FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 20.09.2012, 10:05
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by CC-5
No joo? Radalle riittää vakio zeta ihan hyvin.Ahdetulla tulee pitovaikeudet esiin eikä kierrosajat sutimalla parane .

Kyllä se varmaan juuri niin on, varsinkin näillä kotimaan mikkihiiriradoilla.
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
  #12  
Old 20.09.2012, 10:29
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is offline
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,825
Juhatee on oikealla tiellä
Radalla (nimenomaan mutkaradalla) tuo Edelbrockin laitteisto voi olla ihan paikkaansa puoltava kapine. Ainakin Maggien samalla kompurayksiköllä varustettu LS on mutkaradalla kuin kotonaan. Tämä perustuu (omaan kokemukseen) siihen että tehon lisä on tasainen läpi kierrosalueen jolloin kaasun asennolla pystyy elämään pidon rajalla riippumatta kierrosluvusta.

Maililla tällä systeemillä ilman lämpö ahtimen jälkeen olisi korkealla ilman metanolia mutta metskun avulla sekin pysyy vakiona, noin 15-20 astetta yli ympäristön lämpötilan.

Varttimaililla ja maililla ennätyksiä hakiessa roots ja A&A ovat liki toisiaan kun puhutaan vakiomosasta tai miedosta virityksestä. Paljon viritettäessä centrillä pääsee helpommalla kun rootsin kierrostilavuutta ei voi muuttaa "lennosta".

Edelbrockin tilaihme saattaa olla tulosta ilmavirtauksen kompromisseista jolloin jokin ilmoitettu maksimihepomäärä voi hyvinkin olla se todellinen maksimi jonka yli se vaan ei voi läpäistä ilmaa vaikka ahdinta pyörittäisi kovempaa. Toisaalta Edelissä kehutaan pitkiä runnereita, joka on Maggien kompastuskivi kun haetaan jyrkällä nokalla hyvää hyötysuhdetta 1000 rpm tuntumassa.
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #13  
Old 20.09.2012, 10:35
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee

Varttimaililla ja maililla ennätyksiä hakiessa roots ja A&A ovat liki toisiaan kun puhutaan vakiomosasta tai miedosta virityksestä. Paljon viritettäessä centrillä pääsee helpommalla kun rootsin kierrostilavuutta ei voi muuttaa "lennosta".

No nihkeesti ne Roots tyyppiset ratkaisut vaan tuntuu maililla kulkevan? Eikä suakaan näkyny viimekesän skaboissa korjaamassa tilannetta???

A&A:n perussettiä vaille vakio C6 Z meni nyt 300+. Jos joku hommais Edelbrockin systeemin niin päästäisiin vertailemaan...
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
  #14  
Old 20.09.2012, 11:02
Juhatee's Avatar
Juhatee Juhatee is offline
Aina joku C5 kaupan..
 
Join Date: Mar 2008
Location: Keski-Suomi
Posts: 2,825
Juhatee on oikealla tiellä
Niinhän minä tuossa yritin kertoa että maililla virivirimosat kaipaavat mieluummin kaverikseen centriä kuin rootsia.

Minulla on kuitenkin kohtuullisen vakio 5,7 litrainen moottori. Takokamat koneen sisällä eivät tuota yhtään enempää hepoja, pikemminkin päinvastoin. Minun moottoriani ei voi verrata samana päivänä noihin vehkeisiin jotka komeilevat tuloslistojen kärkipäässä, riippumatta ahtamistavasta.

Ja kyllä minutkin näkee maililla cruisaamassa kunhan niitä tapahtumia osuu siihen aikaan että auto on nipussa. Tänä kesänä niin ei päässyt käymään mutta ehkä ensi kesänä
__________________
Vettelöitä ja muita vehkeitä rassauksen kohteina: www.tapanen.net
Reply With Quote
  #15  
Old 20.09.2012, 11:07
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juhatee
Niinhän minä tuossa yritin kertoa että maililla virivirimosat kaipaavat mieluummin kaverikseen centriä kuin rootsia.

Minulla on kuitenkin kohtuullisen vakio 5,7 litrainen moottori. Takokamat koneen sisällä eivät tuota yhtään enempää hepoja, pikemminkin päinvastoin. Minun moottoriani ei voi verrata samana päivänä noihin vehkeisiin jotka komeilevat tuloslistojen kärkipäässä, riippumatta ahtamistavasta.

Ja kyllä minutkin näkee maililla cruisaamassa kunhan niitä tapahtumia osuu siihen aikaan että auto on nipussa. Tänä kesänä niin ei päässyt käymään mutta ehkä ensi kesänä

Sori Juha, mulla on tuo sisälukutaito vielä vähän hakusessa!

Ps. oli siellä Pudiksella nokkaa vaille vakio 5,7L A&A Vortech C5 Z:kin 9,5 puristeilla ja sekin meni yli 300 kph maililla... toki se oli lisäksi viritetty korkeammilla ja kapeammilla takarenkailla...
__________________
Fix Or Repair Daily

Last edited by TorgueManagement : 20.09.2012 at 11:16.
Reply With Quote
  #16  
Old 20.09.2012, 11:15
TOMAS's Avatar
TOMAS TOMAS is offline
Ihmeellinen Viheltäjä
 
Join Date: Jul 2009
Location: Kouvola / Qsamo
Posts: 2,211
TOMAS on oikealla tiellä
Mulla on tuntuma että ensi kesänä yks Maggie räjäyttää pankin maililla, mikäli omistajan puheet oikein ymmärsin

--
__________________
LSx
345 hp
Pappamaatti


We're Going Green
Reply With Quote
  #17  
Old 20.09.2012, 11:20
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Talking

Quote:
Originally Posted by TOMAS
Mulla on tuntuma että ensi kesänä yks Maggie räjäyttää pankin maililla, mikäli omistajan puheet oikein ymmärsin

--

Saman jutun olen eilen kuullu minäkin! Ens kesää odotellessa...
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
  #18  
Old 20.09.2012, 11:35
Stingray427's Avatar
Stingray427 Stingray427 is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2005
Posts: 554
Stingray427 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TorgueManagement
No nihkeesti ne Roots tyyppiset ratkaisut vaan tuntuu maililla kulkevan? Eikä suakaan näkyny viimekesän skaboissa korjaamassa tilannetta???

A&A:n perussettiä vaille vakio C6 Z meni nyt 300+. Jos joku hommais Edelbrockin systeemin niin päästäisiin vertailemaan...

Oli siinä C6Z06:ssa corsan takavaimentimet valmiina, eli viritetty peli.
Eilen siihen piti tilata kooksin peltisarjat kun tuntui olevan haluja päästä taas ensi kesänä edes hiukan kovempaa...

Ei ole sattunut noita venttiilien tippumisia omalle kohdalle. Pitää koputtaa puuta... Liian löysät venajouset kai tälle pahiten altistaa?
Reply With Quote
  #19  
Old 20.09.2012, 11:43
Stingray427's Avatar
Stingray427 Stingray427 is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2005
Posts: 554
Stingray427 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TOMAS
Mulla on tuntuma että ensi kesänä yks Maggie räjäyttää pankin maililla, mikäli omistajan puheet oikein ymmärsin

--

Hevosvoimamäärästä päätellen ei tee edes tiukkaa...
Reply With Quote
  #20  
Old 20.09.2012, 12:31
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,827
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ei ole tainnut kenne bell tai whipple tehdä noihin katulaillista ruuvisettiä?

Olis koko kierrosalueen läpi ahtoa eikä ihan saunalämpöjä ylhäälläkään.
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:36.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.