttaa se silti enemmän nautintoa kuin 99% muista autoista.
__________________
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
C -06 Z06
H -99 tomaatti
H -87 tomaatti
H -87 manuaali
Reply With Quote
  #10  
Old 05.06.2011, 10:17
GMrules's Avatar
GMrules GMrules is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2008
Location: valkeala
Posts: 229
GMrules on oikealla tiellä
Mitä mieltä kyseisestä autosta nettiauto id: 4025735. Hinta on melko edukas jos kyseessä on hinta leimattuna
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:24.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.