FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.05.2006, 00:07
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Miten tulit ostaneeksi ensimmäisen Corvettesi?

Kaikki alkoi varmaankin siitä, että firmaan on tulossa uusi -ilmastoitu- auto mun käyttöön. Edellisellä on taitettu matkaa vasta reippaat 6 vuotta ja 330 000 km (ollut mulla ajossa uudesta lähtien - ilman ilmastointia)

Alkuviikosta olin työreissulla Helsingissä ja jäi vähän luppoaikaa työpäivän päätteeksi. En jaksanut vielä hilautua hotellille ja kävin sitten joutessani potkimassa renkaita parissa liikkeessä. Yli 20 000 euron Camaroa en viitsinyt edes lähteä ulkoiluttamaan, mutta sitten sattui vastaan -92 325 Ci Bemu. Sateen jäljiltä asfaltti oli pirullisen liukas, kun ei meinannut pitoa löytyä liittymissä edes kolmosella, mutta oli hauska lenkki.

Siitä sitten lähti pienimuotoinen autokuume nousemaan. Nettiautosta tarkistamaan, kuinka pahasti liikkeen Bemari olikaan ylihinnoiteltu ja samalla tuli katseltua ikuista haaveautoa. 20 vuotta unelmoitu Corvette hakuun. Halvin Vette olikin jo lähes tuon liikkeen 325:n hintainen (vain tonnin kalliimpi) ja tästäkös tuli lisäystä kuumeeseen. Sitten aloin tulla järkiini ja mietin hiljaa mielessäni, että katotaan sitten muutaman vuoden päästä uudelleen.

Soitinpa sitten vaimolle niitänäitä ja mainitsin, että vähän alkoi kuumottamaan Bemarin koeajo ja melkein samalla hinnalla olisi jopa Corvettea tarjolla.

(Odottelin normisaarnaa siitä, että keittiöremontti on etusijalla ja ei meille mitään noin kallista leikkikalua tarvita jne. jne.) Siitäkös leuka sitten loksahtikin, kun vaimo loihe lausumahan, että tuostahan pääsee eroon käymällä pankissa. Siihen minä, että mitvit??? Vaimo jatkoi, että eihän tässä eletä kuin kerran ja pitäähän niitä haaveita joskus toteuttaa. Keittiöremontin tarpeellisuudesta kun olimme aika pitkään eri mieltä...

Kumma kyllä, ei autokuume tuolla kommentilla parantunut.

Leukaa sitten keräilin lattialta ja päätin seuraavana päivänä soitella pankkiin, että kuis sen rahan kanssa olis ja onko autolainalla ja remonttilainalla jotain eroa... Pankkineiti sattui sitten kertomaan, että remonttilaina kelpaisi verovähennyksiin, mutta autolaina ei. Ehdotin sitten vaimolle, että otetaan keittiöremppaan lainaa ja minä sitten ostan itselleni Veten säästämilläni keittiöremonttirahoilla. Ja vaimo oli edelleen samaa mieltä kuin edellisenä päivänä.

Kävin Turussa koeajamassa 850 Ci Bemaria, kun on niin pirun nätti peli sekin, mutta ei ihan suoraan tullut kauppoja.

Nyt on sitten nettiautoa tullut tiirailtua tiiviisti ja aloitettu spämmäys tälle foorumille. Veten ostokin alkaa olla jo hyvin lähellä. Kuka vetäisi hieman suitsia tiukemmalle? Kun vaimonkin mielestä ainut oikea väri olisi ehdottomasti kirkkaanpunainen. Että tämmöistä tukea sitä sitten tarjotaan aviomiehelle heikkona hetkenä

Toisaalta tekisi mieli säästää vielä talven yli, että olisi valinnanvaraa enemmän, mutta liha on heikkoa. Yli 20 vuotta haaveilua ja uhoilua (vielä joku päivä minä sen Corveten ostan, prkl) tekee tehtävänsä.

Kyseessä on meikäläiselle siis ylipäätään ensimmäisen oman auton osto.
Reply With Quote
  #2  
Old 19.05.2006, 00:39
Kristo's Avatar
Kristo Kristo is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vantaa
Posts: 37
Kristo on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Yorcci
Toisaalta tekisi mieli säästää vielä talven yli, että olisi valinnanvaraa enemmän, mutta liha on heikkoa. Yli 20 vuotta haaveilua ja uhoilua (vielä joku päivä minä sen Corveten ostan, prkl) tekee tehtävänsä.

Vaikea sanoa juuta tai jaata siihen kannattaako odottaa vai ostaa mutta sen sanon että osta paras mihin rahat riittävät, pääset paaaaljon helpommalla ja halvemmalla. Ts. ei kannata kapsahtaa ensimmäiseen eteen tulevaan vaan katsastaa kunnolla tarjonta. Ja siinä kyllä vaimosi on oikeassa että kerrankos täällä eletään eli kannattaa niitä unelmia toteuttaakin...

Itselläni on aina ollut kaksi autoa ylitse muiden, Corvette ja Mustang (jostain syystä nämä ovat jääneet mieleen kun pikkupoikana selailin V8-lehtiä) ja nyt on kummatkin onnistunut hankkimaan (Mustangeja parikin) ja kivaa on, olkoonkin että Vette on vielä projektiasteella. Mutta ajatuksena olis tänä kesänä saada projekti läjään..
__________________
Project Vette -74 Coupe (aka Iisakin Kirkko)
Reply With Quote
  #3  
Old 19.05.2006, 06:54
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Hyvä hyvä. Pääasia on se, että itse tiedät mitä olet hakemassa ja tietyn asteen aktiivisuutta koko ajan oikean auton hakemisessa. Onko sukupolvi jo valittu?
Reply With Quote
  #4  
Old 19.05.2006, 07:28
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 713
Vonsaku on oikealla tiellä
Säästelin muutaman vuoden uutta autoa varten, sillon oli tähtäimessä joku neliveto turbo täyttämään ralli himot.
No sitten tuli kevät ja autoa ettimään; liikkeessä(!!!) tuli vastaan tämmönen romu -69 ja kalliskin kuntoosa nähden.
No keltainenpörssi käteen ja selaamaan, kappas taas -69 Corvette, koska se sattuu vaan olemaan lemppari auto niin eikun kattomaan.
Pikkasen olin yllättynyt kun auto oli sama kun liikkeessä ollut, hinta vaan oli eri.
Eli eka vette mikä tuli vastaan niin pakkohan se oli ostaa pois.
Kai kolkyt vuotias auto menee käytössä siinä missä täysin uuskin auto?
Vastaus = kyllä menee, ekat 3 vuotta ja joka kesä noin 30tkm ilman isompaa remppaa...
Nyt auto kaipais resturointia, mutta koska se toimii ja maali on ok niin ei vielä oo tehnyt mieli laittaa lihoiks.
Samoiten puskurit jne on ruosteessa mut antaa olla, laitan uudet sitten kun auto saa uuden maalin pintaansa, kerkeevät kumminkin saada kipeetä "parissa "vuodessa eikä ole kiva katella semmosia uuden maalipinnan kanssa...
Reply With Quote
  #5  
Old 19.05.2006, 07:41
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,200
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Hyvä hyvä. Pääasia on se, että itse tiedät mitä olet hakemassa ja tietyn asteen aktiivisuutta koko ajan oikean auton hakemisessa. Onko sukupolvi jo valittu?

Rahapussin likviditeetin vuoksi 'tyytyminen' on C4-malleihin, mutta kyllä se todellinen unelma olisi C3, tuolla 68-71 kantimissa, 427:lla ryyditettynä. Ne muodot, ne muodot... C4 on silmään lähes yhtä nätti, se toiseksi paras koppa ja tekniikka- ja alusta-asiatkin alkavat olla hieman lähempänä tätä päivää. Isona plussana tietysti parempi hintaluokka tällaiselle persaukiselle.
Reply With Quote
  #6  
Old 19.05.2006, 07:56
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by Yorcci
C4 on silmään lähes yhtä nätti, se toiseksi paras koppa ja tekniikka- ja alusta-asiatkin alkavat olla hieman lähempänä tätä päivää. Isona plussana tietysti parempi hintaluokka tällaiselle persaukiselle.
Itsellä innostus lähti juuri C4 mallista, toki jokainen vette-malli kelpais
Mikä oikeastaan ratkaisi jutun C4n hyväksi on tuo taloudellisuus, jolla tällaiselle persaukiselle on aika paljonkin merkitystä, tulee ajeltua jonkinverran kun keskikulutus on vain tuolla 12-13litran tuntumassa(rauhallisessa seka-ajossa)
Mutta se on ihan mille antaa painoarvoa omassa valinnassaan!

Itse en käynyt paljon katselemassakaan muita, tämä auto vakuutti mut heti(autosta historia ja huoltohistoria kuitteineen tosi hyvin tallessa) !

Toki kannattaa muistaa ajoominaisuuksissa että ensimäiset C4t on yli 20v. vanhoja
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #7  
Old 19.05.2006, 08:05
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,423
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Thumbs up

On sulla(kin) hyvä vaimo!!

Kaikki harrastukset ovat 14 000 kertaa hauskempia jos niistä tykkää myös se kauniimpi sukupuoli perheessä. Kun tota sun erittäin mainiota kertomusta luin ( täällä muuten viimeaikoina ollut niin hienoja tarinoita ettei mikään lehti pärjäisi!!!) niin olen sata varma että tulet saamaan ne parhaat kiksit ainakin tässä vaiheessa harrastusta juuri C4sta!! Mulla on ollut näitä vessoja C2-C4 osastoa ja hauskinta oli sen 90 6veen kanssa !!!
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #8  
Old 19.05.2006, 08:28
C89's Avatar
C89 C89 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Feb 2005
Location: Korpi
Posts: 80
C89 on oikealla tiellä
Send a message via MSN to C89
Parin muun Amerikan urheiluauton jälkeen koin " herätyksen " lainatessani Veljeni Corvettea c4:sta , josta jäi kipinä päälle eikä auttanut muuta kuin hankkia oma Vette .

Tyytyväinen olen hankintaan kakinpuolin ja ilo on sillä ajella .
__________________
"Sulo Vileen syndoorma "
Reply With Quote
  #9  
Old 19.05.2006, 08:44
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,866
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Smile

Quote:
Originally Posted by Yorcci
Kyseessä on meikäläiselle siis ylipäätään ensimmäisen oman auton osto.

Kuten tuolla C4 topikissa kerroinkin, niin itselläni oli vastaava tilanne pari kolme viikkoa sitten.

C3:sta olen haaveillut lähes kolmekymmentä vuotta ja nyt oli kerääntynyt "ylimääräistä" rahaa sen verran, että halvan paskan pulkan sain ostettua. Enää ei kerrykään ylimääräistä rahaa.

Lueskelin tätä mainiota palstaa ja kysyin, että jos joku lähtisi jelppaamaan aloittelijaa. No tuo Groovyjay lupasi lähteä, mutta heillähän oli se ratapäivä, kun minä sitten kävin itsekseni katsomassa yhtä autoa ja ostin sen samantien. Se oli toinen C3 jolla olen koskaan ajanut. Elämäni tyhmin ostos ja joka päivä olen katunut, mutta onnellinen

Ostopäätöstä helpotti mukana ollut tyttökaveri joka tunnin pähkäilyni jälkeen tokaisi, että "Osta nyt se auto niin päästään kotiin. Et sinä sitä muuten ikinä saa"

Paremman auton olisi saanut kalliimmalla, mutta mitäs sillä olisi talvella tehnyt? Nyt saa sitten laitella autoa ja tuleepahan samalla opittua autotekniikkaa. Toisaalta olisihan sen auton kanssa räpeltämisen voinut aloittaa mieluummin parin sadan euron Corollasta, mutta ei Corvette sen olla pitää.

Toisekseen eipä se entinen harastus eli esteratsastus ollut yhtään sen halvempaa kuin Corveten pito ja korjailu. Ehkä päinvastoin. Autonhan voi aina laittaa seisomaan, mutta hevosta pitää ruokkia joka päivä vaikkei sitä käyttäisi ja nyt on sitten 250 hevosta konepellin alla

Kyllähän noita C3:sia saa samalla hinnalla kuin C4:siakin. Näyttää molemmissa olevan hintahaitari n. 10 000 - 30 000 mitä olen niitä katsellut jokunen hyväkuntoinen yli 40 000. (joku korjatkoon mikäli meni pahasti metsään) Tosin C4:sissa halvemmassa päässä taitaa olla enemmän vaihtoehtoja kuin C3:ssa. Itsellänikin kävi kaksi sekuntia C4 miedessä, mutta ne muodot ne muodot

Tämäkään ei varmaan mikään huonompi vaihtoehto. Tosin itse en tykkää tuosta fastback takaikkunan ulkoäöstä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=727952
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	konsoli_irti.jpg
Views:	286
Size:	87.2 KB
ID:	858  
Attached Files
File Type: pdf pohja.pdf (138.6 KB, 243 views)

Last edited by janiv : 01.04.2009 at 13:47.
Reply With Quote
  #10  
Old 19.05.2006, 09:28
kata76's Avatar
kata76 kata76 is offline
Tulokas
 
Join Date: Apr 2006
Location: loppi
Posts: 11
kata76 on oikealla tiellä
lapsuuden haave toteutui 4 vuotta sitten,olin isälle sanonu 12 veenä että tuollaisen vielä hankin kun näin c4 veten huristelevan ohi meidän miamin matkalla.nyt jo kyllä haaveissa on c3, ehkä sitten ensi vuonna
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:40.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.